Audi A4 Avant 00 -TDI

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

Audi A4 Avant 00 -TDI

ViestiKirjoittaja diffas » 12.4.2008 21:54

Projektihan on käyttöauto/työauto/harraste auto, eli kaikki samassa. Mahdottoman isoja modauksia ei ole siitä syystä autoon pystynyt tekemään. Jotain pientä perusviriä ja huoltoa kuitenkin....huoltoa nyt lähinnä tää vaatii kyl sit enempi ku moni muu yhteensä. :D

Moottori:
-2.5TDi AKN -lohko.
-BDG hieman siistityt/portatut ja peruskunnostetut kannet.
-AKE-männät, jotka nyt sattui olemaan samat ku AKN vakiot, eli isommalla ylärenkaalla.
-Suuttimet CPC +66%
-Garrett GTX3063R
-CE 550x230x65 kühler, 60mm ahtoputket
-3bar mappi
-NOS
-pakosarjat (optio t3 twinscroll pakopesille)

Muu auto:
-SRE-asetelma ja kytkin
-BC-racing säädettävä alusta
-312mm jarrupäivitys power disc + ceramic pads
-dubsonic putkisto 3"
-034 vaihdelaatikon tukikumit
-034 moottoritukikumit (osottautui roskaksi)

Tulossa:

-imusarjat
-4bar map
-ulkoista isompaa siirtopumppua
-mahdollisesti evo2 moottori ylikokoon 78.3 -> 81. 2.0tdi männillä, jos vaan järkevästi. ^___^
(muuttuu tilavuus ~2.7litraiseksi) (ehkä ei ikinä)
-alustan puslien yms. vaihto
-isompaa jarrua myös taakse
-ulkonäon kohennusta. :)



Autosta penkitetty 340hp ja 685nm, jotka ei toteutunut samaan vetoon.
Varttimailille parhaat lukemat saatu 14.1sek ja paras loppunopeus ollut 171.2km/h.
Seisovalle mailille paras tulos 245km/h.
Viimeksi muokannut diffas, 24.1.2016 10:50. Yhteensä muokattu 15 kertaa.

azibi
-
Viestit: 173
Liittynyt: 18.5.2007 9:24

ViestiKirjoittaja azibi » 14.4.2008 19:52

Voi olla villin näköinen niillä 12" cuppivanteilla...?! :)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 14.4.2008 20:16

S4 merkki mäkeen:)

19" A8:n vanteet kuulostaa ihan hyvältä.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 14.4.2008 21:00

Siis katohan kun mulla vinyyliit pyörii mielessä tietty musta ja pyöreä = 12" :D

Jotenki arvasi et tulee tosta ässän merkista napinaa. ;)
Ei sitä vaan kehtaa poistaa grillista.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 15.4.2008 10:21

Ei sitä vaan kehtaa poistaa grillista.


Miksei? Tietty jos se wannabe S4 status pitää pitää yllä, niin päivittää TDI:n suorituskyvyn Ässän tasolle...

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 15.4.2008 15:31

Enemmän se vaatii kehtaamista ajaa julkisesti kun auto ei kuljekaan niin hyvin kuin antaa ymmärtää.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 9.3.2009 22:59

Ensi viikonloppuna varmaan tulisi sitten isompaa downpipea ja sit
ehkä vielä muutama lisähevonen lisääkin saadaan ruuvattua ulos.
Viimeksi muokannut diffas, 22.9.2009 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.8.2009 9:48

Eipä ole taaskaan paljoa tapahtunut. Selvisi täs välis miksi kone ei hengitä,
kun 12imuventtiilista 5 oli pois pelistä, kun laaharit oli tippunu paikoiltaan.
Saattapi tulla hieman kulkuakin lisää kun saa uudet yläkerran heebelit kiinni.
Siitä lisää sitten myöhemmin.

Putkistosta tuli suhteellinen maukas noin soundeiltaan, vaikka itse tulikin tehtyä.:)
Täs muutama video:
polkemista
pieni kiihy

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 22.9.2009 18:24

Koneen yläkerran mekanismi näytti tälläiseltä kun avattiin:
Kuva
Siinä keinuvipu vähä nyrjähtänyt hunossa asennossa ja vetänyt nokkaan vekit.
Melkoisen ikävän näköistä jälkeä.

Kuva
Siinä näkyy keskellä, kuinka kivasti noi keinuvivut ovat löytäneet itselleen paikan
venajousen vierestä.

Kuva
Keinuvipu. Vähän sisäänajetun näköinen, sanoisinko. :)
No onneksi auto kuitenki kävi ja kukkuus ihan täysin hyvin, ainoastaan yläkierroksilla
tuntui ilma loppuvan. Näin ainakin logien mukaan ja dynolappu tukee moista.
Kun puri jäljelle jäännet hilut koneesta, niin ihmetys oli melko suuri - muut nokat ja heebelit
oli hyvin vähän kulunneita näihin 5 pois pudonneeseen. Pakopuoli oli melkein uuden
näköinen.

Kuva
Uudet nokat tilattiin ja vaihdettiin. Erikoista tosin oli asiassa, että kulkupuoli ei oikeastaan
muuttunut juuri mihinkään suuntaan. Ei ole logia ajettu, mut luuis äkkiseltään, että kone
hengittäis paremmin nyt yläkierroksillakin. Pientä savuilua tosin vielä esiintyy. Logia ei
ole vielä ajettu, mist näkis sitten miten käyttäytyy. Lauvantaina sitten dynossa kattoo, et
huijaat perse vai ei. :)

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.8.2010 17:02

Aijaha tästhän löytyi tämmöinenkin. Meinannut ihan unohtua. :D

Projektihan on liikahtanut sen verran eteenpäin, et nyt heivattu riegerin kamat hemmettiin ja tilalle oem rs4 keula. Samotein tässä on aloitettu pienen pieni koneen korjausoperaatio a kansien vaihto rullamallisksi. Tokihan samalla sitten hieman voi parantaa kansia virtauksien suhteen.

Aiheesta hieman kuvia ja pientä kuvatekstia:
http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/kansiremppa/

Enemmän keskustelua audifinnsin projekti-osastolla, jos kiinnostaa. tjeu

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 17.10.2010 19:03

Sen verran autoon saatu eloa, että uudet tassut saapui autoon.
Joka nurkkaan Rialin nogaro blackit 9x18" ja päälle nokian z:t 235/40/18 spekseilla.

Vanteet istui autoon paremmin kuin itse osasin alkuun edes toivoa.

Kuva
Kuva


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa