Projektihan on käyttöauto/työauto/harraste auto, eli kaikki samassa. Mahdottoman isoja modauksia ei ole siitä syystä autoon pystynyt tekemään. Jotain pientä perusviriä ja huoltoa kuitenkin....huoltoa nyt lähinnä tää vaatii kyl sit enempi ku moni muu yhteensä. :D
Moottori:
-2.5TDi AKN -lohko.
-BDG hieman siistityt/portatut ja peruskunnostetut kannet.
-AKE-männät, jotka nyt sattui olemaan samat ku AKN vakiot, eli isommalla ylärenkaalla.
-Suuttimet CPC +66%
-Garrett GTX3063R
-CE 550x230x65 kühler, 60mm ahtoputket
-3bar mappi
-NOS
-pakosarjat (optio t3 twinscroll pakopesille)
Muu auto:
-SRE-asetelma ja kytkin
-BC-racing säädettävä alusta
-312mm jarrupäivitys power disc + ceramic pads
-dubsonic putkisto 3"
-034 vaihdelaatikon tukikumit
-034 moottoritukikumit (osottautui roskaksi)
Tulossa:
-imusarjat
-4bar map
-ulkoista isompaa siirtopumppua
-mahdollisesti evo2 moottori ylikokoon 78.3 -> 81. 2.0tdi männillä, jos vaan järkevästi. ^___^
(muuttuu tilavuus ~2.7litraiseksi) (ehkä ei ikinä)
-alustan puslien yms. vaihto
-isompaa jarrua myös taakse
-ulkonäon kohennusta. :)
Autosta penkitetty 340hp ja 685nm, jotka ei toteutunut samaan vetoon.
Varttimailille parhaat lukemat saatu 14.1sek ja paras loppunopeus ollut 171.2km/h.
Seisovalle mailille paras tulos 245km/h.
Audi A4 Avant 00 -TDI
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A4 Avant 00 -TDI
Viimeksi muokannut diffas, 24.1.2016 10:50. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
Ensi viikonloppuna varmaan tulisi sitten isompaa downpipea ja sit
ehkä vielä muutama lisähevonen lisääkin saadaan ruuvattua ulos.
ehkä vielä muutama lisähevonen lisääkin saadaan ruuvattua ulos.
Viimeksi muokannut diffas, 22.9.2009 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eipä ole taaskaan paljoa tapahtunut. Selvisi täs välis miksi kone ei hengitä,
kun 12imuventtiilista 5 oli pois pelistä, kun laaharit oli tippunu paikoiltaan.
Saattapi tulla hieman kulkuakin lisää kun saa uudet yläkerran heebelit kiinni.
Siitä lisää sitten myöhemmin.
Putkistosta tuli suhteellinen maukas noin soundeiltaan, vaikka itse tulikin tehtyä.:)
Täs muutama video:
polkemista
pieni kiihy
kun 12imuventtiilista 5 oli pois pelistä, kun laaharit oli tippunu paikoiltaan.
Saattapi tulla hieman kulkuakin lisää kun saa uudet yläkerran heebelit kiinni.
Siitä lisää sitten myöhemmin.
Putkistosta tuli suhteellinen maukas noin soundeiltaan, vaikka itse tulikin tehtyä.:)
Täs muutama video:
polkemista
pieni kiihy
Koneen yläkerran mekanismi näytti tälläiseltä kun avattiin:
Siinä keinuvipu vähä nyrjähtänyt hunossa asennossa ja vetänyt nokkaan vekit.
Melkoisen ikävän näköistä jälkeä.
Siinä näkyy keskellä, kuinka kivasti noi keinuvivut ovat löytäneet itselleen paikan
venajousen vierestä.
Keinuvipu. Vähän sisäänajetun näköinen, sanoisinko. :)
No onneksi auto kuitenki kävi ja kukkuus ihan täysin hyvin, ainoastaan yläkierroksilla
tuntui ilma loppuvan. Näin ainakin logien mukaan ja dynolappu tukee moista.
Kun puri jäljelle jäännet hilut koneesta, niin ihmetys oli melko suuri - muut nokat ja heebelit
oli hyvin vähän kulunneita näihin 5 pois pudonneeseen. Pakopuoli oli melkein uuden
näköinen.
Uudet nokat tilattiin ja vaihdettiin. Erikoista tosin oli asiassa, että kulkupuoli ei oikeastaan
muuttunut juuri mihinkään suuntaan. Ei ole logia ajettu, mut luuis äkkiseltään, että kone
hengittäis paremmin nyt yläkierroksillakin. Pientä savuilua tosin vielä esiintyy. Logia ei
ole vielä ajettu, mist näkis sitten miten käyttäytyy. Lauvantaina sitten dynossa kattoo, et
huijaat perse vai ei. :)

Siinä keinuvipu vähä nyrjähtänyt hunossa asennossa ja vetänyt nokkaan vekit.
Melkoisen ikävän näköistä jälkeä.

Siinä näkyy keskellä, kuinka kivasti noi keinuvivut ovat löytäneet itselleen paikan
venajousen vierestä.

Keinuvipu. Vähän sisäänajetun näköinen, sanoisinko. :)
No onneksi auto kuitenki kävi ja kukkuus ihan täysin hyvin, ainoastaan yläkierroksilla
tuntui ilma loppuvan. Näin ainakin logien mukaan ja dynolappu tukee moista.
Kun puri jäljelle jäännet hilut koneesta, niin ihmetys oli melko suuri - muut nokat ja heebelit
oli hyvin vähän kulunneita näihin 5 pois pudonneeseen. Pakopuoli oli melkein uuden
näköinen.

Uudet nokat tilattiin ja vaihdettiin. Erikoista tosin oli asiassa, että kulkupuoli ei oikeastaan
muuttunut juuri mihinkään suuntaan. Ei ole logia ajettu, mut luuis äkkiseltään, että kone
hengittäis paremmin nyt yläkierroksillakin. Pientä savuilua tosin vielä esiintyy. Logia ei
ole vielä ajettu, mist näkis sitten miten käyttäytyy. Lauvantaina sitten dynossa kattoo, et
huijaat perse vai ei. :)
Aijaha tästhän löytyi tämmöinenkin. Meinannut ihan unohtua. :D
Projektihan on liikahtanut sen verran eteenpäin, et nyt heivattu riegerin kamat hemmettiin ja tilalle oem rs4 keula. Samotein tässä on aloitettu pienen pieni koneen korjausoperaatio a kansien vaihto rullamallisksi. Tokihan samalla sitten hieman voi parantaa kansia virtauksien suhteen.
Aiheesta hieman kuvia ja pientä kuvatekstia:
http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/kansiremppa/
Enemmän keskustelua audifinnsin projekti-osastolla, jos kiinnostaa. tjeu
Projektihan on liikahtanut sen verran eteenpäin, et nyt heivattu riegerin kamat hemmettiin ja tilalle oem rs4 keula. Samotein tässä on aloitettu pienen pieni koneen korjausoperaatio a kansien vaihto rullamallisksi. Tokihan samalla sitten hieman voi parantaa kansia virtauksien suhteen.
Aiheesta hieman kuvia ja pientä kuvatekstia:
http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/kansiremppa/
Enemmän keskustelua audifinnsin projekti-osastolla, jos kiinnostaa. tjeu
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa