Pug 406 Coupe 3.0 V6

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

Pug 406 Coupe 3.0 V6

ViestiKirjoittaja volksvääken » 12.6.2010 12:44

vähän arveluttaa tänne vaggi konsernin foorumeille ees kertoa mitä on itte tullu viimetalvi värkkäiltyä mut ei kait kukaan ny kotiin asti tuu käymäs.. :D

eli tollasta katiskaa on tullu hiljalleen napuloitua nippuun päin, tässävaiheessa ny vielä puuttuu uudet vanteet alta, takapuskimesta verkkoa ja muuta pikkusälää.. kuten helvetin iso lintulauta peräkontin päältä :D (on vielä maalarilla)
autoon on tullu vaihdettua FKn korkeussäädettävä alusta (ei ollukkaa takapää korkeussäädöllä vaik piti olla), kaikki alustan osat on käyty läpi ja hinkattu/hiekkapuhallettu/maalattu, plus noiden puskimien kans on ollu yllättävän kova työ näin ensikertalaiselle :) kotteron sain maalarilta vajaa viikko sitten

tulossa vielä:
-sisustan täydellinen äänieristäminen
-Kei Racing Force 10 vanteet alle kun saan spacerit teetettyä (18")
-Ground Zeron poppiksia pieni läjä ;)
-penkkien/ratin/yms korjailua


kuvat löytyy tuolta

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.6.2010 12:51

Alkuperäiskuntoisena tuommoinen on ihan hieno...

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 12.6.2010 12:59

juu no kun tuon ostin projektiksi niin tarkotus oli lähteä muuttamaan alkuperäistä, jo siitäkin syystä et omat puskurit oli edestä ja takaa paskana, ei enää siinä vaiheessa viittinyt ostaa alkuperäisiä puskimia.. muutenhan toi ei vakiosta pahemmin poikkea

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.6.2010 13:02

Makuasioita toki, mun mielestä pilattu. :D Orkkis puskurit, etupuskuriin ehkä joku pieni lippa ja orkkis takavalot, niin olisi varmasti ihan hieno.

A Sigfrids
-
Viestit: 119
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja A Sigfrids » 12.6.2010 13:08

Näyttäisi tulevan ihan hieno pöpötti.

Jatka samaan malliin. Tuo takasiipikin voi sopia ihan hyvin.

Tulee vähä WTCC-lookkia.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 12.6.2010 13:58

Orginaalina todella kaunis auto. Itsekkin tuollaista suunnitellut mutta perus 2.0 koneella.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 12.6.2010 14:02

tuo takasiiven kohtalo nyt on vielä auki, kun saan maalarilta niin lyön kiinni ja hetkenaikaa kattelen miltä näyttää... jos ei omaa silmää miellytä niin käyn sen paiskaamas tonne lapuan jokeen ja hommaan vähä hillitympää tilalle.. kattoa nyt sitten ens kesänä, puskimet varmaa jossain vaihees vaihtuu mut sais nyt ensimmäisen version ensi valmiiks :)

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 12.6.2010 14:02

Pakko joo sanoa että vakio kuosissa ois miellyttänyt enemmän,
mut jokainen makunsa mukaan.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 12.6.2010 14:07

Tollasta kupeeupeeta tuli aikonaan kuolattua kun itsellä oli vain 306 hätspäkki. :D
Jotenkin komiat muodot siinä...

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 12.6.2010 14:14

Ihan hyvän näköinen takapuskinkin aikas onnistunut minusta =)
Harmi vaan että on ranskalainen tekniikka =)

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 12.6.2010 14:47

nojaa ei toi ny nii pahaa oo toi ranskanpulla tekniikka, 270tkm mittaris ja muuta ei tarvinnu tekniikkapuolelle tehdä ku kytkimen vaihtaa, ja iskarit oli kans hitusen loppu :)

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 12.6.2010 17:59

No voi vittu! Nyt mulle iski autokuume :) Ei noi patongit yleensä vetoa mutta aina on poltellu 2d coupet jotenkin salaa. Niitä kun ei kauheesti ole... Nätti pelihän tuollainen on.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 13.6.2010 17:30

Näin entisenä patonkikuskina kyllä iskee kovastikin, mutta kyllä samoilla linjoilla, että hillitympänä olisi vielä hienompi.

Ja vaikka aina ranskalaiselle tekniikalle naureskellaan, niin kyllähän noissa patongeissa sitä samaa Boschia löytyy mitä VAG:istakin. :)

Sekä hyvässä että pahassa.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 13.6.2010 18:12

niin no aikalailla täynnä toi auto on samaa tekniikkaa (varsinki toi v6) kun mitä vagit; boschia on kaikki apulaitteet, osa valeota... varmaan huonoin kohta on takajarrut mutta nepä onkin Aten tekemät :P

toi on siitä tympee auto rakennella että tuuninki osaa on todella heikosti tarjolla, verrattuna nyt näihin perusvehkeisiin... ja omat taidot ei kyllä riitä puskimia alusta asti tekemään, oma pää taas ei anna periksi että laittaisi vakiopuskimia kiinni, jollain tapaa pitää erottua porukasta vaikka sen tiesin jo etukäteen että moni ei kyllä ole samalla maulla liikenteessä :)

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 13.6.2010 19:18

En henkilökohtaisesti pösörintamaa hirveämmin tunne, mutta näin entisenä rellukuskina sain kovasti apua aikanaan Renault club de Finlandelta, varmasti pösöporukalle löytyy vastaavat hässäkät. Löytyyhän sieltä se tuunariporukkakin, RTF.fi.

Mitä patonkeihin tulee näin yleisesti ottaen, niin löytyyhän sieltä aivan mahtavia innovaatioita mitkä elää vielä nykyautoissakin. Näin äkkiseltään säätyvä ilmajousitus ja kääntyvät ajovalot tulevat mieleen sitikoista.

Kyllähän kilpailevalta merkiltä Alpine 110 oli aikanaan aika kova luu rallipoluilla, puhumattakaan ilmiöstä nimeltä R5Turbo. Edelleenkin on haaveena saada joskus talliin rellun Alpine 310 V6. Ah tuota lapsuuden idolia. :)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 13.6.2010 19:40

Hieno peli ja hyvä et osalla porukasta on sentään vähän harvinaisempaa harrastekalustoa. ;) Vakiona puskurit liian pienet, ne ainakin joutaa vaihtoon, jos tollasesta haluaa näyttävämmän.

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 13.6.2010 21:19

Mitä patonkeihin tulee näin yleisesti ottaen, niin löytyyhän sieltä aivan mahtavia innovaatioita mitkä elää vielä nykyautoissakin. Näin äkkiseltään säätyvä ilmajousitus ja kääntyvät ajovalot tulevat mieleen sitikoista.

Tarkoitat varmaankin kaasunestejousitusta? Tuo tuli Sitikoihin 50-luvun puolivälissä.
Kyllä tuollainen Coupe-pösö lämmittää mieltä, muotoilu on varsin onnistunut. Varmasti ajettavuuskin on kohdallaan.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 13.6.2010 21:28

Kyllä tuo ainakin minun silmää miellyttää. Ja ihan sopivalla moottorilla tuohon koriin. Töissä ajoin vastaavalla motilla olevaa farkkuversiota ja sekin liikahti yllättävän hätäisesti.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 14.6.2010 8:48

ajettavuus on ny kyllä tuon FKn alustasarjan jäljiltä mallia kova... tiedä sitte onko hyvä vai huono asia... riippuu nii päivästä :)
tuos ku rupesin aihiota katteleen nii kriteerit oli toi 3l mylly, manuaali laatikko ja mieluusti niin paljo herkkuja kun löytyy.. tuo oli siitä onnellinen yksilö että parhaan varustetason lisäksi oli vielä otettu kattoluukku..
ny kun noi takaänkkärit on vaihdettu niin äänetkin on vähä paremmat kun pienenä, vakio pöntöllähän tuo muistuttaa lähinnä jotain 1.4l japanilaista vehjettä, ei kuulu mitään :)

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 18.6.2010 23:08

Tuollainen 406 coupe on VAKIONA yksi kauneimmista koreista. Ikivanha viisaus; siistit vanteet ja tonttiin olisi riittänyt. Voi voi...

Jos joku tommosta Coupea halajaa niin älkää nyt siihen kakslitraseen nuhapumppuun sekaantuko. Häpeällistä edes tarjota sitä moottoria tommoseen autoon. Se on käytännössä vielä kaks kertaa laiskempi mitä paperilla :D
Viimeksi muokannut Duke, 18.6.2010 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.6.2010 23:25

Itseä ärsyttää noissa tuning puskureissa se, että niissä on isotaukot yms, ja niistä näkyy paskaset alatukivarret yms tai sit suoraan maahan. Laittaa vaikka mustaksi maalatut alumiinilevyt ohjaamaan ilman sinne minne kuuluu.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 20.6.2010 3:43

Eksu: Juuri kaasunestejousitusta tarkoitin, ja näitä 50- 60 luvun DS sitikoita missä oli myös kääntyvät etuvalot. Näin kun ei ole alan harrastaja niin termit välillä menee pieleen.

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 21.6.2010 8:44

Nehän on maailmalla rakentanu Ferrari 360 replikoita näistä ranskattarista ..

http://www.youtube.com/watch?v=GAFHFynRcng
http://www.youtube.com/watch?v=DgGcA5-OnOo

vähän ehkä pyhäinhäväistystä lähentelee, mutta mielenkiintoista kuitenkin ..

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 21.6.2010 21:53

joo ku projektia alotin nii yks kaveri ihmeissää kyseli että miks en tommosta ferrari korisarjaa laita... menee jo ehkä _hitusen_ yli meikäläisenkin mielestä :D

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 3.7.2010 18:48

nojoo nyt on tullu maalarilta kaikki osat, myös lintulauta on nyt kiinni että ei muutakun verkkaria repimään :)
takaa
takaa

ja pääsihän vagginekkin kuvaa ;)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 3.7.2010 20:45

Melkosia viritelmiä nuo replicat... Etuveto-ferrari :D :D

Ihan näpäkän näkönen pösöhän tämä on. :)

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 9.7.2010 3:35

Melkosia viritelmiä nuo replicat... Etuveto-ferrari :D :D


Veit jalat suustani

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 12.9.2010 14:15

nyt on ulkokuori lähes valmis... uudet vanteet ja verkot puskimis..
jotai pientä uupuu mut ei paljoa.
edestä
takaa


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa