Kadett E GSi 8V -->16V [Uudet kuvat 12.8.2010 ]

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

Kadett E GSi 8V -->16V [Uudet kuvat 12.8.2010 ]

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 26.10.2008 14:23

Tämmöinen kampe tuli hommattua kimppaprojektiksi kaverin kanssa. Autoon on vaihdettu tekniikka vuonna '97 ja maalattu suzukin violetilla. Nyt aikomuksena käydä kori kokonaan läpi ja maalauttaa uudelleen.
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Markus Ruhl, 12.8.2010 17:39. Yhteensä muokattu 16 kertaa.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 26.10.2008 15:10


Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.10.2008 17:24

^Ei mee jakeluun. Itse ainakin katselen mielelläni täällä esim. tämänkin auton edistystä.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 26.10.2008 17:28

Kyllähän tuota nyt mielellään seurailee juu. Härskin värinen :D tuohon vaan kaaret sisälle ja radalle raivoamaan!

Expire
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.9.2008 16:36

ViestiKirjoittaja Expire » 5.11.2008 10:03

Kävijöiden kalustohan tämä osasto onkin eli muitakin vaan kehiin.
Tommonen oli itelläkin hankintalistalla gti kakkakoppasen rinnalla mutta golfi sitten tuli ostettua.
Kunnollisista orkkis gsi raketeistakin vaan saa maksaa ihan mukavasti.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 5.11.2008 10:19

Mielestäni tuo korin muoto on ihan kiva mutta kun tuo takakaaren muoto ei iske täysillä.. Sopii kyllä tähän koriin paremmin kuin Omegaan :/ Mitähän ne on Opelixilla aatelleet? :D

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 5.11.2008 10:20

Joo vaikka tuo ocf onkin olemassa niin eikai missää lue ettei täällä muuta kalustoa saa esitellä? on kyllä kivan värinen kadetti. onko tulossa 16v pata vai ihan vaa sipistellää nykystä?:)

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 5.11.2008 14:16

no tuo mun kommentti oli lähinnä huono vitsi :)


joskus tuomoisen hetken omistanu..

väristä en tykkää, tämmöiseen käy omaan silmään joku kirkas punainen, taikka hopea ja musta.

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

ViestiKirjoittaja Niiranen » 5.11.2008 15:34

Tollasesta kadetista saa ihan nätin, kun vaihtaa tosiaan asconasta pyöreät takakaaret tuohon. :)

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 5.11.2008 18:51

minä olen taas sitä mieltä, että ei missään nimessä pyöreitä kaaria taakse.

"pyöreätakakaaritekeleitä" on tullut nähtyä niin monta, ja kaikki epäonnistuneita...

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 7.11.2008 17:11

pyöreitä takakaaria ei ole tähän tulossa

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 4.4.2009 20:15

Nyt vasta tajusin että tämähän on tuttu auto. Purettuna vaan nähny livenä, niin ei sanonu topikin kuvat mittään:) Mitään pyöreitä kaaria ku venytetyt suorat kaaret ja leveet vanteet alle.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 5.4.2009 7:58

Pojat kerää motivaatiota...

Laittakaa ny vihdoin viimein osat laatikoihin ja niihin sisältö + irtiotettu ettei jää ikuisuusprojektiksi tallinnurkkaan....

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 5.4.2009 8:31

Hiljaa hyvä tulee:D Täs odotellaan vaan, että tämä yks jannu saa hommattua sen koripukin niin päästään eteenpäin.

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 13.6.2009 17:41

Edistystä vihdoin tullut tähänkin projektiin. Auto saatiin koripukkiin, jonka jälkeen purettiin akselit ja kaikki irti lähtevä kampe. Seuraavaksi aletaan läpikäymään pohjaa. Myös uudet etulattiapellit tuli hankittua.
Kuva
Kuva
Kuva

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.6.2009 19:38

Mielenkiintoinen projekti tosin arvoahan noilla ei nykyään enää ole. Kaverilla on ladossa mätänemässä 8v gsi saksantuonti ja siihen 1.6 suomikoppa eli korinvaihto jäi kesken.

Halpaahan tuollaisen rakentaminen on, osia saa eivätkä maksa mitään.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 13.6.2009 20:29

On kai nuo ihan kakkiksen arvosia :)

Hyvältä alkaa näyttää. Jatkuuko huomennakii?

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 13.6.2009 21:12

^jatkuu jos tuut huomenna kaveriksi kääntämään:D

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Jupe B » 13.6.2009 21:13

Niin... Jännä että kukaan ei mainihe täällä siitä, ettei 1.8cl kakkiksella ole paskanvertaa arvoa, mutta GSi kadetin yhteydessä se muistetaan :D

Melko perusteellinen projekti, onnea eteenpäin!

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 13.6.2009 21:19

Kyllähän se pitää yrittää tehä kunnolla alusta loppuun, ettei myöhemmin sitte ala jurppia:D
Tämmöstähän sieltä etulattioitten alta ennustettavasti löytykin. Alatukivarsien kiinnityskohdat oli tässäKIN kadetissa päässeet jonkinverran hapettumaan:D
Kuva

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 13.6.2009 23:45

eihän täällä uskalla sanoa että kakkikset (ja kolmoset) paaliin vaan =)
Tosin ensin nuo ooppelit =D


Eikös aikuisten oikesti täällä esitellä omat kikottimet, ja jotain oikeita kommentteja ?
Nyt meininki on että paskaa niskaan minkä kerkiää !?
Jos ei tykkää kakkiksesta niin ei tarvii julkisesti oksentaa ?
Jos omistaja ei parannuksia kysy niin miksi nitä kylvää?
laita sitä ja tota jne...
Oma kiesi esiin niin nähdään miltä sen pitäisi näyttää =)

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 14.6.2009 12:58

Kävin vähän kääntämässä kadettia tänä aamuna ja kattelin enimpiä ruostepaikkoja. Kuskin puolen lattiaa oli pisteillä korjattukin.

Kuva1
Kuva2
Pohjaa
Jousilautanen
Viimeksi muokannut Markus Ruhl, 27.10.2009 13:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.6.2009 12:59

Oisko tämä enemmän tuota projekti osasto kamaa?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 14.6.2009 13:42

Nätti projekti.. Itselläni oli ensi auton harkinnassa juurikin kovasti mukana tällanen kampe. Tutullakun oli raketti ja nuoruuden viehätyksessä toi 150 hp tollaseen koppaan tuntu ihan mukavalta, ja tuntuu vieläkin.. Sitten kuitenkin iski järki välissä, kun käyttistä ajattelin..

Mukavan oloinen projekti, näitä katsellessa aina tulee hinku aloittaa oma projekti.. Mutta kun aina tulee se vastaan että välttämättä omat kädet ei riitä kun ei ole koskaan päässyt oikeen rakentamisen makuun.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 14.6.2009 14:27

Tutun näköistä haperoa :) Itsellänikin on nääs munakadetti.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 14.6.2009 15:27

Opel on pop. Aivan kakkiksen veroisia nämä on, ja olihan se 2.0 16V GSi uutena jopa vähän raisumpi peli ku 16V GTI kakkis ;)

Kaverilla oli aikoinaan 8V GSi kadetti, hieman jyrkempää nokkaa ja simonsin pörinäputkistoa, digimittaristot ja recarot...uuh. Jokunen vuosi menee niin nämä E-koppaset kedautit alkaa nostaa profiiliaan harrasteautoina, kun pahin amisvouhotus alkaa siirtyä jo uudempiin ooppeleihin.

Saiskos tällaseen keploteltua C20LET -koneen jotenkin "n.180hv omavalmisteena"?

Peukkua täältä, omakin projekti on parhaillaan vastaavan "grillauksen" kohteena ;)

edit: Ja kun osio on "kävijöiden kärryt", niin eikös tänne kelpaa kaikki hevoskärryistä lähtien? Onhan projektiosastollakin ollut mm. Skodaa...

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 14.6.2009 15:56

^ XE:hen LETin sisuskalut ja turbohilut ni kai se on sitten omavalmiste ja melkeempä sama ku LET :)

-Jaba-
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.6.2008 16:48

ViestiKirjoittaja -Jaba- » 15.6.2009 17:29

Missäs päin Suomea tämän auton omistaja vaikuttaa? Lappeenrannassa liikkui aikoinaan saman värinen kadetti.

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 15.6.2009 18:45

^Oulun lähimaastossa vaikuttaa. Tämä kadetti haettiin raumalta.

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 16.6.2009 19:40

itsellä oli juurikin omassa kadetissa nuo etulattiat ihan paskat eli kannattaa vaihtaa ne! itelläki ois haaveissa tommonen ja 16v mut ei vielä oo löytyny sitä oikeaa ja tuohta tarpeeksi. asia projekti, mikset kirjottele tonne ocf:n puolelle tästä mitään?

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 16.6.2009 19:49

^no se ofc:n meininki ny on mitä on, ni ei oikeen sinne huvita kirjotella:D

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 26.9.2009 19:43


Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 1.10.2009 18:16

Kadettiin saapu pari kappaletta ajotietokoneita. Piti ottaa varalle toinenki, ku nuo ei juuri mitään maksanu.

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 2.10.2009 13:39

Kannattaa tarkistaa alatukivarsien kiinnitys pohjasta.. Kaverilla repes alatukivarsi pohjasta irti kun ajoi johonkin routamonttuun. Kuulemma kadettien tyyppivika, kaksinkertainen pelti kiinnityskohdassa mihin kertyy kondensiovettä ja lopun sitten saattaakin arvata..

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 2.10.2009 14:07

Taitaa olla ihan paskapuhetta, että noi Opelit olis kovia ruostumaan. :D

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 3.10.2009 0:34

alatukivarsien kiinnityskohdat on nimenomaan kadetin tyyppivika. Tehtaan jäljiltä ei ollut edes kotelosuoja-ainetta laitettu. Kuskin puolelta ne kiinnitykset oli niin pahan näköset, että joutui irrottamaan koko palkin, mihin tukivarren etummainen pultti tulee kiinni. Ja tietysti se palkkikin oli sen verran hapettunu, että joutui uusimaan sen puoleksi uudella pellillä:D.
Uudet kiinnitykset tuli tehytä alusta alkaen ja palkki takasin kiinni. Joka paikkaan tuli ruosteenesto pohjamaali + "riittävästi" koteloainetta:D Pitäis niitten kiinnitysten nyt kestää...

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 3.10.2009 14:57

Mullakin repes irti se kiinnityspiste Kadetista. Pultit pyöri tyhjää jne. Tuli hitsattua se u rauta kiinni lattiaan väliaikasena ratkasuna :D

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 3.10.2009 18:22

^Häijy kadetti!
Samoin mun kadetista repsahti aikoinaan tukivarsi irti pohjasta mutkatiellä :D. Oli mielenkiintoinen ajaa uudestakaupungista takasin turkuun omalla patenttivirityksellä...

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 14.10.2009 21:24

Kadetin pohja olis kohta läpikäyty. Enää takajousilautaset pitäis vaihtaa ja sen alta pätkä runkopalkkia. Ruosteenesto pohjamaalin päälle tulee vielä 2-komponentti pohjamaali ja massa. Yhdessä maalausfirmassa meinasivat, että massa ei pysy koteloaineen päällä, mutta mikä se totuus lienee? Ite ajattelin ton 2-komponentti pohjamaalin päälle vetästä koteloaineen koko pohjaan, minkä jälkeen tulis massat. Kaikkiin hitsaussaumoihin tulee vielä elastinen uretaanipohjanen mäski.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 15.10.2009 0:07

^ Taitaa tää getoutti olla hetken ruostumatta. Kyllä sitä on tullu ton oman kanssa ihmeteltyä että miten helvetissä voi auto mätääntyä niin pahasti joka helvetin paikasta.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 16.10.2009 10:42

Yhdessä maalausfirmassa meinasivat, että massa ei pysy koteloaineen päällä, mutta mikä se totuus lienee? Ite ajattelin ton 2-komponentti pohjamaalin päälle vetästä koteloaineen koko pohjaan, minkä jälkeen tulis massat.


Noinhan se menee-
Jos viet autos massattavaksi esim Dinitrol liikkeeseen niin ensin laitetaan se ohut aine joka oikeasti tekee sen suojakalvon ja toimii nimenomaan tartuntapohjana sille paksulle kulutusta kestävälle massalle. Mikäli aineet on yhteensopivia niin noin se pitää tehdä.

Jurz4
-
Viestit: 42
Liittynyt: 26.10.2006 19:05

ViestiKirjoittaja Jurz4 » 25.10.2009 18:34

tähän tyyliin ne kaaret Kuva1 Kuva2

jhauta
-
Viestit: 14
Liittynyt: 14.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja jhauta » 25.10.2009 22:00

kannattaa olla tarkka mitä laittaa massan alle ettei tule hirveetä puhistus hommaa.. itse vedin volkkarin pohjaan kerran kotelo ainetta ja massan päälle niin siitä tuli susi.. 2 komponentti maali alle esm.normaduuri ja sitten massa päälle niin kestää. mulla on yks tuype kolmonen vollkari missä on tuolla mallilla pohja ollut jo kohta 6 vuotta ja sillä on ajettu kesät ja talvet eikä ole truostunu mistään...

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 26.10.2009 21:09

Kiitos neuvoista. Jurz4:n ehdotukset takakaarista olis ihan hyvän näkösiä. Tähän ei kuitenkaan ihan noin radikaaleja muutoksia tule:)
Viikonlopuksi tulee uudet takajousilautaset ja niiden alle runkopalkkiin pitää hitsailla paikat, jonka jälkeen pohja olis maalausta vaille valmis.
Tälläset kaaret? En tiedä vaan miten noin levee vanne on tuonne mahtunu, ku näyttää aika vakioilta nuo kaaret

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 26.10.2009 21:29

Tuo tyylisuunta ois just hyvä. Väriks vielä kirkas punanen ja reilusti zenderiä ym. vanhan koulukunnan palikkaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 26.10.2009 22:22

...ja reilusti zenderiä


Tai Riegeriä? ;) (On muuten Corradon vilkut ja sumarit tuossa setissä, nyt vasta huomasin...)

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 27.10.2009 5:43

Levee tulis ainakin tuolla sarjalla:D

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 30.10.2009 19:24

Pientä päivitystä tännekin. Kävin hakemassa uudet takajousilautaset ja 2k pohjamaalia, sekä alustamassaa.

Pohja maalattu ruosteen estolla
Uusi jousilautanen
Kerros 2k pohjamaalia

Huomenna hitsataan uudet jousilautaset kiinni ja paikataan runkopalkkia niiden alta. Niiltä osin pohja alkais olla valmis. Kohta pääsee kiinnittämään akseleita ja tolppia, niin saa auton taas pyörilleen.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 31.10.2009 10:02

Hyvältä näyttää!
Omasta raketista leikkasin takakaarista kantit pois ja mankeloin vielä koko lokaria ulospäin. 7,5x16 ET35 ja 195/50 monsterikumit pyörivät juuri ja juuri. Katsastusmieskin ihmetteli että lähellä menee, mutta ei se vaan ota kiinni. 9 tuumasia sovitellessa ei varmaan mankelista ole suurta apua. Buzz Tuningin sivuilla ainakin oli hieno projektigalleria Kadetista missä levitettiin joka nurkkaa pellillä.
Kuva omasta

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 31.10.2009 21:22

Tänään käytiin hitsailemassa jousilautaset kiinni. Runkopalkit oli puhki niitten alta, joten uudet palaset piti laittaa. Sisältäpäin palkit oli hyvässä kuosissa koteloaineen ansiosta.

Apukuskin puolen jousilautanen hitsattuna
Kuskin puolen vastaava

Jousilautaset maalattiin ruosteenestolla, jonka jälkeen maalattiin 2k pohjamaali.

Pohja 2k maalissa #1
Pohja 2k maalissa #2
Koteloaine vedetty #1
Koteloaine vedetty #2

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 29.1.2010 16:20

Pitkästä aikaa jotain tapahtunut tälläkin saralla. Alatukivarret, etutolpat, etu- ja takakallistuksenvakaajat sekä taka-akseli kävi hiekkapuhalluksessa. Osat maalattiin ruosteenestolla heti niitten saamisen jälkeen ja huomenna tulee vielä 2k pohjamaali ja kiveniskumassa.

Us-partsilta tilasin sarjan powerflexin uretaanipuslia mikä sisälti kallistuksenvakaajan, tukivarsien, koiranluitten ja taka-akselin puslat. Koko sarjan hinta oli 214€. Nämä käydään prässäämässä paikoilleen, osien maalauksen jälkeen.

Lisäilen kuvia huomenissa, kunhan saa 2k pohjamaalin vedettyä osien pintaan.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 29.1.2010 18:17

Olisit jättäny laittamatta nuo takajousilautaset koriin ja akselistaki leikannu veke. Sitte 5" putkesta vähä uutta iskaritornia taakke ja sovittelee coilovereita sinne. Akselista kannattaa tässä tapauksessa vahvistaa iskarin alakiinnityspiste kun makaa kokonaan sen varassa. Saa muuten tonttiin. :)

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 29.1.2010 20:24

Kiitos ehdotuksesta, mutta kiinteellä alustasarjalla mennään ainakin toistaseksi:D

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 29.1.2010 23:40

Weiteciltä saa vissiin jotain 80/60 sarjaa. Mulla itellä oli 60/40 ja edestä laikkasin vielä sen verta että vakioiskarit oli pohjassa, mut ei se laskenu tarpeeks.
Jos jaksan omani laittaa vielä liikenteeseen ni pitää varmaa yrittää saada jotku lyhyet iskarit eteen ja modaa etutolppia jotenki.

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 30.1.2010 5:43

Tähän kadettiin tulee supersportin 60/40 alusta.Saahan noista tolpista teetettyäkin vaikka mitä, esim gaz tekee säädettäviä kunhan lähettää tolpat sinne:)

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 30.1.2010 15:55

No niin nyt tuli otettua kuvat alustan osista. Kaikissa on nyt siis päällä ruosteenesto + 2 kerrosta 2k pohjamaalia.

yy
kaa
koo

Yksi kuva puslista

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 30.1.2010 17:53

Noniin, sitten ei muuta kuin puolikiiltävää mustaa perään ja puslia paikalleen.

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 30.1.2010 19:22

Seuraavaksi tulee kiveniskumassa(ehkä jo huomenna) ja sen päälle joku (keltanen?)väri

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 3.2.2010 20:15

Alustan osat on nyt massattu ja maalattu, sekä puslitettu. Seuraavaksi on uusien nivelien osto, niin pääsee laittelemaan osia kiinni ja autoa renkailleen.

Valmiit osat #1
Valmiit osat #2

hemu
-
Viestit: 217
Liittynyt: 4.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja hemu » 18.2.2010 22:30

muistatko mikä oli taka-akselin puslan mitat & valmistajakoodi? Itsellä hieman ongelmaa saada oikeet puslat gsi:n taka-akselille.

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 22.2.2010 21:58

Ei niitten puslien pitäis olla erikokosia. Ainakaan en oo nähny missään mainittavan asiasta. Puslasarjassa ainut ero muihin oli etukallistuksenvakaajan puslat, muut oli samat ku muissakin.

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 13.7.2010 21:37

Päivitystä projektiin. Kadetti on nostettu alas pukilta renkailleen ja ollaan päästy aloittamaan pintapellien korjausta. Apukuskin puoli tehdään ensin valmiiks ja siirrytään sitten kuskin puolelle. Helmapelti sahattiin irti ja sen sisältä löytyi mutaa ja hiekkaa oikein urakalla. Kynnys oli suhteellisen hyväkuntonen sisältä, eikä sinne tarvinnut hitsata kuin yksi soiro koko matkalle. Takaa helman pääty jouduttiin hitsaamaan kokonaaan uusiksi. Huomenna luultavasti saadaan uusi helmapelti hitsattua paikalleen ja päästään sovittelemaan uutta takalokasuojaa.
Kattoluukullisesta katosta irrotettiin pintapelti ja se odottaa paikalleen laittoa, kunhan saadaan irrotettua violetin kattopelti. Apukuskin ovea on tinailtu ja hiottu suoremmaksi.

Pari kuvaa edistyksestä...

#1
#2
#3

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 13.7.2010 23:59

^Jotkut jäykistelee Kadetin (ja muidenkin vanhempien autojen) vetelää koria hitsaamalla pystypellin tuohon aukinaisen helmakotelon yla- ja alapokkauksen välille, ennen helmapellin kiinnitystä. Varsinkin ralliautoissa olen kyseistä menetelmää nähnyt käytettävän.
Homman kannattavuuteen en ota sen kummemmin kantaa, mutta näin ovat useat tehneet.
Tuohonkinhan se olisi helppo tehdä, mikäli näkee tarpeelliseksi, nyt kun helma on auki.

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 14.7.2010 0:08

aivan, sielä on kyllä takana tehtaankin toimestä jäykiste, joka kylläkin oli sen verran huono kuntoinen, että huomenna hitsataan sinne uusi paikoilleen.

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 16.7.2010 12:36

Toissapäiväisistä hitsauksista kuvia. Ovi käytettiin paikoillaan, jotta helmapelti saatiin oikeeseen kohtaan.

1
2
3

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 19.7.2010 17:16

Tänään saatiin uudet etulokasuojat, joita soviteltiin paikoilleen. Uusi etualapalkki saapui myös. Entinen palkki oli jo niin huonossa hapessa ja monia kertoja paikkailtu, joten samalla vaivalla vaihdetaan koko palkki uuteen. Takalokasuojaa leikeltiin apukuskin puolelta ja huomenna yritetään saada se paikoilleen. Niiltä osin olisi apukuskin puolen hitsaukset tehtynä.

Yleiskuva tämänhetkisestä

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 12.8.2010 17:39

Kadettia on hitsailtu lisää ja kuskipuolen helmapelli+takalokasuoja on nyt paikoillaan. Saatiin samalla uus kattokin kiinni. Enää ei korissa olis paljokaan hitsattavaa, mitä nyt etualapalkki ja pari muuta pientä juttua.
Takalokasuojan sisältä piti korjata ruosteet pois ja hitsata kokonaan uus kantti pintapellille.

Loksu korjattuna

Helmapelli ja takaloksu paikoillaan

Katto irrotettuna

Uusi katto kiinni

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 12.8.2010 18:35

Siinä on pojat jaksanu vääntää peltitöitä. Peukut :)


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa