Kaasuläpän asentoanturin kalibrointi, 1.8T
Valvoja: ffp jäsenet
Kaasuläpän asentoanturin kalibrointi, 1.8T
Kaasuläpän anturihan kalibroituu tällä konepelli-kuskin ovi-virrat päälle -jutulla, mutta tapahtuuko/kalibroituuko samalla jotakin muuta? Eli jos olen pariviikkoa sitten tehnyt kalibroinnin ja nyt alkoi taas tuntumaan että auto ei vedä ja kalibroinnin jälkeen alkoi taas vetämään paremmin, niin onko vika nyt sitten tuossa anturissa vai onko mahdollista että vika on jossakin muualla?
Omassa -01 Golf gti:ssä toi konepelti ja kuskin ovi auki & virrat päällä ei tee kyllä mitään...!?
Onko muita metodeja tehdä TBA ilman VAG-COM:mia? Eikös toi pitäisi tehdä jopa jos akku on ollut irti?
Seuraava kysymys: Miksi pitää tehdä TBA jos vaihtaa N75 magneettiventtiilin?? En ole keksinyt mitään järkevää syytä moiseen... (siis TBA:han N75 vaihdon yhteydessä)
Onko muita metodeja tehdä TBA ilman VAG-COM:mia? Eikös toi pitäisi tehdä jopa jos akku on ollut irti?
Seuraava kysymys: Miksi pitää tehdä TBA jos vaihtaa N75 magneettiventtiilin?? En ole keksinyt mitään järkevää syytä moiseen... (siis TBA:han N75 vaihdon yhteydessä)
mulla toi ratkaisi tyhjäkäynnin heilumisen http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=35286
kaasuläppä saattaa olla mähmätissä, puhdista se ja sopeuttele uudelleen.
Otin putken irti ja kurkkasin läppärungon sisään ja ihmetyksekseni siellä oli öljyä, mistä kertoo vai kertooko mistään? Määrä oli pieni, ehkä tipan tai kahden kokoinen "lammikko". Myös imuputki oli sisältä hieman öljyinen. Auto ei kuitenkaan kuluta öljyä mitenkään poikkeavasti.
Ennenkuin nyppään paketin irti, niin muutama kymysys: Kuinkas tuon läpän puhdistus pitäisi tehdä etten hajota mitään? Millä aineella (bensalla?) jne? Onko läppärungon ja imusarjan välissä tiiviste vaiko tiivisteliimaa, näytti äkkiseltään liimalta? Rungon sivulla on muovinen kansi, jonka näyttäisi olevan klipseillä kiinni, sieltä ilmeisesti löytyy moottori tms, tarviiko avata/puhdistaa tms?
Öljyä on kaikissa
On tiiviste
Tärkeää on puhdistaa kaasuläpän ja rungon saumakohta täysin puhtaaksi, jottei läppä takertele tyhjäkäyntivaiheessa. Bensalla tai jollain muulla liuottimella.
Älä suotta mene availemaan sitä moottoria.
Tärkeää on myös asennusvaiheessa kiristää läppä tasaisesti joka nurkalta ohjemomenttiin (muistaakseni 15 Nm) Runko kuulemma vääntyy helposti, ja akseli rupeaa nahimaan
On tiiviste
Tärkeää on puhdistaa kaasuläpän ja rungon saumakohta täysin puhtaaksi, jottei läppä takertele tyhjäkäyntivaiheessa. Bensalla tai jollain muulla liuottimella.
Älä suotta mene availemaan sitä moottoria.
Tärkeää on myös asennusvaiheessa kiristää läppä tasaisesti joka nurkalta ohjemomenttiin (muistaakseni 15 Nm) Runko kuulemma vääntyy helposti, ja akseli rupeaa nahimaan
Saako tuon kalibroitua kotikonstein akkukaapelia irti käyttämällä (oliko joku 30 minuttia)?
Tuohan oirehtii sillee nyt, että tyhjäkäynti aaltoilee, startatessa heiluu 600 - 1000 kiekan välillä. Lisäksi ajo on nykivää, eli kaasupolkimen liikkeet korostuvat terävinä nyppäilyinä. Lambda on ok, by-pass ja N75 vaihdettu, lisäksi antoi vikakoodia tuolta kaasuläpältä. Onkohan vain paskainen vai oikein rikki...
Tuohan oirehtii sillee nyt, että tyhjäkäynti aaltoilee, startatessa heiluu 600 - 1000 kiekan välillä. Lisäksi ajo on nykivää, eli kaasupolkimen liikkeet korostuvat terävinä nyppäilyinä. Lambda on ok, by-pass ja N75 vaihdettu, lisäksi antoi vikakoodia tuolta kaasuläpältä. Onkohan vain paskainen vai oikein rikki...
Rolle:
Tarkoitatko nyt sen rungon kiristämistä, joka neljällä pultilla (kuusiokolo tai trox?) kiinni imusarjassa? Siinä välissä tiiviste...?
Mun tarvisi myös puhdistaa kaasuläppä ja runko, koska tyhjäkäynti vaeltelee jatkuvasti....Varsinkin 1000-1500rpm...Kaasun annon jälkeen erityisesti...
Juuri vaihdoin MAF:in ja sopeutin läpän, mutta paskaa siellä on...Kun katsoin..!
Tarkoitatko nyt sen rungon kiristämistä, joka neljällä pultilla (kuusiokolo tai trox?) kiinni imusarjassa? Siinä välissä tiiviste...?
Mun tarvisi myös puhdistaa kaasuläppä ja runko, koska tyhjäkäynti vaeltelee jatkuvasti....Varsinkin 1000-1500rpm...Kaasun annon jälkeen erityisesti...
Juuri vaihdoin MAF:in ja sopeutin läpän, mutta paskaa siellä on...Kun katsoin..!
Nyt tarvittaisiin apua sellaiseen ongelmaan että kun koitin tuossa äskettäin tehdä tuon kaasuläpän adaptoinnin, niin vag comilla sen aloitettuaan, ensin ilmoiti hetkellisesti että adaptoi, mutta sen jälkeen tuli riville näkyviin error, group, 098, unavailable. elikäs toisin sanottuna adaptointi ei taida onnistua...
Viimeksi tein adaptoinnin jokunen kuukausi sitten mutta silloin ei ollut mitään ongelmia.
Nyt on alkanut ilmaantua oire että kierrokset seilaavat parikertaa kun pudottaa tyhjäkäynnille, tästä syystä siis nyt koitin tuota adaptaatiota. onko kaasuläppä uusissa vai onko jotain kikkoja mitä tehdä. Mitään vikakoodeja ei ole...
Viimeksi tein adaptoinnin jokunen kuukausi sitten mutta silloin ei ollut mitään ongelmia.
Nyt on alkanut ilmaantua oire että kierrokset seilaavat parikertaa kun pudottaa tyhjäkäynnille, tästä syystä siis nyt koitin tuota adaptaatiota. onko kaasuläppä uusissa vai onko jotain kikkoja mitä tehdä. Mitään vikakoodeja ei ole...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tervehdys taas... Nyt sitten kaivattaisiin lisää apuva.
Kaasuläppä on puhdistettu ja kokeilin taas tuota adaptointia niin tulee niihin vag-com pikkuikkunoihin sanat: error, group, 098, unavailable. Teksti on sellaisella rusehtavan punaisella.
Kun koittaa palauttaa siitä alareunasta sen adaptoinnin vakioasetuksille, niin jollain yrityksellä tulee läpän jännitearvot näkyviin, mutta viimeisessä status ikkunassa lukee error. Toisinaan taas välähtää uudelleen sama litanja että error,group,098,unavailable...
onko muita vaihtoehtoja kuin uusi läppähässäkkä?
Kaasuläppä on puhdistettu ja kokeilin taas tuota adaptointia niin tulee niihin vag-com pikkuikkunoihin sanat: error, group, 098, unavailable. Teksti on sellaisella rusehtavan punaisella.
Kun koittaa palauttaa siitä alareunasta sen adaptoinnin vakioasetuksille, niin jollain yrityksellä tulee läpän jännitearvot näkyviin, mutta viimeisessä status ikkunassa lukee error. Toisinaan taas välähtää uudelleen sama litanja että error,group,098,unavailable...
onko muita vaihtoehtoja kuin uusi läppähässäkkä?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 035#250035
Tuolla on oikein kuvakin:
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/b-settings.html
Tuolla on oikein kuvakin:
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/b-settings.html
Sopeuttaakos tämä kaasuläpän?
Cable-Throttle Engines
(These are engines with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.)
Turn the key on but do not start the car.
* [Select]
* [01 - Engine]
* [Measuring Blocks - 08]
Enter Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)
* [Go!]
* [Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
* Click the [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
Cable-Throttle Engines
(These are engines with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.)
Turn the key on but do not start the car.
* [Select]
* [01 - Engine]
* [Measuring Blocks - 08]
Enter Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)
* [Go!]
* [Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
* Click the [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa