Golf III Colour Concept
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III Colour Concept
Nonniiin poijjaat,
talvella tulleen päähänpinttymän vuoksi hakuun laitettiin orkkiskuntoinen, kaksi ovinen kolmannen sukupolven Golf GTi.
Kun vanha laitos soppelisti katosi pari kuukautta sitten aloitettiin hurja etsintä, alueena Ruotsi ja Saksa koska Suomen tarjonta on aika vähäistä kriteerien mukaisista laitoksista.
Sittenhän se löytyi erinäköisten sattumusten ja oikeastaan hyvän tuurin avustuksella Suomen itärannikolta, suomalaisuuden luvatusta kaupunkista.
Auto on hyvin pitkälle orkkiskuntoinen mutta olihan sielä hieman tuninkipiru päässyt iskemään sisällä.
Lisäksi etuvalot on vaihdettu InPro:n ilmeisesti nelos-Xenon-look valot enkelinsilmillä joista en tykkää niin yhtään. Tarkoitus vaihtaa ne joihinkin hillitympiin.
Lisäksi autossa oli niin ruma maski paikoillaan että ei viitsi edes kuvaa laittaa, luonnollisesti se vaihdettu orkkikseen.
Kotterosta löytyy:
-Sähkökattoluukku
-Sähkölasit
-Sähköpeilit
-penkinlämmittimet (kuskin grilli kylmä,rele vaihdettu,ei vaikutusta)
-nahkasisusta
-ilmastointi
-keskuslukko kaukosäädöllä
-hälytin
-toimivat lukot =)
-2xairbag
-16"(myyty) ja 15" Alutec vanteet jotka tarkoitus vaihtaa johonkin mitkä miellyttää omaa silmää
-40mm AP Sportsfahrwerken jouset ja iskarit
-jotku kristallitakavalot,sivuvilkut,etuvilkut,sumuvalot
-joku lippa etupuskurissa, oisko tuo sitten vr6:n?
-alkuperäiset lääkelaukku että varoituskolmiosetti =D
Tarkoitus seuraavaksi olis rakennella joku vahvistin peräkonttiin että sais edes merisään kuunnella kun nyt ei löydy vasta kuin kaksi erillissarjaa autosta.
Muita tulossa olevia juttuja ja muutoksia: (tarkoitus pysyä p&p-muutoksissa)
-Vanteet vaihtoon siis (done)
-Kaikki valot vaihtaa tummempiin (done)
-puuttuva helmalevike ja hinauskoukun kansi hommata(helmanpala hommattu)
-ilmastointi huoltaa
-alusta aivan liian korkea ja ennekaikkea liian mukava ajaa joten se vaihtuu johonkin gewinde malliin(ok!)
-maskia vois tietenki vaihdella(ok!)
-jakkaroiden ja ovinahkojen "huolto"
-kalvojen poisto
Jotain muutakin vois kehitellä että sekoittuisi paremmin kolmoskoppaisten massaan. Maalipinnan vois uusia, katsoa miten lompakko antaa myöten.
Pari kuvaakin löytyy.
Tämmöistä tällä kertaa. Kuttaperkkaa ym härpättimiä luonnollisesti turha odottaa.
Vinkkejä rekisterioteen säilytyspaikasta otetaan vastaan.
talvella tulleen päähänpinttymän vuoksi hakuun laitettiin orkkiskuntoinen, kaksi ovinen kolmannen sukupolven Golf GTi.
Kun vanha laitos soppelisti katosi pari kuukautta sitten aloitettiin hurja etsintä, alueena Ruotsi ja Saksa koska Suomen tarjonta on aika vähäistä kriteerien mukaisista laitoksista.
Sittenhän se löytyi erinäköisten sattumusten ja oikeastaan hyvän tuurin avustuksella Suomen itärannikolta, suomalaisuuden luvatusta kaupunkista.
Auto on hyvin pitkälle orkkiskuntoinen mutta olihan sielä hieman tuninkipiru päässyt iskemään sisällä.
Lisäksi etuvalot on vaihdettu InPro:n ilmeisesti nelos-Xenon-look valot enkelinsilmillä joista en tykkää niin yhtään. Tarkoitus vaihtaa ne joihinkin hillitympiin.
Lisäksi autossa oli niin ruma maski paikoillaan että ei viitsi edes kuvaa laittaa, luonnollisesti se vaihdettu orkkikseen.
Kotterosta löytyy:
-Sähkökattoluukku
-Sähkölasit
-Sähköpeilit
-penkinlämmittimet (kuskin grilli kylmä,rele vaihdettu,ei vaikutusta)
-nahkasisusta
-ilmastointi
-keskuslukko kaukosäädöllä
-hälytin
-toimivat lukot =)
-2xairbag
-16"(myyty) ja 15" Alutec vanteet jotka tarkoitus vaihtaa johonkin mitkä miellyttää omaa silmää
-40mm AP Sportsfahrwerken jouset ja iskarit
-jotku kristallitakavalot,sivuvilkut,etuvilkut,sumuvalot
-joku lippa etupuskurissa, oisko tuo sitten vr6:n?
-alkuperäiset lääkelaukku että varoituskolmiosetti =D
Tarkoitus seuraavaksi olis rakennella joku vahvistin peräkonttiin että sais edes merisään kuunnella kun nyt ei löydy vasta kuin kaksi erillissarjaa autosta.
Muita tulossa olevia juttuja ja muutoksia: (tarkoitus pysyä p&p-muutoksissa)
-Vanteet vaihtoon siis (done)
-Kaikki valot vaihtaa tummempiin (done)
-puuttuva helmalevike ja hinauskoukun kansi hommata(helmanpala hommattu)
-ilmastointi huoltaa
-alusta aivan liian korkea ja ennekaikkea liian mukava ajaa joten se vaihtuu johonkin gewinde malliin(ok!)
-maskia vois tietenki vaihdella(ok!)
-jakkaroiden ja ovinahkojen "huolto"
-kalvojen poisto
Jotain muutakin vois kehitellä että sekoittuisi paremmin kolmoskoppaisten massaan. Maalipinnan vois uusia, katsoa miten lompakko antaa myöten.
Pari kuvaakin löytyy.
Tämmöistä tällä kertaa. Kuttaperkkaa ym härpättimiä luonnollisesti turha odottaa.
Vinkkejä rekisterioteen säilytyspaikasta otetaan vastaan.
Viimeksi muokannut Sebastian, 2.6.2010 18:56. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
kannattaisko noitten etupenkkien paikkaa vaihtaa sen korjauksen jälkeen, meinaan et saattaa jäädä korjauksenkin jälkeen heikommaksi se kulunut kohta. noissa penkeissähän on kippivivut molimmilla puolilla, vissiin ihan sitä varten.
minulla on tummunut nuo vaihdekepin nuppi ja käsijarrukahva, siihen kun löytäis tehokkaan hoitoaineen
minulla on tummunut nuo vaihdekepin nuppi ja käsijarrukahva, siihen kun löytäis tehokkaan hoitoaineen
Penkkien vaihto toisinpäin on suunnitelmissa, pitäs vissiin vaan kiskoista irroittaa. Vai pystyyköhän sen lokeron vaan vaihtaa toiseen penkkiin mikä siinä sivussa?
-95 vuosimalleissa taitaa tosiaan tuo nuppi ja kahva olla korinvärinen, -96 käsittääkseni musta mitä mobilesta ym vertaillut. Itselläkin kyllä niin kauhean näköiset ne että ihan hirvittää koskea. eBaystä jos löytyis parempi kuntoiset. Rattikin on kyllä niin kulunut että vois vaihtaa senkin.
-95 vuosimalleissa taitaa tosiaan tuo nuppi ja kahva olla korinvärinen, -96 käsittääkseni musta mitä mobilesta ym vertaillut. Itselläkin kyllä niin kauhean näköiset ne että ihan hirvittää koskea. eBaystä jos löytyis parempi kuntoiset. Rattikin on kyllä niin kulunut että vois vaihtaa senkin.
-Sähköpeilit (lämmitettävät?)
Kyllä! Toimii (jos toimii), takalasin lämmityslaitteen ollessa kytkettynä päälle.
-penkinlämmittimet (kuskin grilli kylmä)
jos penkin alla oleva rele napsuu kytkintä käännettäessä on/off, niin mittaile vastuksille lähtevät johtimet (löytyy istuinosan verhoilun alta aika näppärästi), irrota verhoilut ja tarkista termari, etsi katkennut vastusjohdin.
-hälytin(?)
Kyllä! Huutaa ovista, luukuista, virtatojen kytkemisestä jos on päällä :D
-joku lippa etupuskurissa, oisko tuo sitten vr6:n?
vr/20-jahrepa hyvinkin.
Vinkkejä rekisterioteen säilytyspaikasta otetaan vastaan.
Joko isoon minigrip-pussiin ja maton alle, tai ensiapulaukun pariksi, tuohon oik. airbagin alla olevan lokeron tilalle on kyllä saatavissa p&p hanskalokerokin. (Pysäköintisakon muovipussikin on varsin passeli)
Lisäksi autossa oli niin ruma maski paikoillaan että ei viitsi edes kuvaa laittaa, luonnollisesti se vaihdettu orkkikseen.
Jotenkin huuta 2-ripaista GTI:n orgis maskia?
Penkkien vaihto toisinpäin on suunnitelmissa, pitäs vissiin vaan kiskoista irroittaa. Vai pystyyköhän sen lokeron vaan vaihtaa toiseen penkkiin mikä siinä sivussa?
Taitaa sopia, mutta jäänee jäljet (aika piiloon kylläkin), penkithän irtoaa senkun otat kiskon muovit, etureunasta sen sokan ja piuhat vaan irti. Turvavyön lukkolaitekkin taitaa seurata jakkaraa, eli sitäkin kannattaa tiirailla siinä sivussa.
Rattikin on kyllä niin kulunut että vois vaihtaa senkin.
Kenkälankilla saa kehälle ihmeitä aikaan.
Nahkarattihan vain paranee, mitä pidempään sitä käyttää. Rikkihän tuo ei näytä olevan, joten puhdistus ja käsittely riittää. Itse olen käyttänyt hevostarvikkeena löytyvää satulasaippuaa ja puhdistanut nahan sillä. Pesun jälkeen rattiin hierotaan mehiläisvaha.Rattikin on kyllä niin kulunut että vois vaihtaa senkin.
tuohon oik. airbagin alla olevan lokeron tilalle on kyllä saatavissa p&p hanskalokerokin
Meikäläinenkin vaihtoi avonaisen alalokeron kannelliseen, kun ylempi lokero (=ei apukuskin bagia)alkoi koiran kakkipussien, teippiharjojen ja paperirullan ansiosta käydä ahtaaksi. CD-kotelon, rekisteriotteen ja yms. paperitavaran säilömiseen tuo onkin ihan kätevä.
Kannellinen lokero nipistää apukuskilta hieman polvitilaa, joten apparin penkkiä joutuu pitämään aiempaa taaempana.
Kiitos Ike, tässä itse opetellaan vasta kolmosia noiden kakkisten jälkeen.
Täytyy joku päivä jumpata sisusta kartanolle ja tutustua hieman mitä tullut hankittua.
Ratti on jotenkin "liisterimäisen" tuntuinen kun siitä hieman pitää kiinni. Täytyy kokeilla noita taikatemppuja.
Mulla taitaa kans olla tommonen avonainen hylly, sillä ei kyllä tee yhtään mitään. Onko toi kannellinen ihan orkkisosaa? nroa? Bägiä en jaksa alkaa ottaan pois.
Täytyy joku päivä jumpata sisusta kartanolle ja tutustua hieman mitä tullut hankittua.
Ratti on jotenkin "liisterimäisen" tuntuinen kun siitä hieman pitää kiinni. Täytyy kokeilla noita taikatemppuja.
Mulla taitaa kans olla tommonen avonainen hylly, sillä ei kyllä tee yhtään mitään. Onko toi kannellinen ihan orkkisosaa? nroa? Bägiä en jaksa alkaa ottaan pois.
Onko toi kannellinen ihan orkkisosaa? nroa?
Kyllä! Tuota bagi-mallin lokeroa on alkuperäisenä ollut siis hieman uudemmissa, ja sitä saa siis lukollisena ja ilman. (lukon sarjoittaminenkin on helppoa kuin heinänteko). Kannattaa kysellä osto-ilmolla, purkuosana tai uutena: slamit.net (ilmastoituun taisi olla eri varaosanumerolla, eli pohjan muoto eri; kannattaa tarkistaa)
Ike: muuta en tiedä kuin rekisteriotteessa lukee et rek 11/96 ja käyttöönotto -97.
niin oli. tuossa vielä kuva mun sisustasta
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... uva021.jpg
tais kartzalla olla vihreä alkuperäisenä
niin oli. tuossa vielä kuva mun sisustasta
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... uva021.jpg
Valosuunnitelma on jo aika selvä mitä tuleman pitää.
Tarkemmin tänään noita tutkin niin siellä on vilkku valmiina umpiossa sekä tuon sisemmän renkaankin sais palamaan ilmeisesti.
Korkeudensäätömoottorikin oli heitetty menee, eli kai nekin täytyy jostain metsästää.
Alalokeronkin käytin irti, näytti olevan "home-made" ei-ilmastoidusta mallista. =D
Kannellinenkin löytyi ebaysta mutta joku nigger ehti jo huutaa sen.
Alkas pari vapaata niin vois purkaa hieman enemmänkin tuota, jos sen virtakaapelin sais ujutettua konttiin.
Mistäs se kannattaa laittaa kabiinin puolelle?
Tarkemmin tänään noita tutkin niin siellä on vilkku valmiina umpiossa sekä tuon sisemmän renkaankin sais palamaan ilmeisesti.
Korkeudensäätömoottorikin oli heitetty menee, eli kai nekin täytyy jostain metsästää.
Alalokeronkin käytin irti, näytti olevan "home-made" ei-ilmastoidusta mallista. =D
Kannellinenkin löytyi ebaysta mutta joku nigger ehti jo huutaa sen.
Alkas pari vapaata niin vois purkaa hieman enemmänkin tuota, jos sen virtakaapelin sais ujutettua konttiin.
Mistäs se kannattaa laittaa kabiinin puolelle?
Koska työmatka oli päättyä työpaikan seinään ajattelin vaihtaa talvirenkaat että vanteet. Ja sehän näyttää tältä. Vanteet jotkin Alutecin 15" ja kumeina Nokia HKPL5 kokoa 195/55/15. Ja ovat ihan aidot ja alkuperäiset Made in Russiat.
LIsäksi tuossa taannoin maalasin maskin mustaksi.
Tarratuninkiakin huusin eBaysta autoon että postilaatikkoon/kämpän oveen.
Lisäksi eBaysta löytyi uudenveroinen CC vaihdekepin pussi ja nuppi. Kusti on kohta kuukauden polkenut sitä Saksasta Suomeen.
Virtapiuhatkin sain vedettyä, vahvistin on jokin Xetecin 6-kanavainen,edessä SPL Dynamicsin 3-tiesarja ja takanakin joku erillissarja. Vielä joku uudempi soitin ja pikku subi niin riittää mun Kristiina Braskin kuunteluun. =)
Kesärenkaat ja vanteet menee myyntiin. 7x16 ET38 Alutec Cult jos jotain kiinnostaa.
Seuraavaksi katsella lisävalotarjontaa kun tuota Kuusamo-Oulu väliä tulee sahattua useasti.
LIsäksi tuossa taannoin maalasin maskin mustaksi.
Tarratuninkiakin huusin eBaysta autoon että postilaatikkoon/kämpän oveen.
Lisäksi eBaysta löytyi uudenveroinen CC vaihdekepin pussi ja nuppi. Kusti on kohta kuukauden polkenut sitä Saksasta Suomeen.
Virtapiuhatkin sain vedettyä, vahvistin on jokin Xetecin 6-kanavainen,edessä SPL Dynamicsin 3-tiesarja ja takanakin joku erillissarja. Vielä joku uudempi soitin ja pikku subi niin riittää mun Kristiina Braskin kuunteluun. =)
Kesärenkaat ja vanteet menee myyntiin. 7x16 ET38 Alutec Cult jos jotain kiinnostaa.
Seuraavaksi katsella lisävalotarjontaa kun tuota Kuusamo-Oulu väliä tulee sahattua useasti.
Julkisesti kun kirosi vaihdekeppipaketin hitautta niin eiköhän Kovalainen kiikuttanut sen tänään töihin.
Kuva 1
Kuva 2
Tuo "uusi" on jo sen näköinen että siihen uskaltaa ilman hanskoja jo koskea.
Edit: Nyt vasta huomasin että koirakin ehti tunkea kuviin. Kai se vahtii kun täytin nuo pussit sen leluilla. =)
Kuva 1
Kuva 2
Tuo "uusi" on jo sen näköinen että siihen uskaltaa ilman hanskoja jo koskea.
Edit: Nyt vasta huomasin että koirakin ehti tunkea kuviin. Kai se vahtii kun täytin nuo pussit sen leluilla. =)
Viimeksi muokannut Sebastian, 7.10.2009 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KEVÄT 2010
Hieman on kotteroa päivitettykin kun talven mittaan on osia haalittu.
Hanttarin puolelle on hylly vaihdettu kannelliseen säilytyslokeroon. Löytyi Itävallasta eBaystä,30€ kuluineen tuli kustantamaan.
Katsastusta varten vaihdeltiin ajovalot kun en jaksanut irroittaa xenoneita nuista In.Pron:n valoista. Tilalle tuli VR6:sta peräisin olevat alkuperäiset lamput.(jotka nykyisin on jo "joey"modatut) Löytyi foorumilta. Leima tuli lappuun ihan kerta yrityksellä. Sikahintaistahan se on 58€ katsastus sekä 10€ oli päästöt paikallisella pajalla.
Samaan läjään vaihdoin myös varastoon kertyneet alkuperäiset tummat takavalot paikoilleen. Nämä myös foorumilta.
In.Pro:n valot olis tarkoitus purkaa ja maalata mustaksi sisältä sekä asentaa pitkiinkin xenonit. Menevät taas talveksi nokalle.
"Uudet" vanteetkin tuli eBaystä huudettua, olivat todella edulliset. MAlli on luonnollisesti Borbet BS 9*16. Piti olla kaikki vanteet ET30, noh kaks sitte oli ET15 eli meni kumisuunnitelmat uusiksi ja alle tuli Toyo Proxes T1R 195/45/16, ne tuli Camskillitä Enklannista,240€.
Jos joku yrittää ko.vanteita ET30 laittaa eteen kyseisenlaiseen autoon niin suosittelen valmistautumaan spacerien ja rälläkän hankintaan. Ei ollutkaan ihan p&p.
Kanttareille on vanteet maistuneet ja niitä tuossa hinkkailin tasaisemmiksi.
Siinä vielä pari mallailukuvaa taakse,ET15.
Tilasin eBaystä Raceland säädettävän alustan,ei vielä alle saatuna kuitenkaan kun kaaret odottaa mankelointia. Hintaahan sille kertyi 179€ kuluineen. Kyseistä myyjää voin suositella erittäin lämpimästi. Toimitus kesti huimat 5 päivää.
Puuttuva helmalvikkeen palanenkin saatu paikoilleen,odottele vielä päätypaloja ja päälle tulevaa listaa marmorilta.
No niin, pari yötä vietettiin vanteiden kans ja tämmöiset niistä sitten sattui tulemaan.
Eka kuvassa autosolilla kiihotettu reuna,muissa vesihionnan jäljiltä.
Metodihan oli Nitromors, vesi320,vesi600,vesi1000 ja Autosol. Ei viimeisen päälle hifistelty mutta välttää tuohon katiskaan.
Etuvilkut ja sumarit oli jo niin pahasti halki että maalasin ne ihan pikimustiksi,tuli hieman liian tummat mutta täytynee tilata uudet joka tapauksessa.
eBaystä huusin myös ihan bränd nyy Colour Concept merkit kylkilistoihin.
Katotaa mitä tästä sattuu tulemaan.
Hieman on kotteroa päivitettykin kun talven mittaan on osia haalittu.
Hanttarin puolelle on hylly vaihdettu kannelliseen säilytyslokeroon. Löytyi Itävallasta eBaystä,30€ kuluineen tuli kustantamaan.
Katsastusta varten vaihdeltiin ajovalot kun en jaksanut irroittaa xenoneita nuista In.Pron:n valoista. Tilalle tuli VR6:sta peräisin olevat alkuperäiset lamput.(jotka nykyisin on jo "joey"modatut) Löytyi foorumilta. Leima tuli lappuun ihan kerta yrityksellä. Sikahintaistahan se on 58€ katsastus sekä 10€ oli päästöt paikallisella pajalla.
Samaan läjään vaihdoin myös varastoon kertyneet alkuperäiset tummat takavalot paikoilleen. Nämä myös foorumilta.
In.Pro:n valot olis tarkoitus purkaa ja maalata mustaksi sisältä sekä asentaa pitkiinkin xenonit. Menevät taas talveksi nokalle.
"Uudet" vanteetkin tuli eBaystä huudettua, olivat todella edulliset. MAlli on luonnollisesti Borbet BS 9*16. Piti olla kaikki vanteet ET30, noh kaks sitte oli ET15 eli meni kumisuunnitelmat uusiksi ja alle tuli Toyo Proxes T1R 195/45/16, ne tuli Camskillitä Enklannista,240€.
Jos joku yrittää ko.vanteita ET30 laittaa eteen kyseisenlaiseen autoon niin suosittelen valmistautumaan spacerien ja rälläkän hankintaan. Ei ollutkaan ihan p&p.
Kanttareille on vanteet maistuneet ja niitä tuossa hinkkailin tasaisemmiksi.
Siinä vielä pari mallailukuvaa taakse,ET15.
Tilasin eBaystä Raceland säädettävän alustan,ei vielä alle saatuna kuitenkaan kun kaaret odottaa mankelointia. Hintaahan sille kertyi 179€ kuluineen. Kyseistä myyjää voin suositella erittäin lämpimästi. Toimitus kesti huimat 5 päivää.
Puuttuva helmalvikkeen palanenkin saatu paikoilleen,odottele vielä päätypaloja ja päälle tulevaa listaa marmorilta.
No niin, pari yötä vietettiin vanteiden kans ja tämmöiset niistä sitten sattui tulemaan.
Eka kuvassa autosolilla kiihotettu reuna,muissa vesihionnan jäljiltä.
Metodihan oli Nitromors, vesi320,vesi600,vesi1000 ja Autosol. Ei viimeisen päälle hifistelty mutta välttää tuohon katiskaan.
Etuvilkut ja sumarit oli jo niin pahasti halki että maalasin ne ihan pikimustiksi,tuli hieman liian tummat mutta täytynee tilata uudet joka tapauksessa.
eBaystä huusin myös ihan bränd nyy Colour Concept merkit kylkilistoihin.
Katotaa mitä tästä sattuu tulemaan.
Täälläkin kevät tekee tuhoaan ja pienesti piti ehostaa autoa kevään myötä:
-Rallimaan säädettävä löysi vihdoinkin auton alle,
-puslat vaiheltiin alustaan,
-uusi tuulilasi,
-uudet tummat etuvilkut ja sumarit löytyi ffp:ltä,
-uudet tummat sivuvilkut löytyi eLahdesta,
Madalluksen jätin maltilliseksi kun alkoi olemaan hellasäröä siinä määrin kun hänelläkin pitää päästä ajamaan.
Oli jo matalemmallakin mutta kämpän edustalla oleva katukiveys oli voimakkaasti korkeutta vastaan.
Pari senttiä alemmas laitoin kun entinen -40mm alusta.
Jos joku tuumailee mille korkeudelle ruuvais alustaa asennuksessa niin annetaan mittoja hieman helpottamaan suunnitelua. Eli Raceland on alusta.
Edessä kierrettä jäljellä 80mm jolloin kaaresta navan keskelle ~310mm
Takana 70mm / ~290mm.
-40mm alustalla vastaavat mitat oli E=330mm / T= 310mm.
Tänään hain leiman lappuun kertalaakista. Viime yön tappelin noiden inPron umpioiden kans ku niissä ei parkit suostunueet pelaamaan. Nyt amis annelin renkaat paistaa komeasti.
Osia ois maalarilla valmiina ku ehtis hakemaan.
Tämmösellä setupilla mennään taas hetki.
-Rallimaan säädettävä löysi vihdoinkin auton alle,
-puslat vaiheltiin alustaan,
-uusi tuulilasi,
-uudet tummat etuvilkut ja sumarit löytyi ffp:ltä,
-uudet tummat sivuvilkut löytyi eLahdesta,
Madalluksen jätin maltilliseksi kun alkoi olemaan hellasäröä siinä määrin kun hänelläkin pitää päästä ajamaan.
Oli jo matalemmallakin mutta kämpän edustalla oleva katukiveys oli voimakkaasti korkeutta vastaan.
Pari senttiä alemmas laitoin kun entinen -40mm alusta.
Jos joku tuumailee mille korkeudelle ruuvais alustaa asennuksessa niin annetaan mittoja hieman helpottamaan suunnitelua. Eli Raceland on alusta.
Edessä kierrettä jäljellä 80mm jolloin kaaresta navan keskelle ~310mm
Takana 70mm / ~290mm.
-40mm alustalla vastaavat mitat oli E=330mm / T= 310mm.
Tänään hain leiman lappuun kertalaakista. Viime yön tappelin noiden inPron umpioiden kans ku niissä ei parkit suostunueet pelaamaan. Nyt amis annelin renkaat paistaa komeasti.
Osia ois maalarilla valmiina ku ehtis hakemaan.
Tämmösellä setupilla mennään taas hetki.
Hyvä päätös jättää auto nuinkin korkeaksi. Oli auto muijalla pari päivää käytössä ja tuloksena oli aito Motonetin VR6 etulippa tuhannen pillun päreinä.
Lisäksi renkaat otti montuissa kaareen takana ja naputtelin kantit sisään ja siitä se idea sitten taas lähti...
Lisäksi renkaat otti montuissa kaareen takana ja naputtelin kantit sisään ja siitä se idea sitten taas lähti...
Oliskohan "muijan" opittava ajamaan noiden autojen kanssa, jos tuollakin korkeudella ajaa sen "tuhannen p..un päreeksi". Pahasti keulii, eikä vielä noilla arvoilla hirveän matala ole. Joten etupään säätöön ja opettelua, kyllä se siitä. Tai saahan sitä aina hyvän syyn maalailla, jos jotain hyvää asiassa näkee.
Keulaa tarkoitus laskea hieman. Alkuun oli ihan "linjassa" mutta kun alusta asettunut niin keula jäi ylemmäs. Pitää värkkäillä kunhan saa auton taas omalle tontille. Lipan rikkomiseen riittää jatkuva kämpän pihalle nousu ja lähtö,lopullisesti se oli antautunut jossain parkkiksella,veikkaisin katukivetystä. Aito Motonetin lippahan on tehty jostain vitun kovasta muovista.
Alkaa olla tällä iällä jo ihan riittävä madallus säädön jälkeen,nuo apurunko maahan madallukset tuli koettua jo kakkisten kanssa ja mulle riitti.
Vielä hankintalistalla kylki ja kattolistojen kiinnikkeitä,takapuskuriin pari palikkaa ja löytää mitat taakse GolfGTI merkille,helman lista ja päätypala,etu(ja taka?)roiskeläpät. Jotakin muuta pientä oli kans. Takalasin naarmutin maalata kunnostaa ja maalata mustaksi ja päättää etu ja taka VW merkin väri. Niin ja se saamarin etulippa.
Sinäkö et näe maalauksessa mitään järkeä?
Alkaa olla tällä iällä jo ihan riittävä madallus säädön jälkeen,nuo apurunko maahan madallukset tuli koettua jo kakkisten kanssa ja mulle riitti.
Vielä hankintalistalla kylki ja kattolistojen kiinnikkeitä,takapuskuriin pari palikkaa ja löytää mitat taakse GolfGTI merkille,helman lista ja päätypala,etu(ja taka?)roiskeläpät. Jotakin muuta pientä oli kans. Takalasin naarmutin maalata kunnostaa ja maalata mustaksi ja päättää etu ja taka VW merkin väri. Niin ja se saamarin etulippa.
Sinäkö et näe maalauksessa mitään järkeä?
No niin, itseänikin häirinnyt keuliminen pyrittiin hävittämään madaltamalla keulaa yli 20mm.
Koska Golfin valot alkaa olemaan sen verran harvinaiset Golfeissa nykypäivänä niin yritetään hieman sekottua massaan paremmin.
Vielä vaatisi myllyttää pari valumaa, helmat vaihtaa ja heittää muovihelmat,kaaret sekä merkit paikalleen.
Etulippakin pitäisi vielä valita. mielessä kyllä käynyt eräs maltillinen tuninkipuskurikin.
Mitenkäs tuon antennin kans, onnistuin irroittaessa katkaisee ne piuhat sieltä antennin sisältä. Jos tuon koko systeemin vaihtaa niin onko siellä liitos jossain kohdin vai onko ainut kohta jossain siellä ratin alla?
Koska Golfin valot alkaa olemaan sen verran harvinaiset Golfeissa nykypäivänä niin yritetään hieman sekottua massaan paremmin.
Vielä vaatisi myllyttää pari valumaa, helmat vaihtaa ja heittää muovihelmat,kaaret sekä merkit paikalleen.
Etulippakin pitäisi vielä valita. mielessä kyllä käynyt eräs maltillinen tuninkipuskurikin.
Mitenkäs tuon antennin kans, onnistuin irroittaessa katkaisee ne piuhat sieltä antennin sisältä. Jos tuon koko systeemin vaihtaa niin onko siellä liitos jossain kohdin vai onko ainut kohta jossain siellä ratin alla?
Tuo alareuna menee liian sisällä, nuo puskurit ovat menettäneet muotoaan varastoinnin aikana (ainakin omani oli) ja jouduin laittamaan palat mitkä työntää tuota alareunaa ulommas kennoista poispäin. Mittaappa huvikseen keskeltä paljonko on matkaa lukkopellin alareunan oloimmasta kohdasta siihen mistä puskuri alkaa alareunastaan.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa