Golf 1 GTDi -84/ TRP Syncro Doka -90

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

Golf 1 GTDi -84/ TRP Syncro Doka -90

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 4.1.2005 21:08

Tulipa haettua Ruotsista Haaparannasta uus projekti kevääksi.
Kuva
Täällä lisää kuvia

Joku entisistä omistajista oli hukannut alkuperäiset etupenkit ja etuspoileri puuttuu, mutta muuten ihan kohtalaisessa kunossa. On kuitenkin ajotietokonetta ja kattoluukkua :)
Viimeksi muokannut Pasi_T, 24.12.2011 9:41. Yhteensä muokattu 16 kertaa.

colour concept
-
Viestit: 78
Liittynyt: 13.12.2004 9:56

ViestiKirjoittaja colour concept » 4.1.2005 21:16

Special=mitä tässä tapauksessa?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 4.1.2005 21:19

Swiing, lääh... nam hieno

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 4.1.2005 21:23

Sillä nimikkeelä kaupattu ruotsissa viimeisiä Mk 1 Gti:tä. Rekisteri otteessakin lukee että Golf GTI Special. En sitten tiedä että mitä tässä on erillaista, joku kerto että keulassa olisi jotain erillaista vahvistusta. Mutta en ole vielä paljo kerennyt tutkiskella autoa.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 4.1.2005 22:05

Noita orig. penkkejä huutaa aika pahasti toi sisusta,muuten näytää ihan kelpo peliltä.

Mitäs meinasit tehdä,orig.vai kromia täyteen???

Ite laittasin vain jotkut BBS RS:t,tonttiin,pientä sipistelyä ja kovaa ajoa :)

Marko H.
-
Viestit: 2464
Liittynyt: 23.7.2003 13:15

ViestiKirjoittaja Marko H. » 4.1.2005 22:29

vois olettaa että tuo spesiaali on joku semmonen malli jossa on ollut hiukan paremmat varusteet, että ollaan saatu myytyä viimesempiä vanhoja ykköskopin korimallin autoja pois.. pidä vaan mahdollisen orggiksena tuo tontitusta ja vannetta peliin ja tosiaan alkuperäsiä penkkejä kaipaa..

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 4.1.2005 22:35

Ajattelin ihan talviautoksi tuota eli pidetään se alkuperäisenä. Ja kyllähän siihen pitää jonkulainen madallus laittaa ja jos siirtäs avosta Recarot tuohon kunnes alkaa avolla ajokelit. Vanne homma on vielä mietinnä alla jotkut tyyliin sopivat kai 15" tai 16".

Impi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 5.11.2004 9:50

ViestiKirjoittaja Impi » 4.1.2005 22:46

Jos ketään täällä kiinnostaa niin kokkolassa on menossa purkuun yksi mk1 golf jossa kromi peilit, puskimet ja tankin korkki!!! myös hieno takalasin ritilä löytyy!!! Osat/koko auton sais varmaan ilmatteeksi!!!

Impi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 5.11.2004 9:50

ViestiKirjoittaja Impi » 4.1.2005 22:51

Ais niins joos siinähän on tod semmonen kromimaskikin öhöm.... sinkkuna:)

penaa
-
Viestit: 156
Liittynyt: 28.7.2003 1:34

ViestiKirjoittaja penaa » 4.1.2005 23:06

ai oikeen huoraportaat takalasilla :)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 4.1.2005 23:22

Ai missä?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.1.2005 11:30

Kuinkas sattuikaan: juuri eilen mietin, että löytyisiköhän Saksasta 82-83 -mallinen orkkis GTI tai mieluummin GTD, viisiovisena...
Ei tuossa spesiaalissa taida muuta poikkeavaa normaaliin GTI -malliin. Extraa on kai kattoluukku. GTD:ssä oli: musta takalasin kehys, recarot, nelipuolainen ratti, tuulilasin ilmanohjaimet, erilainen oviverhoilu, golfpallo ja keskikonsoli.
Itse säilyttäisin mahd. originaalilookin: Pieni madallus ja leveät 15" ATS Cup -vanteet. Original GTI: kuminen etuspoikka, osanro 171 805 903/4. Ehkä lisävalomaski poikkeen -ainakin kromilistat ympärille.

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 5.1.2005 13:38

Tuo GTI Special on Ruotsissa myyty versio muualla myydystä Pirelli GTI-versiosta, erosi mm. vanteiden ja maalaamattomien levikkeiden kohdalta tuosta em. Pirellimallista. Eri sivuilla löytyy varmasti paljon tietoa mallista, mm. www.gtiklubben.nu jos osaa ruotsia. Minulla on VW Scene-lehti tallessa jossa kerrotaan ruotsalaisesta hemmosta joka on ostanut GTI Specialinsa uutena mutta auto on edelleen alkuperäinen ja huippukunnossa ja on voittanut eri näyttelyissä monta palkintoa. Eli siis tosi siisti ja kohtalaisen harvinainenkin malli, IMHO sopisi parhaiten mahdollisimman orkkiksena.

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 5.1.2005 14:52


hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 5.1.2005 17:50

asiallinen!

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 5.1.2005 20:27

on kyllä asiallinen laite.ei taida olla ihan yhtä "tiheässä" näitä ku kakkakoppa geeteeiitä...onko millaista suunnitelmissa auton suhteen?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 5.1.2005 22:39

Kyllä olisi tarkoitus säilyttää alkuperäinen ulkoasu, Sopiva madallus ja nätit vanteet. Kun nyt vain jostain löytäisin alkuperäiset etupenkit niin sais auton alkuperäiseen kuntoon, muuten pitää tyytyä uudenpiin recaroihin.
Eli jos jollain on tietoa punaraidallisista Mk1 Gti:n etupenkeistä olisin kiitollinen vihjeestä.

Impi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 5.11.2004 9:50

ViestiKirjoittaja Impi » 6.1.2005 11:27

No niin ne kokkolan osat. Purin autosta eilen nämä ja ne on nyt minun:

-Kromi puskurit
-Kromi Peili 1kpl
-Kromi oven kahvat
-Golf L ja VW kirjoitus takaluukkuun
-"Huoraportaat"
-Kromi maski sinkkuna

Anteeksi kun tunkeilen tämmösellä asialla tänne toisten osastoille mut en jaksanut vastata kaikille jotka niitä kysy kun niitä oli ainaskin toistakymmentä!!! Niin ja nyt kun kysyntä ylitti tarjonnan niin se saa joka eniten tarjoaa!!!

Impi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 5.11.2004 9:50

ViestiKirjoittaja Impi » 6.1.2005 11:30

Niin ja vielä et kaikki tarjoukset mulle priivaan!!! En muuten ole ennen nähnyt noin hyväkuntoista ykköstä ei ruostetta oikeen missään ja koneena oli joku 1.6/1.8 kaasari. Se menee tällä tai ensi viikolla purkuun.

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 6.1.2005 14:53

Hyvän näköinen on tuo "special"..Lähtötilanne ei varmaan voi paljoa parantua jos ykköstä mielii rakentaa..

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 6.1.2005 14:55

no jos jotain vielä haluais niin 77:sta ei tarttis mitata mitään päästöjä
mutta noi on luultavasti huomattavasti paremmin varusteltuja sun muuta siistiä...

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 7.1.2005 10:10

Olen hieman ihmetellyt noita mk1:ten hanskalokeroja, onko esim. vai GTI ja Caprioletissä tollanen ylösåäin aukeava hanskalokeron luukku?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 7.1.2005 12:11

Myöskin viimeisissä GL verisoissa on ylöspäin avautuva hanskalokero.
Nyt tässä vähän autoa tutkineena niin ajotietokoneen lisäkis löytyy kulutusmittari vaihtovalolla.

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

ViestiKirjoittaja TW » 7.1.2005 14:01

hiukan OT,mutta AHA, ykköskoppasen Golffin kojetaulussa ja ulkoasussa tapahtui lieviä muutoksia tuossa (muistaakseni 81-82) vuosimalleissa, jolloin takavalot suurenivat kooltaa ja kojetaulun ilme muuttui.

Noissa uudemmissa malleissa ei ns. karvalakkimalleissa ollut ollenkaan hansikaslokeroa vaan sen paikalla oli "kaukalo", CL-mallista alkaen sitten löytyi jo hansikalokero joka todellakin aukeaa ylöspäin ja GL-mallista ylöspäin hansikaslokero oli lukittava.

Cabriolet Golffissa tuo muutos tapahtui samanaikaisesti myös kojetaulussa.

Tässä muutama linkki mistä voi käydä katselemassa tuon ajan alkuperäisiä Volkswagen esitteitä Golffeista:

Golf Cabriolet 1979
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 79-ENG.pdf

Golf Cabriolet 1989
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 989-DE.pdf

Golf Caddy 1984
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 84-FIN.pdf

Golf 1979
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 79-FIN.pdf

Golf 1982
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 82-FIN.pdf

Golf 1983 LX (viimeiset Suomeen tuodut Golf I koriset olivat LX malleja)
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 83-FIN.pdf

Tässä vielä lista kaikkien mallien muutoksista varusteissa vuonna 1982

http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... t-1982.pdf

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 14.1.2005 0:44

Minä ja pikkuveli haki viime kevänä just samanlainen, sekin on valkoinen!! Täys orkkis GTI Mk1 -84. Auto haettiin Kirunasta. Verot on jo maksettu ;) ja auto saa uusi maalipinta lähiaikona.

Sam_S4
-
Viestit: 346
Liittynyt: 23.7.2003 8:52
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sam_S4 » 14.1.2005 11:29

Hyvässä kunnossa näkyi olevan, tuli hallilla ohimennen kuolattua. Ja Pasin tuntien tästä ei voi tulla muutakuin HIENO! :)

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 14.1.2005 11:53

^^ Wannabee tiedätkö miltä toi teksti kuulosti? :D Ei herneitä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.1.2005 12:54

Millä hinnalla tuollaisen saa Ruotsista ja millaisin veroin sen saa suomikilpiin?

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 14.1.2005 13:15

Repe: Kyseessä on kuitenkin ilmeisesesti ihan oikeasti henkilö, joka ei puhu äidinkielenään suomea.

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 14.1.2005 17:26

Jo ei taida olla ihan oikein kirjoitettu, just siksi kirjoitan täällä niin harvoin koska en osaa kunnolla kirjoittaa suomen kieli. Ruotsi sujuu paremmin!

Meidän kolffi tuli aika kallis mutta kunto oli kyllä ihan ok, verot tuli muistakseni alle 300€.

www.blocket.se ja www.gtiklubben.nu Siellä löytyy aina pari kappaletta.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 14.1.2005 17:37

^No kyllähän tuo tarpeeksi hyvin sujuu kun siitä ihan hyvin selvää saa. Mutta veikkaan että jos ruotsiksi kirjoitat niin sitten en ainakaan minä enää saa selvää... ;)
Niin ja tuollainen ykkös kolffi olis kyllä pirun hieno, tekisi mieli itsekkin ostaa/hakea jostain kesäautoksi tollanen. Mutta tosin toistaiseksi riittää rahan menoa tuohon kakkoseenkin...

edit. Ooh :P

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 14.1.2005 20:53

Nyt on jo vähän päästy tutkaileen autoa. Käynti ongelmia on jokun verran, suuttimien o-renkaat ovat kovettuneet kokonaan vetää ilmaa sieltä, EGR-ventiili luultavasti vuotaa ja ohjauspainesäätimen letkut oli joku edellisistä omistajista tehnyt itse ne piti teettää uudet. Ruostehitsausta pitää suorittaa oikeassa takapyörän kaaressa ja varapyörän/takahelmapellin kohdalla. Etupenkitkin löytyi foorumin välityksellä :) Mitenkähän nopeasti tuo auto pitäis käyttää siellä tullissa, eli onko siinä jotain aika rajaa maahantuonnista tullaukseen?

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 15.1.2005 2:29

Eipä sillä taida enää olla mitään väliä millon sen siellä käyttää, kun muuttui sekin homma vähän järkevämmäksi. sitten kun ajolupaa haet on se käytettävä katsastuksessa n. 10 päivän sisään? ja vero"anomus" jätettävä oliko se 5 päivän sisään ajoluvan hakemisesta?.. www.tulli.fi sieltä kyllä löytyy hyvät ohjeet ja oikeammat päivät varmaankin kuin mitä nyt mainitsin.

Ei tartte enää salailla sitä milloin auto on tullut maahan, vaan voi sentään rehellisesti ilmoittaa oikean päivämäärän menettämättä sitä 3kk ajolupaa.

p.s kuka hakis mulle auton eteläisestä Ruotsista? =)

EDIT: joo muistin jopa nuo päivät oikein ja tuossa suorempi linkki
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... s_2005.jsp

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 18.1.2005 20:37

[url]http://groups.msn.com/lillbaxins/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=9
[/url]
Että semmonen nukkuu talissa... :)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 29.1.2005 11:55

Nyt on tullissa käyty ja rekisteröintikatsastus aloitettu. Pääsyt jo muutaman kilometri ajamaan ja täytyy sanoa että on kiva vehje :)

Kuva

Konehuonetta piti vähän siistiä ja moottoriikin tuli uusittua kaikki tiivisteet.

Kuva
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Toni.H
-
Viestit: 430
Liittynyt: 23.2.2004 13:37

ViestiKirjoittaja Toni.H » 29.1.2005 12:17

On kyllä siistissä kunnossa konehuone.

Teppo S
-
Viestit: 245
Liittynyt: 1.1.2004 12:12

ViestiKirjoittaja Teppo S » 29.1.2005 16:19

Nätti on pakko todeta.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 29.1.2005 18:35

jos konehuoneesta haetaan kliiniä niin miusta tuo sadevesikouru on pakko poistaa.. Mutta käytännöllisempihän se noin on =)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 29.1.2005 19:14

Tarkoitus on säilyttää alkuperäinen ulkoasu autossa. Kun nyt on tarkoitus pitää ihan käyttöautona tää vehje. Tääsä muuten kuva ennen konehuoneen siistimistä.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 29.1.2005 20:18

on kyl asiallinen kone huone

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.1.2005 20:24

Ja melko siisti jo ennen siistimistäkin. Ei näy öljyä eikä kuraa...

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 29.1.2005 20:53

Ompa vaan kivannäkönen auto ja etenkin konehuone. Kyllä näitä ykköskoppasia GTI:tä on ehkä ihan hyväkin säästää, siis pitää alkuperäisessä kunnossa. Kakkiksia riittää vielä "tuhottavaksi", mutta kuinka kauan...

Pitäs melkeen itekki ostaa "tässä joskus" joku ykköskoppa talteen, vielä kun niiden arvot ei ole mitään älyttömiä. Tuosta Ruotsin puolelta niitä varmaan löytyy enemmän ku täältä Suomesta.

speedster
-
Viestit: 506
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja speedster » 5.2.2005 11:34

Tuollaista mk1 itsekin haaveillut. Saksassa hinnat ovat jo "pompsahtaneet" ylöspäin ja aika useat jo räpellettyjä. Suomessa nuo taas ovat diisselöity tai muuten rääkätty loppuun, gti-mallit aika usein korinvaihtoja. Täytyisköhän sitä ihan pikkubussilla lähteä ruotsin reissulle ja hakea koko porukalle lisää projekteja ;)

EgE
-
Viestit: 80
Liittynyt: 22.8.2003 15:24

golff

ViestiKirjoittaja EgE » 5.2.2005 15:12

Itte käväsin nopeesti viimeviikonloppuna hakemassa länsinaapurin puolelta mk1 GTi Specialin kanssa. Aika orkkis kunnossa, tosin entinen omistaja laittanut pärinäputkee, madallusta ja valoluomet.

Sisusta oli kyllä aivan "buenossa" kunnossa, kuskin penkki on ainut josta jotain kulumaa näkee.. eikä ruostetta ollenkaan. Verrattuna Suomen hintoihin edulliseksi tuli.

juha.
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 21.1.2004 12:13

ViestiKirjoittaja juha. » 5.2.2005 16:09

Pitääkö lähteä ihan etelä-Ruotsiin että löytää ruosteettoman..? Voisi käydä hakemassa tuosta pohjoisesta läheltä, mut arveluttaa onko ne ihan haperoita kaikki...

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 5.2.2005 18:42

Ei välttämättä, omassa joutuu laitaan 3 paikka helmoihin. Niihin kohtiin mistä nostetaan tunkilla. Ja varapyörän kotelossa on myös reikä. Tämä auto on ollut pohjois ruotsissa melkein kokoajan. Mutta autothan on ihan yksilöitä ja monesti ihan omistajista kiinni että onko ne missä kunnossa.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EgE
-
Viestit: 80
Liittynyt: 22.8.2003 15:24

ViestiKirjoittaja EgE » 5.2.2005 20:35

Omani kävin hakemassa etelä-ruotsista. Kävi sikäli hyvä tuuri, että myyjä oli tulossa häihin Tukholman lähettyville ja onnistui tuomaan auton näytön suoraan Tukholman satamaan, joten ei tarvinnut paljoa metsästellä.

Auto itsessään on Jönköpingistä.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.2.2005 23:16

Kattelkaahan myynti-osiota, sieltä niitä löytää ;)

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 16.2.2005 22:13

miihin hintaan näitä suaa tuolt länsinuapurista?

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 17.2.2005 6:07

5000kr-21000kr siinä välissä niiden hinnat..

enska
-
Viestit: 88
Liittynyt: 26.6.2004 17:03

ViestiKirjoittaja enska » 23.2.2005 16:43

Hmm.

Kyllä houkuttelisi hakea tommonen speciaali Ruotsista - mutta koska itse ei ole ruotsinkielentaitoinen, eipä taida siitä tulla mitään.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 23.2.2005 20:47

Kyllä ne myös englantia siellä ymmärtää, nimittäin usein suomalaisen on turhaa yrittää kommunikoida ruotsilla, ennemmin englannilla, niin kumpikin osaa sitä yhtä huonosti ;u)

EgE
-
Viestit: 80
Liittynyt: 22.8.2003 15:24

ViestiKirjoittaja EgE » 23.2.2005 20:52

Kyllä luulisi englannin kanssa sujuvan, omani ostin englanniksi.

Kannattaa lähettä vaikka s-postia jos sellainen löytyy ja kysellä englanniksi.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 25.2.2005 16:18

Kuva


Tässä nyt tämmöinen talvinen kuva autosta. Ruostettakin sitten löytyi mukavasti, helmat molemmin puolin ja takakaaret meni vaihtoon. Takahelma odottaa vielä vaihtoa. Etuspoilerikin tuli hommattua ja alkuperäiset etupenkit (kiitoksia PipoEsalle). Lisää kuvia täällä.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.2.2005 18:07

Voi ziisus noita lisävaloja...

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 25.2.2005 18:36

Propsit lisävaloista! Valoilla sitä ajetaan pimeässä eikä tuningilla. Liian hieno auto ajettavaksi pimeässä poron päälle.

Aloitanko taas? ;)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 25.2.2005 18:50

Valot ei ehkä kauniit mutta niillä näkee tienpäällä :)

Kuva tulevista vanteista Melber merkkiset 7x14 et24
Kuva
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 25.2.2005 20:21

Onpas ne pienen näköiset!

Mutta pitäisi ainakin saada tonttiin noilla vanteilla.
E: Mitkäs kumit meinaat noihin pyöräyttää?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 25.2.2005 21:07

Kai ne 195/45-14 taitaa tulla ja tontiinkin se pitää vielä saada :) Mutta vanteissa on vielä töitä, reunat killottaa ja maalata keskiosat. Väriä vaan olen pähkäillyt, oilsko se musta vai hopea tai sitten tommonen grafiitin harmaa kun nyt on?
Viimeksi muokannut Pasi_T, 25.2.2005 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kankerous
-
Viestit: 428
Liittynyt: 23.7.2003 13:19

ViestiKirjoittaja Kankerous » 25.2.2005 21:12

15" renkaat 14" vanteille. hmm...

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 25.2.2005 21:17

mustat keskiöt, ja kunnon kiilto reunoihin niin sit o nam..
heh heh tuo rengastus o mielenkiintoinen =)

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 25.2.2005 21:32

Toivottavasti laitoit lisävalojen raudan reijät johonkii muuhun kiinni kun puskuriin,muuten meni orig. puskin piloille :(

Vanteisiin suosittelen ton orig.graf.harmaan sävyn säilyttämistä ja kehä kiiltämään ku kilin "se" .

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 25.2.2005 22:06

Juu en tehnyt reikiä puskuriin, autossa oli ostettaessa paikoillaan Hellan lisävalojen kinnitysraudat jotka tulee maskin alle peltiin kiinni. Kun otan valot pois kesäksi niin ei jää mitään reikiä näkyviin. Garfiitin harmaa varmaan olisi aika hyvä, ehkä vaan aavistuksen tummempi kuin nykyinen sävy. Kyllä on tarkoitus kiillottaa ne reunat vimpanpäälle... pitäs saada ensin käytettyä sorvissa muutamaa vannetta kun on tullut tuota katukivi ihottumaa reunoihin ajan saatossa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.2.2005 17:48

Ei kukaan tervejärkinen tee reikiä tuollaisen auton puskuriin. Hyvä, että on kunnon valot -suojaamassa hirviltä.
Itse laittaisin antrasiitin väristä noitten vanteitten keskiosaan. Viime kesänä laitoin nämä vanteet kuntoon. Keskiosa on Audin Titan Grau -metalliväri.
Eikös muuten tuolla rengastuksella tule aikamoinen mittarivirhe verrattuna alkuperäisrengastukseen?
Mistä muuten hankit etuspoilerin?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 27.2.2005 10:06

Etuspoilerin ostin paikallisesta autotarvikeliikkeestä joka myy korjauspelti osia, ei muuten ollut kallis jotain 35€ (pikkuspoileri cabrioon oli jotain 5€). Kyllähän sitä mittarivirhettä tulee mutta sitähän voi korjata irrottamalla viisarin mittaristosta ja siirtämällä sitä. Tein kesällä cabrioon jossa on sama rengastus.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.2.2005 15:15

Taitaa olla mittarivirhe jotain -8km/h luokkaa tuolla rengastuksellä. Ei se mitään kun sen tietää.
Ei vissiin ole kumia tuo spoikka, kuten orkkis GTI:n kaksiosainen, jolla on tosin hintaakin 150€?
Noita matalia muovisia alkuperäisiä spoilerinlerpakkeita olen muuten itsekin hajottanut talvikelissä useampia ja velipoika varmaan vielä enemmän. Ei Suomen oloihin.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 27.2.2005 17:37

Joo ei kumia vaan paksua muovia ja tämäkin kyllä on kaks osainen. Ja kyllä saa olla tuon spoikan kanssa varovainen, ei mee pikku tönäisystä rikki mutta vääntää hiekkapellin mutkalle :(

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 7.4.2005 9:04

Veropäätös tuli, 448.81€. Aika kallista, markkina hinnaksi saivat 1300€!!

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 7.4.2005 11:29

Elämä on :D

EgE
-
Viestit: 80
Liittynyt: 22.8.2003 15:24

ViestiKirjoittaja EgE » 7.4.2005 12:24

Vähän alkaa jännittää mitä ittelle tulee.

Koskas laitoit ton verohakemuksen meneen, kun ittellä loppuu kuun lopussa aika.

Nyt alko vähän ketuttaan kun menin "amatöörinä" ruksaileen niitä lisävarusteita siihen listaan, kun luulin että ne käydään läpi...

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 7.4.2005 21:58

Tullissa kävin 16.1 ja tänään soittivat että tuu maksaan.

EgE
-
Viestit: 80
Liittynyt: 22.8.2003 15:24

ViestiKirjoittaja EgE » 21.4.2005 1:50

Veropäätös paukahti tänään postiin: 414e tuli maksettavaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 21.4.2005 8:27

Heh, mulla makso kilvetön orkkis ykkös gti 400€ kun ostin sen.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 21.4.2005 13:21

Mulla makso kans kilvetön orkkis -79 gti niin 500e :)

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 13.6.2005 11:01

Onko uusia kuvia tulossa???

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 13.6.2005 11:25

Pasi_T: OT: oliko se hopea cabrio mustalla katolla sun? Näin tossa jonkun aikaa sitten liikenteessä ja hyvältä näytti! :)

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 14.6.2005 17:31

Hopea avo on vaihtanu omistajaa....

Baadman
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.2.2005 12:02

ViestiKirjoittaja Baadman » 15.6.2005 15:46

Minkä kiven alta löysit noi Melberit?!?
Onko keskireikäkin passeli 57,1mm??
Myö noi miulle ku ovat vanahat ja liian pienetkin...

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 15.6.2005 16:59

Baadman: Vastaan Pasin puolesta (ei pääse tänään koneelle) että keskireikä on sopiva, ET24 ja nuo on oikean kokoset ja sopivan ikäsetki, mutta kaikki on myytävänä, tarjouksia kuunnellaan. Laita Pasille privaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 30.6.2005 12:54

Vanne kuvia odotellaan!
Myös konehuoneesta!

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 1.7.2005 8:42

Kaikki ajallaan, kun nyt saadaan tuo kone käyntiin niin sitten laitan kuvia nyky tilasta. Nyt kun loma alkaa niin saa toivon mukaan jotain aikaseksi.

Pikku teaseri:
Kuva
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 1.7.2005 9:22

jaahaz... että tommottinen mosa.. vau

r3i
-
Viestit: 27
Liittynyt: 13.6.2005 13:24

ViestiKirjoittaja r3i » 1.7.2005 18:17

siisti ku porsas pienenä ;) kelpais mulleki...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.7.2005 18:27

Siistin näköinen Kärcherin painepesuri...

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 3.7.2005 16:01

ohan se perkeleen hieno, laitas uusia kuvia....

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 3.7.2005 21:32

Pitää laittaa lähipäivinä muutama kuva. Ajoin tänään ensimmäistä kertaa 16v kone paikallaan ja täytyy sanoa että vie kohtalaisen ripeästi tuota koppaa :)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.7.2005 22:37

Hyvän näköstä

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 4.7.2005 10:17

Kuva
Kuva

Siinä muutama kuva tämänhetkisestä tilanteesta, auto lähtee maalarille loppuviikosta.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 4.7.2005 16:33

Pirun hyvän näköinen ilman kaaria! Mitä tahansa teetkin niin älä poista noita vauhtiraitoja kyljestä. Todellista tyyliä...

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 4.7.2005 16:39


Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 5.7.2005 23:07

Todella hieno!

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 6.7.2005 10:02

Vanteet saa olla ihan tuommoiset, ehkä 195/45-15 kumet. Muovikaarien kohtaloa en ole päättänyt vielä, toisaalta haluan pitää ulkoa auton mahdollisimman alkuperäisenä. Tekniikasta sen verran että moottori on PL ja ruisku on KR koneesta. Virranjakaja 900 saabista niin vältyin 16v sähköiltä eli kaikki oli plug and play. Alustassa on AP 45mm madaltavat jouset, Sach kaasuiskarit, ja Powerflex uretaani puslat. Jarrut päivittyvät vielä uusilla levyillä ja kunnostetuilla jarrusatuloilla varustettuna Ferodon DS 2000 jarrupaloilla. Jarruletkut vaihtuu teräspunos letkuihin. Taakse tulee myöhemmin myös levyjarrut kun kerkiän ne kunnostaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.7.2005 10:20

Kyllä kaaret kuuluvat olennaisesti GTI -lookiin. Onkos nuo alla olevat peltivanteet oikeasti 15". Jonkin vuosimallin Passatissa taisi olla tommoiset 6J15 ET35. Saattaisi kyllä vaatia pari tuumaa leveämmän kehän, jos laskee ET:n jonnekin kahdenkympin pintaan.

ville s
-
Viestit: 379
Liittynyt: 25.7.2003 8:03

ViestiKirjoittaja ville s » 6.7.2005 14:19

omas -95 pasaatis on tollaset...

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 6.7.2005 16:02

Virranjakaja 900 saabista niin vältyin 16v sähköiltä


Mistäs saabista se (-vm. moottori) virranjakaja on tarkalleen??

Itellä ollu kaikki tieto "saabin käy,mut en tiiä mistä" tyyliin.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 6.7.2005 18:16

Jakaja on 900 vm.90 H-moottori 2.0. Saabi on käyttänyt kahdenlaista liitintä jakajassa, vanhemissa on soikea ja uudemmissa on neliön muotoinen johon käy suoraan vw liitin. Itse sorvasin korvakot pois ja valmistin kiinikkeet millä se pysyy paikoillaan. Voin laittaa kuvia jos haluaa mallia.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 6.7.2005 18:40

Mikä maali pysyis pitkään hyvänä imusarjassa ja ylerensä koneessa?
Itse olen miettiny samanlaista mustaa tyyliä tai sitten kiillottamaan..
maalaus houkuttelee enemmän.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 6.7.2005 18:43

Laita toki kuvia, voipi kiinnostaa useampaakin.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 6.7.2005 19:24

Ihan automaalia käytin 1/2 kiiltävää mustaa. Alumiini osille pitää käyttää pohja/tartunta maalia. Pitää laittaa kuvia virrjanjakaja systeemistä.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 17.7.2005 21:01

Auto on nyt maalattu, listat puuttuu kun ei vielä ole uusia kiinikkeitä, muutama kuva lisää matolaatikossa.
Kuva

Tässä luppamani kuva virranjakaja hommasta.
Kuva
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa