Golf 1 GTDi -84/ TRP Syncro Doka -90

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 17.7.2005 21:28

On kyllä pirun hieno. Tekniikka on siistissä kunnossa ulkoapäin;)

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 17.7.2005 22:50

Olisit nyt pintavärinkin ruiskauttanut, kun kerran maalaan rupesit :)
Ei vaan, siisti peli konehuonetta myöten. Kuva

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.7.2005 7:26

Itse olen sivulistan kiinnikkeet hakenut lähimmästä tarvikeliikkeestä.
Sopisiko kromiset listat kuitenkin paremmin maskin ympärille? Jos haluat pitää tuollaisena, minulta löytyisi orkkis maskimerkki punaisella GTI -tekstillä.
Noista ristikkovaloista tulee mieleen -70 -luvun lopun rataversiot GTI -golfeista, joilla luotiin mallin urheilullista imagoa.
Maskin takana olevat pystyrivat kannattaa maalata mustaksi. Sopisiko korinväriset peilit kokonaisuuteen? Kun tuo ssa on nuo tummat etuvilkut, oletko harkinnut maalata etupuskurin ylä- ja alaosaa korin väriin ja jättää keskiosa mustaksi (Photoshoppia peliin...)?
Tuollainen vaunu kelpaisi itsellekin.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 18.7.2005 12:54

Elä hyvämies vaan mene maalailemaan peilejä ja niitä kannakerautoja maskin takaa,pidä vaan kaikki mahdollisimman originaali tyylisenä.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 18.7.2005 16:17

Näin on tarkoitus, etuvilkut ja takavalot vaihtuu kun löydän mieleiset.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.7.2005 17:05

Niin, jos haluaa oikeasti pitää alkuperäisen tyylin. Ajattelin vain, kun oli tuollaiset lamput ja vilkut. Muistanko väärin vai oliko GTI:ssä tuohon aikaan merkitön maski?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 18.7.2005 22:21

No ei ole ollut merkitöntä maskia, musta merkki vain. Kaikissa volkkareissa on alkuperäisenä ollut merkki keulassa, toisissa hopia ja toisissa musta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.7.2005 7:31

Webistä löytyi tällainen originaali alkuperäisillä GTI/GTD -mallin aluvanteilla.

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 19.7.2005 17:53

tuossa on silti merkki keulassa, mustana tosin. VW ei tietääkseni koskaan ole valmistanut merkitöntä maskia.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.7.2005 18:15

Tuo alkuperäinen maski löytyy allekirjoittaneen varastosta. Valmistaja Hella, VW:n tarra takana. Tosin, on siinäkin paikka volkkarin merkille.[/url]

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 5.8.2005 21:14

Nyt on maskiin vaihdettu oikea musta vw merkki maalatun tilalle, oikeasti tuossa alunperin kuuluis olla lisävalomaski.
Matolaatikossa on muutamia kuvia autosta listat paikallaan.
Takavalot ja etuvilkut tuli myös tilattua samaa sarjaa ajovalojen kanssa eli
kirkkaat vilkut eteen tumalla lasilla ja taakse kirkkaat puna valkoiset valot.
Lainasin kaverin G-Tech kiihtyvyys mittaria ja parilla yrityksellä sain 0-100km/h ajaksi 7.6sek.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.8.2005 21:57

Asiaa. Alakaa muistuttaa autoa 8)
Muistelen, että tuon ikäisessä GTI:ssä olisi ollut musta takaikkunan kehys.
Takavalojen välinen paneeli voisi olla musta.
Antenni on aika huomiota herättävä.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 5.8.2005 22:22

Sehän liikkuu aika rivakasti;D

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 5.8.2005 22:24

Onhan niissä mutta se on teippiä ja ei vielä ole löytynyt saman näköistä teippiä suomesta. Se on semmoista vinyli jäljitelmää. Enklannissa olis yks kaveri/llike jolla löytyy oikealaiset teipit autoon.
http://www.vwturbo.co.uk/
Tuolta niitä löytyy, tulee vaan aika kalliiksi siirtää rahaa englantiin niin hinta pompsahtaa aika kivasti teipeille.
Antennin piiska on liian pitkä se ei ole alkuperäinen, löytyy kyllä semmoinen 10cm musta pätkä(tuning) mutta ei sillä radio kuulu :)
Takavalojen väliä ei maalata mustaksi, tulee kirkas punaiset valot niin musta näyttäis siinä rumalta.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 5.8.2005 22:35

En tiiä sitten tuosta G-Techistä kuin luotettava mittaväline se on, mutta kyllä Golfilla muiden mukana pysyy ja mittari nopeutta ottaa yli 210 ;)
Viimeksi muokannut Pasi_T, 8.3.2007 8:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 6.8.2005 11:43

Suljetulla alueella tietenkin... :)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

Tehomittaus suoritettu

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 30.9.2005 18:26

Eli mahdollisen mittavirheen huomioon ottaen siellä on tehtaan lupaamat 95kW/168Nm.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 25.10.2005 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 30.9.2005 21:34

onkohan tuohon käyrään tulossa muutosta???... :)

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 1.10.2005 23:00

PasiT: Mimosia aikoja sait ajettua varttimaililla pudasjärvellä? en ehtiny seuraamaan välissä niin tarkasti kun joku auto oksensi öljyt siihen keräys alueelle, piti perkuta siivota pois

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 2.10.2005 9:09

Tässä on 2 parasta aikaa:

ET-15.696 Nopeus-141.23 Reaktio-0.707 60ft-2.474 330ft-6.614 660ft-10.120 990ft-19.201

ET-15.730 Nopeus-142.35 Reaktio-1.149 60ft-2.539 330ft-6.680 660ft-10.184 990ft-16.880

Varmaan olisi saanut jonkun kympin pois ajoista jos olisi kerennyt ajamaan enemmän, mulla piti lähteä kello 14 jälkeen pois.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 2.10.2005 10:58

Hieno golffi, tuo on kyllä originaalina todella hieno näky. Tuota tuli ihasteltua tuolla Sunday on Racetrack:ssä Ahvenistolla. Hyvinhän tuo näytti radalla viihtyvän.

Kuva

Noita 15" peltivanteita ihmettelin itsekkin kun en ole moisiin törmännyt ennen. Mutta selvisipä sekin mistä ovat peräisin. Oma veikkaus olisi ollut joku Country Golf tai Rallye -mallin vanteet.

Näitä lisää.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 2.10.2005 16:26

G60 corraadossa ja passatissa on noita 15 peltivanteita. Radalla meni ihan mukavasti, mutta noissa saksan kitkarenkaissa ei enää olle oikein pitoa :(
Meinasi alkaa luistaan dynollakin nuo renkaat. Ens kesäksi on löytynyt oikein 15" aluvanteet, jos niille hommais sitte 195/45-15 renkaat.
Yhä enemmän on alkanut mietityttään jos hommais ne alkuperäiset teipit kylkiin ja takalasin ympärille, jotenki auto on alastoman näköinen ilman niitä.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 2.10.2005 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jukka Majava
-
Viestit: 111
Liittynyt: 24.7.2003 0:08

ViestiKirjoittaja Jukka Majava » 2.10.2005 17:13

Ens kesäksi on löytynyt oikein 15" aluvanteet, jos niille hommais sitte 195/45-14 renkaat.


Tuo vaatii jo oikeasti renkaan venyttämistä vanteelle... ;)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 2.10.2005 19:49

Joo pitää venyttää tosissaan ;)

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 27.10.2005 20:24

perhanan hieno :)
itse vasta mk1 projektia aloittelen, tekisi mieli myäs etsiä 16v tekniikka keulalle, mutta miten iso homma se on asentaa perus 1.6 kaasarin tilalle?
cabriolet ei ole suunniteltu tehokkaalle koneelle, mutta kyllä tuo 1.6 kaasari kone aika syvältä on...
nyt vaan paljon osia ensin etsinnässä, ja ei tunnu oikein löytyvän :/

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 17.11.2005 13:40

Nyt muutama kuva uusilla valoilla ennekuin vien talvilevolle.
Kuva

Täällä muutama kuva lisää.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 17.11.2005 15:17

Ihana :)

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 17.11.2005 15:40

Ilman kattotelinettä olis vielä parempi.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 17.11.2005 15:58

Hieno! kattotelineet kuuluu kupliin..ulkokuori näyttää TÄYSIN valmiilta, suosittelen G60 konepellin alle. Pikkusen v-mäinen laitettava mutta kuitenkin ;)
ps. muistuu mieleheni nyt ex-sikafeikkigtimk1 ASU-737 rekkarilla, nyyh. Joku ajoi sen solmuun SLN:n pääraitilla ja sen jälkeen en olekaan kuullut siitä mitään..ei ois pitänt myyä.

jik
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 22:38

ViestiKirjoittaja jik » 17.11.2005 16:02

Toi teline on rules :).Hieno ja hillitty paketti. Verhoilet vielä takapenkin samaan sävyyn etupenkkien kanssa niin hyvä on.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 17.11.2005 16:55

Seksikäs eli h0t ! Muuten, onko nuo penkit ihan vaan alkup. penkit tuosta autosta ? Vaikuttaa jopa uudestaan verhoilun jälkeen todella ryhdikkäiltä !

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 17.11.2005 16:56

turhauttavaa kirjoittaa samaa minkä muutkin kirjoittaa mutta on niin hieno vehje, että tehdään poikkeus

hieno on! =)

piritek
-
Viestit: 474
Liittynyt: 23.7.2003 12:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja piritek » 17.11.2005 17:04

Hyvältähän ne telineet näyttää kun on nyt ruosteet pois :)

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 17.11.2005 17:27

Hienohan se on!

Mutta muutaman pikku kiiltävän jutskan vaihtaisin takas orkikkseks,liian halvannäkösiä muuten hienossa pelissä.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 17.11.2005 17:48

Tankinkorkki on tarkoitus eloksoida mustaksi talven aikana ja muutenkin yrittää vältää kiiltävää :) Kattoteline nyt vaan on tarpeellinen jos meinaa kesällä liikkua perheen kanssa, on se niin tilava tuo Golffi. Penkit on uudet Reacaro LX:t ja takapenkki menee verhoilijalle talvella, tulee samaan tyyliin etupenkkien kanssa. Teipit on tarkoitus hommata talven aikana kylkiin ja takalasin ympärille mutta ensin varmaan auto käy uudelleen maalattava, en ole täysin tyytyväinen maalipintaan ja on tullut jo muutamia jälkiä kylkiin. Moottori nyt pysyy 16v:nä sen on todettu hyväksi (katsastusetäkin hyväksyy tämän yhdistelmän), koojetti saa luvan väistyä megaruutan tieltä lähiaikoina. Ja kiitoksia kannustavista kommenteista.

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 17.11.2005 17:51

Nuohan näyttäis recaro n-joyilta tms. Ulkonäöllisesti ehdottomasti parhaimman näköiset penkit mitä on. Eikä varmaan ole huonot istuakaan. Nuo kun verhoilisi orkkismateriaaleilla niin menisi aivan täydestä.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.11.2005 19:09

Valkoinen väri ei omaa silmää miellytä vaikka olisi tällaisenkin helmen yllä, mutta siltikin kadehdittavan siisti!

miika80
-
Viestit: 348
Liittynyt: 6.9.2004 22:22

ViestiKirjoittaja miika80 » 17.11.2005 19:16

Hieno! ;)

Jukki
-
Viestit: 30
Liittynyt: 3.9.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukki » 17.11.2005 20:23

Ykkös kopan Golf on kyllä hienoin Golffi mitä on ikinä tehty! Erittäin tyylikäs.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 17.11.2005 20:31

Paljo hienompi tuo auto on livenä nyt ku pääsi näkemään ku ollaan tälä ihmisten ilmoilla oulussa.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 17.11.2005 23:31

Saahaankohan sitä se kolmen valkosen letka aikaseksi ens kesän buggage runiin mantorppiin aikaseksi? Itsellä kyllä vähän haluttas lähteä jos muuten homma vaan järjestyy.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 18.11.2005 10:56

Toivottavasti päästään ajaan letkassa buggage runiin. Kylläkin tohtori ilmoitti jälkeläisen syntymä ajaksi toukokuun loppupuolen eli epävarmaa on... Pikku-Jannekin on silloin taas oululaisia niin toivotaan parasta.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 25.11.2005 23:01

jep jep.. oululaisia ollaan taas sitte eikä lähetä olleskaan pois sieltä. olis kyllä tarkoituksena päästä buggage runiin lähtee ja olishan se näyttävää ku olis kolmen valkoisen ykkösen letka, kait sitä saa siihen mennessä uudenkoneen pelittää, konehuoneen maalattua ja ehkä sisustaaki pikkasen näpelöityä..

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 26.2.2006 20:32

Nyt on taas päästy vähän räplään autoa, jarruja olisi tarkoitus päivittää vähän paremmiksi. Eteen tulee G60 280mm jarrut ja taakse 16v GTI:n 226mm levyjarrut.

Tässä jarrujen osat maalattuna.
Taka jarrulevyt
Etu jarrulevyt

Ja megaruutta projektikin on edennyt johtosarjan teolla ja antureiden hommaamisella.

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 26.2.2006 21:42

telineet pois niin tuo on oikea Unelma!!

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 26.2.2006 22:17

Kokelilin vain kuvauksen ajaksi telinettä katolle, vois vaikka myydä pois kun ei taida tulla mitään retroa autoon.
Ajatus olisi pitää auton ulkoasu mahdollisimman alkuperäisenä ja keskittyä teknikkan päivitykseen.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 27.2.2006 10:27

Pasi hei, olikos satulatkin G60sta vai jotain muuta? Jos on niin laitappas tietoa miten sait sattumaan mk1 napaan? Heittämällä? ;)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 27.2.2006 11:44

Satulat on myös G60:sen, tämmöinen adapteri pitäis tehdä satulalle.
Kuva
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 28.2.2006 17:54

Nyt on tehty vanerista ensinmäinen malli adapterista.

Muutama kuva.

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kuva 5

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 3.3.2006 17:40

Nyt on rauta versio valmis. Ei mitään hienouksia työkaluina, porakone ja kulmahiomakone :) Valmis tuotos on vaan hiekkapuhallettu.

Ja kuvia:

1.
2.
3.
4.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 3.3.2006 18:28

Kaikki aikanaan ensin jarrut ja alusta kuntoon. Seuraavaksi voimansiirto ja viimeisenä sitten moottorin ahtaminen, vielä kun osaisi päättää ahtamis tavan mekaaaninen vai turbo?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 8.3.2006 18:50

Nyt on tehty mega ruutalle johtosarja, relayboardin sujautin 16 venasen omaan ohjainlaite boxiin. Pystyin käytämään omaa liitintä boxista johtosarjalle.
Ja asiaan kuuluva kuva, sulakkeet ja releet asensin toiseen päähän boxia. Jätin 2,5 metriset hännät johtosarjaan niin pätkii sitten sopivaksi asennuksessa.
Vielä pitäisi keksiä millaiseen johtosukkaan nuo johdot pujoitaisi konehuoneen puolella.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.3.2006 19:11

ihan tavallinen musta muovisukka tai sitten metallisukka

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 8.3.2006 21:59

Liimapintainen kutistesukka on kyllä perin hyvää siihen tarkoitukseen

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.3.2006 22:09

Tai sitten pujottelee johdot sellaiseen muoviseen kurkkutorveen.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 8.3.2006 22:12

Ja onhan tuota sellaista kankaista sukkaa, jossa on vetskari halkaisua varten.

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 9.3.2006 9:19

Tuo kurkkuputki on sitten vihon viimmeistä tavaraa, jos johdot pääsee liikkumaan sen sisällä. Syö eristeet melkoisen tehokkaasti puhki. Liimapintainen kutistesukka on ihan ok, mutta *ittumainen alkaa muuttamaan tai korjaamaan johtosarjaa sen jäljiltä.

Ihan toimiva suojaus tohon päälle on IMHO aivan tavallinen musta johtosukka. Liittimien juureen yms. haaroitusten päälle joko maila erkkaria, tai sitten tuota liimapintaista kutistesukkaa.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 9.3.2006 12:02

Ite laitoin vulkaaniteipillä, kun oli liittimet päissä. Laeneen ohje olisi muuten käytössä..

BTW, noista jarruadaptereistahan tuli hienot! Maalaat vaan satulan/ripustusten väriin, niin ei katsastusinssi huomaa mitään.

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 9.3.2006 13:46

Parasta tuossa on se että siitä tulee aika lailla alkuperäistä vastaava suojaus.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 11.3.2006 19:11

Tämän päivän saldo:
G60 jarrut asennettu eteen.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Ja mega ruutaakin aloitin asentamaan..

rs2002
-
Viestit: 43
Liittynyt: 19.10.2005 23:37

ViestiKirjoittaja rs2002 » 11.3.2006 20:35

Hyvältä näyttää! Ja multa sitten veivit kun saan ite ensin järeemmät!;)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 11.3.2006 20:42

Kyllä, kun vielä löytyis männät.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 14.3.2006 20:55

Megan johdot on vedetty konehuoneen puolelle. Johdon päälle tuli tämmöstä suojapunosta.
Lisäsin polttoaine linjaan painemittarin, näkyy kuvassa 2 imuputken alta.

Ja pakolliset kuvat:
Kuva 1
Kuva 2

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 14.3.2006 21:16

On se kyllä hieno kun on puhdasta pellin alla!

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 14.3.2006 21:17

eipä ole koskaan tullut tätä sanottua mutta...... sik oossom :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.3.2006 22:10

Näyttää muuten todella siistiltä.

Missäs muuten tuollaista punosta myydään?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 15.3.2006 7:52

VPV-Motorracing myy ainakin tuommosta suojapunosta, itse löysin töistä muutaman metrin kyseistä tavaraa.

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 15.3.2006 9:53

Kannattaa noita sähkövarusteita tiedustella alan liikkeistä ennemmin ku jostain "motorraasing" putiikeista, on ainakin katteissa eroja...

Yks monipuolinen tukku (joka myy yksityisillekin) on tampereen sähköpalvelu, laajat valikoimat kaikkea...

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 15.3.2006 11:26

sp elektroniikka oulussa myy kanssa tota "sasca" strumppaa...

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 19.3.2006 10:48

Nyt on megaruutakin asennettu ja autokin lähti vieläpä käyntiin :) Sytkää ei vielä uskalla asentaa ennenkuin on vähän säädetty polttoaine puolta.
Nyt odotellan sitten Innovaten laajakaista lamdaa että kolahtaa postista. Sitten pääsee säätämään oikein kunnolla. Taka-akselin ja etu tukivarret vien hiekka puhallutukselle, sitten pääsee asentamaan taakse levyjarrut. Pakoputkesta pitää vielä muokata etu- ja keskiosaa että saadaan lamda mahdollisimman lähelle konetta.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 8.4.2006 18:43

Nyt on taka-akselikin vaihdettu suoraan (vanha 3mm sisässä oik. puolelta) ja levyjarrut asennettu. Ja pakoputkea on myös muokattu, etuputki lyheni 20cm ja lamdan sai paikan.

Kuva

Pääsylinterikin vaihtui 22m:seen ja samalla maalattiin etutuki varret ja vakaajat. Pääsylinterille piti tehdä adapteri että sai sopimaan jarru tehostajan kanssa.
Galleriassa lisää kuvia.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 8.4.2006 20:04

Nyt vasta tutustuin tähän threadiin, onpa hieno auto. Muistan auton kanssa Affenistolta.

Thumbs up ja silleen

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 9.4.2006 9:42

No nyt on alusta kunnossa rataa varten, hieno. Oliko pääsylinterin ja tehostajan pulttireijät eri paikassa vai? Mistä otit sylkän? Entäpäs jarrupaineen säädin, onko Golfissas sellaista vielä? Ite en huomannut bensatankin edessä sellaista.. Katsastusta varten tarvinnee sellaisen..

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 9.4.2006 9:58

Uudessa pääsylinterissä tehostajan sisään menevä osa on 22mm pitempi kuin alkuperäisessä. Sorvasin alumiinista väliin holkin 22mm, lyhensin tehostajassa olevia pultteja ja laitoin jatko mutterit väliin. Reijät on siis samalla paikalla. Sylkän ostin motonetistä, vain 49e kun oulussa tarvikeliikkeessä 68e. Jarruneste säiliö piti vaihtaa myös ja jarrupaineen säädin on vakiona Gti:ssä.
Eihän tuo ihan vielä ole valmis radalle pitäisi hommata korkeus/jäkyys säädettävän alusta ja paksumpi takavakaaja niin sitten alkaa nostaan rengasta mutkissa :)

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 10.4.2006 7:43

Ainiin, unohdin että vaihdoit takaa levyt isompiin eikä rummuista levyihin. Eikös tuo takavakaaja ole jo tarpeeksi tömäkkä ja riittävän punainen? Meinaat varmaan etuvakaajaa? Iskarin yläpäät yhteen myös..

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 10.4.2006 8:16

Kyllä siellä oli takana ihan rumpujarrut oli. GTX scirocossa on paksumpi vakaaja takana juuri kasvaneen jousittamattoman massan takia. Ja muutenkin isot pojat kirjoitteleet että takavaakajan vaihto paksumpaan tärkeämpi kuin etuvakaajan. Edessä on muuten jo valmiina alatuki GTX sicrocossa eli on saksan insinöörit asiaa miettineet aikoinaan. Ja siellähän on poikkituki iskareiden välissä takana.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 10.4.2006 21:15

Niin paksummalla takavakaajallahan saa takapään pitoa kaarteessa heikennettyä, eli samalla aliohjaaminen vähenee ja hauskuuskerroin suurenee.

Asiallisen olosta taas

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 10.4.2006 22:29

Joo :)

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 11.4.2006 18:18

Ja etuvetoisessa saadaan paremmin pitoa sisämutkan pyörälle myös. Etuvakaajan poisto lisää myös samoja efektejä.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 18.4.2006 10:32

terse taas, jäi vähän kaivertamaan kun en ole vielä kerinnyt sylkkää aukomaan, Pasi kirjoitit:"Uudessa pääsylinterissä tehostajan sisään menevä osa on 22mm pitempi kuin alkuperäisessä. Sorvasin alumiinista väliin holkin 22mm, lyhensin tehostajassa olevia pultteja ja laitoin jatko mutterit väliin. Reijät on siis samalla paikalla."

Olisiko tuo onnistunut yksinkertaisemmin pätkäsemällä sen 22mm pois akselista vai minkä takia holkin tempasit väliin?

Onko tuo takavakaaja alkup. punaiseksi maalattu vai race-kaupasta ostettu?

Meikäläsen pikkumustassa ei sitä jarrupaineensäädintä ollut vaikka gti-rummut takana , vakaaja jne..liekö ollenkaan alkuperäinen GLI Scirocco :> siksi sekoilin säätimeä kysellessä. Sekin pittää laittaa, prkl. Lisäksi jarruletkut menee vaihtoon, kun pitäs olla narttu-narttu letku G60 satuloille. Mistäs hommasit punosletkut? Motonetista vai ;)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 18.4.2006 11:43

Ei onnistu katkaista, piti tehdä adapteri kun se ei mahdu tehostajan sisään. Toki jos olisi erillainen tehostaja joka on tarkoitettu tuolle pääsylinterille niin se olisi mahtunut.
Ihan omaksi iloksi maalasin punaiseksi nuo vakaajat eli alkuperäiset ne on. Kaikki muut osat on tullut maalattua mustaksi niin jotain väriä alustaan piti saada :)
Punosletkut hommasin tällä kertaa Osatuonti Junnikkalalta mutta olen ostanut myös APE importista, molemmat oululaisia rallitarvikkeita myyviä yrityksiä.

http://www.ape-import.com
http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 9.6.2006 16:44

Päivitetäänpä tätäkin projektia välillä. Formel-K:lta tuli säädettävä alustasarja ja vanteetkin tuli hommattua, G60 corradon orkkis alut. Renkaiksi tuli 195/45-15 Hankook K105. Kuvia pitää linkittää myöhemmin kun saan siirettyä ne kameralta koneelle.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 9.6.2006 18:19

Jokos teipit kävit hakemassa ja milloin maalia pintaan?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 9.6.2006 21:41

Maalattu on ja teipit on vielä asentamatta ;)

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 10.6.2006 9:09

Corron orkkisalut, meinaatko BBSsiä vai apilavanteita? Ite hommasin apilavanteet kun ats-kopiot ei mahtunut G60 jarruihin..JanneVn aluja himoitsin mutkun äijä ei suostu myymään edes hyvällä rahalla ;) jarruissa edelleen vikaa kun ei meinaan ilmakuplat lähteä millään, liekö uusi pääsylkkä valmiiksi paska, tosin sitä en erikseen ilmannut...investigating..
Laita tosiaan tuoreita kuvia pällisteltäväksi!

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 10.6.2006 15:58

Niistä kuvista saattaakin syntyä melko reippasti päivittelyä ja taivastelua...:)

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 10.6.2006 16:50

Kysyitkö Pasi K107 kumeja ollenkaan? Olisi voinu vieläkin paremmin sopia auton käyttötarkoitukseen..

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 10.6.2006 19:47

Nyt täytyi ottaa mitä oli saatavilla kyseistä kokoa. Pitää peltivanteille hommata paremmin rata hurjasteluun sopiva renkaat. Kuvia yritän näpsiä illan aikana ja laittaa tänne.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 10.6.2006 23:59

Kuva

Kuva

Tämmönen siitä nyt tuli...
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 11.6.2006 0:00

^Siis aiwan mahtava :D

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 11.6.2006 0:56

thumbs up! Mut hej, missä sireenit ja lanput?! Lisää kuvia.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 11.6.2006 7:57

Helevettiläene! :) taas piristävä poikkeus. Kai alkuperäiset takalamput on tallessa? Ne kun laittaa tuohon luukkiin piipaavalojen kanssa ja strobot keulille, niin käy ratapäivien turva-autoksi ;)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 11.6.2006 8:32

Seireinejä ja lanpuja ei taida tulla, virkavalta ei oikein tykkää semmoisista.

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 11.6.2006 8:41

Tähän väliin voisi melkein laittaa oossomit, on kertakaikkiaan hieno maalaus!

Janne-Pekka
ffp jäsen
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2003 15:38

ViestiKirjoittaja Janne-Pekka » 11.6.2006 9:53

Todella minun makuun siis h.....in hieno.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 11.6.2006 10:18

Tollasiahan ne saksan poliisiautot on ennen ollu,eli hienoja.

Hommaat vaan tohon sellasen sinisen poliisi valon,joka "heitetään" katolle ku takaa-ajo alkaa,luulis sellasia olevan sinun saatavilla :)

jikes
-
Viestit: 70
Liittynyt: 7.9.2005 21:27

ViestiKirjoittaja jikes » 11.6.2006 10:36

Todella hieno. Ja ei varmasti tule vastaan saman laista.

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 11.6.2006 10:59

sikosooom :P

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 11.6.2006 13:30

Todella siisti , Noi takavalot näyttää vähän liian uudelta :) . joku magneetti pyörivä vaan katolle.

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 11.6.2006 19:28

Hauska idea - tuostahan ei puutu kuin OEM pirelli-vanteet :)

Team ahma -henkisille seuraava idea, kun mk1-projekteja riittää tälläkin voorumilla.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa