VW Caddy TDI

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

VW Caddy TDI

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 24.11.2006 18:26

Tarkoitus olisi laittaan -84 vuoden caddyyn -96 vuoden TDI tekniikka.
Tästä kaikki alkoi kesän alussa
Kuva

Kuva
Jos joku tietää faktoja tuollaisesta projektista, niin apu on aina tarpeen.
Aihion heikkapuhallus ja hitsaukset on jo tehty,pohja ruostesuojattu ja auto on saatu takaisin pyörilleen,pois grillistä.
Tässä on kesän ajalta muitaki kuvia:
1,6 d Koneen poisto
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000483.jpg
Korin ruostekohtien hiekkapuhallus
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000552.jpg
Korin varastointi maalaus
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000555.jpg
Auto grillissä,menossa peltipaikkaukseen
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000561.jpg
Viimeksi muokannut diesel squirrel, 7.12.2007 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Parvis
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.8.2006 21:04

ViestiKirjoittaja Parvis » 24.11.2006 19:20

kuulostaa hyvältä :P mitä on luvassa ulkonäön suhteen?

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 24.11.2006 19:26

Nämähän alkavat olla suosiossa, jotenka jos haluaa erottua niin ehottaisin mataluutta ja neliovisuutta. Bongasin 12/06 VW Perfomansesta maukkaan neliovisen harmaan Caddyn, nam.

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

ulkonäkö

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 24.11.2006 19:37

Ulkonäkö ei kauheesti muutu....
Mutta puskurit tulee putkesta ja lavakaaret tietysti, ilman lavaverkkoa caddy ei ole mitään. Eli olen ajatellut laittaa perälaudan tilalle pronet verkon.
Kaikista suurimmat muutokset tulee koneeseen: turbo on muutettu garrett gt15 gt20:seksi ja isommat suuttimet on jo hankittu ja cooleri tulee ensviikolla.
Valomuutoksia on luvassa ainakin, takavalot on led pohjalla,mut vielä tekovaiheessa.
Ja kaikkee muuta mitä joustava aikataulu tuo tullessaa, sisätilat, musiikit ja alusta on vähän kysymysmerkki viä...

A. Koro
-
Viestit: 66
Liittynyt: 13.11.2003 17:45

ViestiKirjoittaja A. Koro » 24.11.2006 19:41

Karmeassa kunnossa kyllä lähtökohta.

Mutta projektin palaset on aika herkulliset, tälläinen moderni landelava on kummitellut omassa mielessä myös. Tsemppiä projektille ;)

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 24.11.2006 21:17

TiPu: Mihin tuohon saa kolmannen ja neljännen oven? Kiinnostaa tietää miten se on kertomassasi autossa toteutettu???

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 24.11.2006 21:44

Tipu tarkotti varmaan sitä limusiinicaddyä,eli mitä on pidennetty riittävästi,ihan jees vekotin.

Toi rojekti ei tarvii muuta ku moottori kuntoon,mattamustaa pintaan,tontiin,levittää peltipyöriä ja vähän raitaa kylkiin,niinku näinpäin.

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

parempaa luvassa

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 24.11.2006 21:50

kyl tarkotus olis (ehkä) vähän hienompi tehdä mutta toi oli kyl ainakin toimiva yksilö...

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 25.11.2006 14:56

huhhuh, ainakin tarpeeksi ruostetta että ei hommat lopu ihan heti kesken.
mitäs maalia tuohon ruiskutettiin hiekkapuhalluksen jälkeen?

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 25.11.2006 16:13

Meillä oli aika lailla samanlainen ja ihan jees siit tuli kun kahtoo noit kuvia. Tos ei taida pahemmin onneks lommoja olla

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

kova työ

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 25.11.2006 19:24

Kun runko oli hiekkapuhallettu niin ihan jotai kovanluokan pohjamaalia, jota käytetään firman uusiin roskalavoihinkin. lommoja aihiossa ei ole mutta ruoste oli syövyttänyt jo niin kovasti että pinta on ihan kuohunut ,mut eiköhän siitä tasotteilla ja kitillä saa vielä hyvän näkösen.
Tässä kuvia lisää.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000470.jpg
Tyhjä konehuone(odottaa tulijaa)
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000488.jpg
Peräpää ennen
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000500.jpg
Peräpää purettuna
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000501.jpg
Sisusta karsittu ja purettu
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000515.jpg
Uuden tekniikan sovittaminen/kokeilu
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000537.jpg
Yhteis kuva aihiosta ja tekniikan menettäjästä
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000545.jpg


Tässä pääsin vähän tuhlaamaan ja laitoin rahan haiseen
Ostoksia
Turbon isonnus/uus ja vanhan imu helyt
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000592.jpg
Uusia jarruosia kasa
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000596.jpg
Kolahduksessa rikkoutuneiden osien tilalle uudet
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000597.jpg
Uudet isommat suuttimien kärjet
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000600.jpg
Valo osia
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000601.jpg

Muuten, onkohan jollakin kokemusta metallihohtomaalien käytöstä ja kuinka hyvin pohjat pitäs tehdä(onko mahdoton saada hyvännäköstä vai onko parempi pysyä ihan kiiltävässä pintalakassa/massassa??? Värivalinta on aika vaikeaksi muodostunut murhe, kun putki puskurit tulee samanväriseksi kun tuo golffi tos yhes kuvas.?

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 25.11.2006 20:03

Itselläkin on joskus ollut ajatuksissa hommata caddy ja naittaa siihen TDI tekniikka, mutta ajatusten asteelle se on vielä jäänytkin. Voipi tulla aika taloudellinen ja hyvä kulkuinen kampe. Paljonko muuten on caddyn oma massa?

Ompa muuten caddyjen hinnat aika korkealla. Ilmeisesti kysyntää on kun ei hinnat laske?

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

aarre

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 25.11.2006 20:46

Näitä vähän huonompia yksilöitä löytyy... tässäkin caddyssä on vanha 1,6 d kone vähän huonovointinen eli ainakin kansipahvi palanu. Painosta en ihan varma oo mutta ihan naurettavan vähän jos vertaa tuota tekniikkaa golf mk3 korisessa ja sekin menee ihan pirteesti ja painaa 1600 kg että aika pyssy tulee jos kaikki vaan menee nappiin... 90hv vie kyllä tätä rahtivehjettä ihan mukavasti... ja niinkun mainittit taloudellinen se on ainakin vaikka rahaa meneekin aika lailla projektissa

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 26.11.2006 0:33

Nimim. Caddy tdi:n Caddy saattaa pikkusen sysätä sitte ku se on kunnossa! Sillä oli sama tekniikka MK2 Jettassa ja tehoa noin 160hp! Oli kuulemma ihan hauska peli ajella!

Nuo tehot liikuttaa Caddyä varmaan vielä kivemmin ku Jettaa!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.11.2006 12:12

Jotain alle 1100 kg se on. 1.6TD jo liikuttaa kivasti. Ongelmaksi voi muodostua pidon saaminen etupyörille.
Jos on tämänkaltaista projektia aloittelemassa, bensamallit ovat kauttaaltaan perempikuntoisia kuin työkalukäytössä olleet dieselit. Aivan törkeitä pyyntejä dieseleistä esim. nettiautossa, kun vielä tietää, että ovat paljon ajettuja ja ruosteen (ainakin aikaisemmin) raiskaamia.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 26.11.2006 12:56

Eikös tuon lavan samalla lyhennä tehtaan mittoihin?

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Lavan lyhennys.

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 26.11.2006 12:59

Lavaa ei voi lyhentää, koska suomessa pitää mitan olla ilmeisesti 185cm ainakin ja se on sentakia jatkettu että sen saa suomen rekisteriin aikoinaan. muuta en tiedä,jos joku tietää asiasta enemmän voi valaista meitä.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 26.11.2006 13:19

Painosta en ihan varma oo mutta ihan naurettavan vähän jos vertaa tuota tekniikkaa golf mk3 korisessa ja sekin menee ihan pirteesti ja painaa 1600 kg...


Hmmmm.... Mun Passatti painaa vähän yli 1600kg... Siis omapaino. Tarkoitatko kokonaismassaa? Todella lupaava projekti! Odotellaan mitä tuleman pitää. =)

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Oikeessa olit

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 26.11.2006 13:32

Joo väärin muistin. Kokonaismassa on 1630 ja omamassa on vaan 1170.
mut en tiiä mitä caddy tulee painaan, mut se nähään sit kun projekti on valmis

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.11.2006 14:08

185 cm on lavanpituuden minimi, jos aikoo pitää pakettiautona > halvempi käyttövoimavero. Toki voi lavan lyhentääkin ja rekisteröidä henkilöautoksi, mutta vero pompsahtaa. Lakimuutos on valmisteilla, jossa lavan pinta-ala määräisi verokohtelun, jolloin tod. näk. 175 cm riittäisi lavan pituudeksi.

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 27.11.2006 18:46

komia rivistö raskastakalustoa tuossa ekassa kuvassa taustalla, kenellekkähän mahtaa kuulua ja onko kaupan?

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Vanhat Kuormuri

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 27.11.2006 20:56

Nuo veteraanit kuuluvat Kuljetus Fagerlundille. Voinhan minä aina kysäistä johtajalta oisko aarteet myynnissä jos kerran joku haluais niitä.

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Päivä 27.11

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 27.11.2006 22:53

Tässä vähän uusia kuvia projektin edistymisestä.
Konepellin,ovien ja etulokareitten asennus
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000608.jpg
Jarrupainesäätimen ja putkien asennus
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000606.jpg
Lavan jatkepalat uusittu
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000612.jpg
Kori alkaa näyttään CADDYLTÄ
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000614.jpg
Uudet jarrukilvet
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000619.jpg

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 28.11.2006 8:26

kannattaa leikata keulasta puskurin takaa tuo upotuskohta auki niin kuin toisellakin puolella, saa lisää jäähdytysilmaa jota tarvitaan (myös td.N jäähdytin kannattaa laittaa) .

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.11.2006 9:18

Minkäs mallin hiekkapelti tuossa oikein on? Niissä dieseleissä, mitä itse olen nähnyt, puskurin takana molemmat puolet on auki. Noihin aukkoihin on muuten olemassa muoviset peitelevyt -ainakin yhdessä -79 -mallissa sellainen oli jopa paikallaan. Sikäli outoa, sillä dieseleissähän ei lisäilma ole ollenkaan pahasta ja ulkonäköön sellaisella ei juuri ole vaikutusta, kun se jää sinne puskurin taakse.

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Etupelti

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 28.11.2006 20:17

olen suunnitellut reikien isonnusta, jos cooleri jonka sijoitan syylärin eteen niin silloin jos cooleri on niin levee täytyy reikiä isontaa jotta kaikki jäähdytysteho turbolle maxximoidaan. toisen puolen laikkaan ainakin samankokoiseksi ja laitan suojaverko etee.

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Vihdoin

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 14.12.2006 22:32

Nyt keulalle saatiin uusi kiiltävä komistus.
Ja keulaan tuli tehtyä toisellekkin puolelle reikä maskin alle.
Projekti on muuten ollut vähän jäissä.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000640.jpg

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.12.2006 8:54

Edelleen hieman ihmetyttää tuo helma. On jonkin verran erilainen kuin tarvike.

Isokoski
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.9.2005 16:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Isokoski » 15.12.2006 11:21

Juu on kyllä erikoinen... ootko mistä ostanut ton etupellin??

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.12.2006 12:08

Ei aavistustakaan, tuli auton mukana.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 15.12.2006 15:48

No on siellä ainakin lupaavan kokonen kenno keulalla

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Etupelti

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 16.12.2006 20:42

Eli tuo etupelti on nähtävästi tuonut ihmettelyä, joten siinä on tehty niin että alaosa on ajettu rälläkällä pois koska se oli aikalailla mätä. Oli suunnitelmissa että välijäähdytin olisi normaali (sokeritoppa) ja se olisi muokattu se alapelti sillei et se sopii sinne mutta tuli hankittua tuo maskintaakse tuleva cooleri niin siihen ei ole vielä taivuteltu peltiä.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000644.jpg

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Nyt on hiekkapelti

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 1.1.2007 20:43

Etupää alkaa oleen kittausta ja hiontaa vaille valmis.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000651.jpg
Löytyi vielä muutama korjattava kohta.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000649.jpg
Onkos kukaan tehnyt itse pohjatöitä metallihohtomaalia varten, kuulemma pitäisi olla ammattilainen että ei jäisi kauheita naarmuja ja maalipinnasta tulisi hyvä.
Hyviä neuvoja kaivattaisiin, koska väri on ollut mietinnän kohde.
Kokemukset voisivat antaa helpotusta värin ja maalin suhteen???

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 1.1.2007 20:50

Hiomavärin kun vedät alle, ja hiot sopivan hienolla paperilla, niin ei jää naarmuja.

Jotkut värit vaativat alle lisäksi sävypohjan, jotta lopullisesta sävystä tulee oikea.

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 1.1.2007 20:58

Kiitos neuvoista.
Onkos kauhee hintaero metallihohto- ja kiitävällämaalilla, johon sisältyisi kaikki kovettimet, ohenteet, lakat, yms???
Kannattaako uhrata vanhan metallirungon pintaan kalliita maaleja ja saako siitä näyttävän näkösen???

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 1.1.2007 22:49

nyt kun on tulossa tdi:tä keulalle niin mitenkäs tuon muutoskatsastus onnistuu, meneekö vakiojarruilla jne? Saako tuon coolerin leimalle pelkästään dynolapulla?

Mitenkäs sitten tuon tekniikan sopivuus konetilaan yleensä, vaihteiston kiinnitys (kai tuo on 02A), mahtuuko vakiovetarit vai pitääkö niitä soveltaa että sopii vaihteiston kanssa...



itellä oli maalien hinnat seuraavat tuon golffin metallihohtovärille:
värimassa (ppg deltron bc) 2l 135eur
lakka (ppg deltron uhs) 2.5l 69eur
kovete 11eur
ohenne 26eur

tuohon lisäksi vielä hiontaväri ja muut maalausvärkit...
Viimeksi muokannut tuxo, 1.1.2007 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 1.1.2007 23:07

onhan niissä maalien hinnoissa eroa, en nyt aivan tarkkaa eroa muista mutta kun itse kyselin niin oiskohan ollu maalisarjat(sis. 1l maalia, ohenne, kovete) perusmaali=80€
metallinhohto=170€ ja helmiäinen jotain 190€-> ja 1l maaliahan tulee maalista riippuen jotain 1.8l valmista ja en muista sisältykö tuohon mett, hoht maaliin lakka, jos ei niin se vielä päälle jotain 50€l ja kannattaa ottaa maalit sillain että ohennetta ja kovetetta on just oikee määrä niin ei tarvi ku kaataa ja sekoittaa ne ja neki kannattaa sekoittaa osissa eli puolet ensin ja sitte puolet, tietenkin riippuen kuin kokenut maalari on että millä vauhdilla se maalaa! ja muista ostaa tarpeeksi niitä maali siivilöitä minkä läpi kaadat maalin ruiskuun jos ite maalaat!

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 3.1.2007 22:51

Teimme takaosan uusiks.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000661.jpg
Jarrut riittään jos auto on 95 heppanen, koska caddyjä on tehty 1,8i bensakoneilla jotka on tehoiltaan 95 heppaa Katsastukseen ajattelin ainakin säädättää sen niille tehoille, mut sit jos ei lähe tarpeeks niin sit vois ottaa irti enemmänkin. mutta asia on vähän mietinnän alla,kun on pieni epäilys että kestääkö kone.
Kone ja laatikko ja vetarit ovat golffista ja ne sopii muuten paitsi vetoakselia joutuu lyhentämään n.1,5cm ja koneen kiinnikseitä hivenen muokkaan. vetoakselin ajattelin tilata lyhyemmän enkä rupee vanhaa "sorvaileen".
Kiitos maalaus vinkeistä.

Caddy_Boy
-
Viestit: 554
Liittynyt: 2.8.2003 11:22

ViestiKirjoittaja Caddy_Boy » 4.1.2007 19:26

etupeltihän on sama ku ykkösessä... tuota vaan vähän rälläköity.

Mahtas muuten kotoo löytyä vielä tuliterä tarvike keula... jos joku tarvis. (vink, vink)

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Säilöön

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 7.1.2007 14:14

Nyt on kaikki kiinnikkeet ja reijät hitsailtu. Auto siirtyy säilöön odottaman pohjatöiden ja maalauksen ajankohtaa. Värin valitseminen on vaikeaa ja hyvän maalauspaikan löytäminen näin "talvella", mutta eiköhän projekti etene vielä, kerätään vaikka nyt rahaa loppu projektiin.
Tässä kuvia kuljetuksesta.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000669.jpg
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000672.jpg

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.1.2007 15:10

Olisi itsellä tiedossa samanlainen kuljetus: pitäisi kolmosfarkulla kuskata yksi kädi pihaan kokonaisena. Saakohan tuollaisella kiskoa noin raskasta lastia?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 7.1.2007 16:17

riippuu mitä cädi painaa... luultavasti tarvii pikku E:n ... ilman pikku E:tä saa vetää alle 3500 yhdistelmää... ja vedettävän kokonaismassa ei saa ylittää vetävän omamassaa....

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.1.2007 16:44

Pikku e löytyy, mutta tuossa taitaa kärrin painon kanssa mennä kolmosen omamassan yli. Vähän toista tonnia taitaa olla lasti.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 7.1.2007 19:10

kättylä painaa sen 900kg plus kärryn paino, ja veikkaan että kolomosen otteessa lukee jarruin sallittu kärrypaino jotain 1000-1200kg?

Eli eipä taira saara ihan laillisesti kuskata mutta kenen tarvii tietää =)

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Riski

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 7.1.2007 20:26

Laiton yhdistelmä se on ,mutta kortissa ei kirjaimet lopu kyl kesken (BCE). Siirsin vain n.2 kilsaan, että sain caddyn säilöön siks aikaa kun saan maalauspaikan tai kesä tulee...

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 7.1.2007 20:52

kättylä painaa sen 900kg plus kärryn paino


Tuskin painaa tuossa kunnossa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.1.2007 22:11

^Selitäppäs se kissalan pojille! :)

Ittellä kokemusta tommosesta junasta! =) Laiton??

http://i42.photobucket.com/albums/e323/ ... vat001.jpg

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 7.1.2007 22:26

En ajatellu kuskata enää sitä noin, kun seuraava matka on sen verran pitkä että kissalanpojat voi vaikka tulla vastaan, no caddyn painosta ei ole tietoa mutta golffillani ei kauheita vedetä ja trailerin painosta ei ole tietoa..... mutta sakot ois varmasti tullu..

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 7.1.2007 22:26

^Selitäppäs se kissalan pojille! :)


Painon mittaamista varten kissalan pojilla on vaaka.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.1.2007 22:48

Niin, mutta onhan siinä kauhea homma ottaa ne esille! :)

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Puskuri ainekset

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 14.1.2007 18:49

Perjantaina käytiin yhes peltifirmassa taivuttamassa puskurit,valoteline, kylkiputket ja lavakaaret.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000676.jpg
Ja sahailimme työkalulaatikon kehikkoa varten alumiini putkea.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000678.jpg


Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 8.3.2007 21:55

Kannattaa muuten olla hyvä selitys katsastusmiehelle tosta etu puskurista. Vai katsoinko väärin sehän taitaa olla lisävalojen teline.

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Selitys

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 8.3.2007 22:26

Onko etupuskuriin jotain kriteereitä?? tämä on tehty niin että on putki puskuri ja siinä kiinni valokaari. Luulisin että se katsastusmies tarkoitti että voin tehä sen näin. Täytyy selvittää viä.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 8.3.2007 22:38

Onkos tästä tulos oikeen caddy country vai johtuuko tuo vaan moottorin puutteesta jne?

Aika korkeen olonen tuo lavakaari...

Mites tuo tekniikkapuoli, meinaatko ottaa oikeen tdi:stä voimaakin pihalle?

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

TuXo

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 8.3.2007 22:40

Alota alusta seuraaminen niin eiköhän se selviä. Eli -96 vuoden golffista TDI tekniikka tulee ja vähän jos piristäs...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 8.3.2007 22:50

Countryn alustaa tohon vielä, ni passaa nuo putkihässäkätki kokonaisuuteen. Mitään "LowRideria" tosta ei kyllä kannata tehä, vois olla aika perverssin näkönen! ;)

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 9.3.2007 0:28

Tossahan tota puskuri hommaa on setvitty http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... IC_ID=6306

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 9.3.2007 1:11

mä ajattelin aluks kun tätä luin, että tästä joku "lowrider" tulis ni sit sielt pompsahtaa kauheet karjaraudat esii ni ei ehkä sittenkää =)

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 9.3.2007 19:35

Soitin tänään katsastuskonttorille ja ne sano et puskuri voi olla tollanen kuhan siinä on lisävaloja,niin se luokitellaan lisävalotelineeksi ja etupuskuriksi. Ja auton ulkomuodon muutos tuli pienen pähkäilyn perusteella tälläiseksi putkipick-up malliksi, koska ajattelin että auto tulee käyttöön ja sillä pitää päästä muuallakin kun moottoririellä. Jos joku on tehnyt caddyyn sellaisen muutoksen alustaan , että se olisi suorassa eikä perä ylempänä niin vinkkejä otetaan vastaa?? eli alustaa ei muuten laskettaisi ollenkaan. Auton tarkoitus on olla erilainen kuin kaikki muut "tuunatut " caddyt.

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 9.3.2007 20:14

uudet tarvike jouset laitoin, keula oli yhtä korkealla kuin perä.

snowrakker
-
Viestit: 170
Liittynyt: 23.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowrakker » 13.3.2007 13:31

Tuohon hommaat vielä Country golffista 15 " vanteet , niin pääsee poluillakin,jopa ilman nelivetoa.

Tommoset romatut kun vielä löydät


http://www.vw-golf-country.de/countryga ... dsee09.JPG

(noi putket sun ois pitäny kyllä tehä rosterista ja kiillottaa...)

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 13.3.2007 19:39

Tulee varmaa tosi komee ja pirtee peli

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Osien muokkausta

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 24.3.2007 21:14

Cooleriin tuli uudet mutkat, että mahtuu olemaan keulalla.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000752.jpg
Jarruosat maalasin yhtenä viikonloppuna, en tiiä et onko vähän törkeeks maalattu mutta tulipahan tehtyä.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000762.jpg
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000760.jpg


GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 24.5.2007 23:00

Osaako joku kertoa, että mitä nuo pyöreät lätkät takaseinässä on??

Caddy_Boy
-
Viestit: 554
Liittynyt: 2.8.2003 11:22

ViestiKirjoittaja Caddy_Boy » 29.5.2007 21:02

varmaan jotakin jenkkivientiä varten olevia kaiutin reikiä =)


mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 1.7.2007 7:49

Hyvältä näyttää! Tsemppiä projektiin!


d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 15.7.2007 13:19

Tulee varmasti aika pirteä kapistus :D Ei välttämättä aluksi uskoisi valmista autoa samaksi cädiksi kun tuolla alussa :)

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 2.8.2007 22:55

Joko olet savut saanut koneesta? Onko tuo tekniikanvaihto kuinka työläs projekti? Lähinnä tuota sähköpuolta ajattelin, että mitä kaikkea sinne täytyy luovuttajasta irrotella.

Kasassa olisi vastaavanlaiset rojut tekniikanvaihtoon.

(näköjään koko johtosarja? On siinä kytkemistä)

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Janneja Tiedoksi

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 6.8.2007 21:02

Sähköt saa aika helposti mutta koneen lisäksi täytyy laittaa jarrutehostin ja kytkinsylinteri joille täytyy esim. golffista ottaa tulipelti ja liittää runkoon. vetoakselit tulevat pitemmälle jos laitat vaihteiston uudemmasta tekniikasta. Myös poljinpaketti tarvitsee muokkausta. yms. Kuvista näkyy paljon muuta.....
Savuja ei ole vielä koneesta otettu, kun olen lomalla lapissa joten reilun viikon kuluttua voi taas tapahtua edistystä.. jos aijot tehdä saman muotoisen rojektin, harkitse tarkkaan... mutta jos tarttet neuvoa niin kysele, voin ehkä olla jotenkin avuksi...

Late_86
-
Viestit: 81
Liittynyt: 16.1.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Late_86 » 14.8.2007 14:15

komia peli tuloillaan...
noita takavalojen kulmapaloja jäin ihmettelemään.. kuidutit valojen kulmapalat umpeen mimmosia valoja oot suunnitellu?

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Late 86

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 14.8.2007 20:48

Samassa kuvassa on vieressä tollaset led-valot jotka olen ajatellut upottaa kulmapaloihin.


JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.8.2007 18:55

Tästähän tulee räyhee peli.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 22.8.2007 19:09

Miksi tehdä ahtoputkien mutakat silikonista kun halvemmalla olis saanu Rosterisia mutkia ja olis ollut ehkä vähän asiallisemmatkin, ja Eikös toi pumppu puoli olis hoitunut helpommin makanisella pumpulla ja siihen vaan TDI:in nokka levy, ei tarvi sen jälkeen pelata lastujen kanssa, ja eikö tää ollut 1Z moottori niin ei ole es VNT ahtimen tuomia ongelmia

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Miksu

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 22.8.2007 21:09

Silikoonimutkat olivat edesmeennestä golf3 TDI autosta, niinkuin tuo 1z-tekniikka joten päätin vaan alkaa rakentaa niistä. Eikä näytä hirveesti tulleen esille että joku toinen olis tollasta kokoonpanoa toteuttanut. Uskon että nuo tehot mitkä nämä muutokset tuo ,ovat riittäviä minulle ja vanhalle 280tkm ajetulle TDI tekniikalle.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.8.2007 21:24

Pyh, sehän on vasta sisään ajettu. Kestää varmasti lähes saman kun 100t vähemmän kelattu.

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Ahto ongelma Ratkes.

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 25.8.2007 14:44

Jarrupolkimen asento oli huono ja poljin ei ottanut kontaktia anturikatkasijoihin joten tekniikka haistoi silloin että autolla jarrutetaan ja kun jarrua painaa niin kuulemma syöttö ei pelaa kokonaan ja ahtoja ei ole juuri ollenkaan. Mutta nyt kone käy hienosti ja turbokin vislaa. Samalla korjaamo reissulla asennettiin uudet suuttimien kärjet ja nyt tekniikan osalta kaikki alkaa oleen valmista.

http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000045.jpg
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000046.jpg

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Komeet soundit

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 28.8.2007 22:57

Uudet vetoakselit tulivat ja pääsivät vielä vanhojen kanssa vierekkäin.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000048.jpg

Tässä pari videota. Kyllä viheltää.
http://s131.photobucket.com/albums/p296 ... Caddy1.flv

http://s131.photobucket.com/albums/p296 ... Caddy2.flv


MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 29.8.2007 21:20

Komiat on akselit, missä teetit?

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 29.8.2007 21:25

Väinö ja pojat Karpiola teki uudet vetoakselit.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 29.8.2007 21:27

Jahas, eli varmasti kestää :) Oliko kalliitkin? Tuommoset sorvatut ja hitsatut akselit on itellä, vielä toistaiseksi on kestänytkin...

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 29.8.2007 21:36

Akselit tuli maksaan tommoset 500 ekua, ja kyl pitäs kestää. On mulla hitsatut jotka oli mallina ne voi pitää varalla, tarvetta niihin ei kyl tuu.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.8.2007 21:52

Mä olen kyllä vielä sitä mieltä että kovikset levittää raideväliä sen mitä tarvitsee.

Onkos Matilla yhtään ravistanut? Tasapainotitko vetaria ollenkaan?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 29.8.2007 22:27

Mää oon tämmönen pehmopoika joka tekee museoauton näkösiä pirssejä :)

Ei oo painotettu, eikä ravista ainakaan niin paljoa että olisi tullut ajateltua. Eipä tuolla kyllä kahtasataa kovempaa ole kokeiltukaan :D


diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 1.9.2007 19:36

Uudet takavalot paikoillaan.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000065.jpg
Orkinaali pissapojansäiliö ei mahtunut, joten joku tarvike sai paikan.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000071.jpg

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 1.9.2007 22:55

ei voi sanoo ku, että JO ON VALOT :)
ainaki ensinäkemältä aikalailla mitäänsanomattomat mutta katsotaan että miten ne toho muotoutuu..

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 2.9.2007 12:16

itsekkin ajattelin että alkuperäiset valot on paljon sulavamman näköiset...

Caddy_Boy
-
Viestit: 554
Liittynyt: 2.8.2003 11:22

ViestiKirjoittaja Caddy_Boy » 3.9.2007 18:11

mun mielestä caddyssä on just hienoa se perän ilme...joka mun silmään meni pilaille tolla valo swapilla... mutta ehkä ne istuu sitten kokonaisuuteen. =)


lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.9.2007 9:29

Pitää ihan kysyä: onko tuossa kuvassa lasi ja sen mekanismi maalauksen aikana paikallaan?

diesel squirrel
-
Viestit: 98
Liittynyt: 29.7.2006 22:02

Sähköä lisää

ViestiKirjoittaja diesel squirrel » 9.9.2007 20:26

Lukot maalattuihin oviin ja defan keskuslukkomoottorit.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000085.jpg

Ostin aikoinaan tarvike sähköikkunanostin sarjan ja meni aika kivuttomasti paikoilleen.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000088.jpg
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000090.jpg

Konepelti paikoillaan.
http://i131.photobucket.com/albums/p296 ... 000091.jpg

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.9.2007 9:15

Siksi tuossa aikaisemmin kyselin: kädin oven hilut (ikkunannostimet, tiivisteet ja kolmioikkunat) on kuitenkin aika helppo irrottaa, jolloin värin vaihto on helppoa, kun ei tarvitse peitellä mitään.
Kun tuollaisen ikkunannostimen mekanismin asentaa ovipellin sisäpuolelle, mahtuu ovipahvikin paremmin paikoilleen.




Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 170 vierailijaa