3koppasen kolffn rengastuksesta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

latez
-
Viestit: 26
Liittynyt: 15.8.2006 17:40
Viesti:

3koppasen kolffn rengastuksesta

ViestiKirjoittaja latez » 16.8.2006 6:51

Mimmosia vanteita porukka on saanut sovitettua ja mimmosella madalluksella?
Hemmetin vähän löytyy tietoa mistään? Itellä olis tarkotus laittaa 7/5-18-ja taakse 9x18? Töitähän joutuu varmasti tekemään että ne sinne mahtuu mutta miten paljon?

Ja madallusta lähes maahan asti :)


Kitos.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.8.2006 7:46

Kyllähän noi mainitsemasi vanteet sinne auton alle menee, kumit niiden päällä vaan voi tehdä tiukkaa :)

http://ffp-motorsport.com/tuning/mk2tires.php

215/35/18 rengas ei ole kuin joitain millejä isompi halkaisijaltaan kuin 215/40/17 rengas, mikä taas on melko yleinen mk3:issa ja menee auton alle selvän madalluksen kanssa, hiukan ET:stä riippuen.

Tuossa aiempia 17"/18" keskusteluita:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53675
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53521
Viimeksi muokannut Tuomas, 16.8.2006 7:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 16.8.2006 7:47

Aika hiljasta on maahan asti laskemisen kanssa noilla 18" vanteilla. Mulla on itelläni alla 8x16" ET15 joka nurkassa ja madallusta on enemmän kuin paljon, mut lisää pitäis laskea.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.8.2006 8:23

Ihan sama, onko siellä alla normi 14" peltivanne 65 -sarjan renkaalla vai 20" tuninkivanne jollakin 30 -profiililla, kunhan vierintäkehä on sama eikä kombinaatio ota kiinni rakenteisiin missään olosuhteissa.

Taakse mahtuu vaikka 10" vanne. Se on ET, joka ratkaisee. Itse kokeilin 9" leveää 15" vannetta ET5 -lukemalla -ei toivoakaan, että olisi saanut renkaan kuvion pysymään lokasuojan sisällä. Tällä hetkellä on 195/50R15 -rengastus ET20 vanteella ja edestä raapii mankeloimattomaan lokariin.

Tuosta laskurista voisi olla apua.

latez
-
Viestit: 26
Liittynyt: 15.8.2006 17:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja latez » 16.8.2006 18:57

Tattista införmäätiöstä.. searchilla koitin kyllä ettiä mutta emmä mitään löytäny :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.8.2006 19:01

Tuosta laskurista voisi olla apua.


Jos nut kumminkin katossa tuolta STRO-normistosta kun ei niitä oo ennenkään laskettu.

latez
-
Viestit: 26
Liittynyt: 15.8.2006 17:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja latez » 18.8.2006 23:05

Kertokaas jotain saitteja missä olis kuvia 3koppasesta esim 9x18 rengastuksella.. Oon niin käsi tän netin kanssa että auto on ruostunu jo pois ennenku löydän jonku semmosen :)


Tattista.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.8.2006 9:13

STRO -normi ei ota huomioon vanteen offsetia, joka on hyvin olennainen parametri.

Itse olen kesän aikana kokeillut kolmosen alle useampia kombinaatioita: ET20 15" vanne 205/50 -renkaalla ottaa rankasti lokasuojan reunaan, sama vanne 195/50 renkaalla hieman vähemmän. ET28 vanne 195/50 -renkaalla ottaa kiinni rajuimmissa töyssyissä. Ensimmäinen yhdistelmä, joka sopi mistään kiinni ottamatta oli ET30 vanne 195/50. Luonnollisestikaan noin pieni ET ei aiheuta ongelmia esim. iskaritolpan suhteen, mikä voi tulla ongelmaksi isoilla ET -lukemilla.

Edit: kokeiluissa käytetty vanneleveys 7"


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa