Mimmosia vanteita porukka on saanut sovitettua ja mimmosella madalluksella?
Hemmetin vähän löytyy tietoa mistään? Itellä olis tarkotus laittaa 7/5-18-ja taakse 9x18? Töitähän joutuu varmasti tekemään että ne sinne mahtuu mutta miten paljon?
Ja madallusta lähes maahan asti :)
Kitos.
3koppasen kolffn rengastuksesta
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllähän noi mainitsemasi vanteet sinne auton alle menee, kumit niiden päällä vaan voi tehdä tiukkaa :)
http://ffp-motorsport.com/tuning/mk2tires.php
215/35/18 rengas ei ole kuin joitain millejä isompi halkaisijaltaan kuin 215/40/17 rengas, mikä taas on melko yleinen mk3:issa ja menee auton alle selvän madalluksen kanssa, hiukan ET:stä riippuen.
Tuossa aiempia 17"/18" keskusteluita:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53675
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53521
http://ffp-motorsport.com/tuning/mk2tires.php
215/35/18 rengas ei ole kuin joitain millejä isompi halkaisijaltaan kuin 215/40/17 rengas, mikä taas on melko yleinen mk3:issa ja menee auton alle selvän madalluksen kanssa, hiukan ET:stä riippuen.
Tuossa aiempia 17"/18" keskusteluita:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53675
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53521
Viimeksi muokannut Tuomas, 16.8.2006 7:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan sama, onko siellä alla normi 14" peltivanne 65 -sarjan renkaalla vai 20" tuninkivanne jollakin 30 -profiililla, kunhan vierintäkehä on sama eikä kombinaatio ota kiinni rakenteisiin missään olosuhteissa.
Taakse mahtuu vaikka 10" vanne. Se on ET, joka ratkaisee. Itse kokeilin 9" leveää 15" vannetta ET5 -lukemalla -ei toivoakaan, että olisi saanut renkaan kuvion pysymään lokasuojan sisällä. Tällä hetkellä on 195/50R15 -rengastus ET20 vanteella ja edestä raapii mankeloimattomaan lokariin.
Tuosta laskurista voisi olla apua.
Taakse mahtuu vaikka 10" vanne. Se on ET, joka ratkaisee. Itse kokeilin 9" leveää 15" vannetta ET5 -lukemalla -ei toivoakaan, että olisi saanut renkaan kuvion pysymään lokasuojan sisällä. Tällä hetkellä on 195/50R15 -rengastus ET20 vanteella ja edestä raapii mankeloimattomaan lokariin.
Tuosta laskurista voisi olla apua.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuosta laskurista voisi olla apua.
Jos nut kumminkin katossa tuolta STRO-normistosta kun ei niitä oo ennenkään laskettu.
STRO -normi ei ota huomioon vanteen offsetia, joka on hyvin olennainen parametri.
Itse olen kesän aikana kokeillut kolmosen alle useampia kombinaatioita: ET20 15" vanne 205/50 -renkaalla ottaa rankasti lokasuojan reunaan, sama vanne 195/50 renkaalla hieman vähemmän. ET28 vanne 195/50 -renkaalla ottaa kiinni rajuimmissa töyssyissä. Ensimmäinen yhdistelmä, joka sopi mistään kiinni ottamatta oli ET30 vanne 195/50. Luonnollisestikaan noin pieni ET ei aiheuta ongelmia esim. iskaritolpan suhteen, mikä voi tulla ongelmaksi isoilla ET -lukemilla.
Edit: kokeiluissa käytetty vanneleveys 7"
Itse olen kesän aikana kokeillut kolmosen alle useampia kombinaatioita: ET20 15" vanne 205/50 -renkaalla ottaa rankasti lokasuojan reunaan, sama vanne 195/50 renkaalla hieman vähemmän. ET28 vanne 195/50 -renkaalla ottaa kiinni rajuimmissa töyssyissä. Ensimmäinen yhdistelmä, joka sopi mistään kiinni ottamatta oli ET30 vanne 195/50. Luonnollisestikaan noin pieni ET ei aiheuta ongelmia esim. iskaritolpan suhteen, mikä voi tulla ongelmaksi isoilla ET -lukemilla.
Edit: kokeiluissa käytetty vanneleveys 7"
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa