35 ET IV Golffiin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mikaks
-
Viestit: 371
Liittynyt: 28.2.2004 14:47

35 ET IV Golffiin

ViestiKirjoittaja mikaks » 25.3.2006 8:35

Eli pulttijaoltaan 5x100 vanteet ja ET 35. Sopivatko IV GTI: n ?

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 25.3.2006 9:24

paremmin ku nenä päähän!

ja jos epäilyttää niin laita privalla puh.nros mulle niin lähetän kuvan jonka joskus puhelimella omasta autosta ottanut!
Viimeksi muokannut miko j, 25.3.2006 9:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Matti83
-
Viestit: 122
Liittynyt: 13.10.2005 18:59

ViestiKirjoittaja Matti83 » 25.3.2006 9:26

Siis eihän se vois parempi olla!

mikaks
-
Viestit: 371
Liittynyt: 28.2.2004 14:47

ViestiKirjoittaja mikaks » 25.3.2006 9:48

No, hyvä. Piti varmistaa käykö vanhat vanteet IV
koppaan.
Viimeksi muokannut mikaks, 26.3.2006 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 25.3.2006 10:20

jos ne on 10x22" niin voi tehdä tiukkaa.

mikaks
-
Viestit: 371
Liittynyt: 28.2.2004 14:47

ViestiKirjoittaja mikaks » 26.3.2006 19:14

^ Kyllä ne on ihan perussettiä. 8x16". Pitäs mennä helposti. Pulteista taas
en ole niinkään varma.

mk77
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.8.2006 21:26

ViestiKirjoittaja mk77 » 16.8.2006 21:39

oiskos porukalla tietoa mahtuisko 10*20 nelos varianttiin taakse ilman suuria muutoksia ja mahdollisesti millä offsetillä kannattais kokeilla. Esim. TSW ilmoittaa 9.5*19 et35 mutta vortexillla arvellaan jotain et12 jos on 10*20. Noita kun ei tunnu liikkeillä olevan kotona et vois kokeilla eikä viittis turhaan tilata jos tulee kumminkin paljon lisätöitä et saa mahtumaan.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 16.8.2006 22:43

noi kaipa siihen sama menee kun 10x18" mutta pienemmällä kumilla ja auto näyttää siltä että kuuluu 50 Centin musavideoon. ET15-20 voisi olla jotain sinne suuntaan, mutta en osaa varmaksi sanoa. toivottavasti tulee ilma-alusta.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 17.8.2006 17:06

Boraan on laitettu 20" 9" eteen ja 10" taakse, renkaat 245/30 ja takana 285/25, ET kai 20.

Kuva

Alusta on KW var 1

shoebox
-
Viestit: 85
Liittynyt: 14.3.2007 13:16

ViestiKirjoittaja shoebox » 20.8.2007 14:44

Jatketaan tähän..Eli kärrynä on IV Golf 96KW diesel malli..Tällä hetkellä talvivanteet on 16" ja kesävanteet 17"..Niissä homma on ookoo!

Mutta, nyt pitäisi hommata sopivat vanteet rata-ajoja varten (ei raaski uusia 17" kesärenkaita pilata radalla), ja meinasin 15":ia, kun olis sen kokoset renkaat ylimääräsinä..Nyt olis kauppoja vaille sopivan oloiset 15" A3:n alkuperäiset vanteet..Pulttijako niissä on tietysti sama, ja todennäköisesti keskireikäkin..Mutta mahtuukohan nuo Golfiin niin, ettei ota satuloihin kiinni..? Etulevyjen koko on 288mm..Varmaan tuumakoon puolesta mahtuu, mutta, että ET:kin olisi sopiva, että varmasti saa kiinni asti.? Spacereitä ei jaksais ruveta laittamaan..Jos vastausta saisi pikaisesti, niin hyvä olisi.. :) Oletan itse, että menee hyvin kiinni, mutta ajattelin, että joku osaa sanoa kuitenkin saman varmana tietona.. ;)

Puuhis
-
Viestit: 198
Liittynyt: 6.9.2003 21:08

ViestiKirjoittaja Puuhis » 20.8.2007 23:55

No ei ne A3 jarrut niin kauhiasti sun jarruista varmaan eroa. Milläs koneella se audi on mistä nuo vanteet on otettu?

shoebox
-
Viestit: 85
Liittynyt: 14.3.2007 13:16

ViestiKirjoittaja shoebox » 21.8.2007 2:40

Tässä päivystyskeikan herättämänä on hyvä kirjotella tännekin..:D Eli en tiedä sitä, että mistä mallista..Tuli jo tehtyä alustavasti kaupat, että sit jos ei käy, niin täytyy pistää eteenpäin. :D Sen verta kiire tulee muutenkin perjantain kanssa..

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 7.2.2009 14:47

Päivää taase
Mikähän tuohon boraan vois olla semmonen kompromissi vanne ja kumikoko mukavuuden ja sporttisuuden väliltä? Ajomukavuus ja vähäinen rengasmelu on ne ykkösasiat. Keskin kt1 vanteet ollu mieles mut minkä kokosta ja minkälevystä kannattas alkaa miettiin? Ja millä kumikoolla?

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 7.2.2009 18:17

18" x 8.5" vanne ja 225/40R18 kumit. Tuo on minusta paras kompromissi.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 7.2.2009 20:18

Eiks tossa mee kumi aika mataprofiiliseks ja reagoi melkosesti töyssyihin?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 7.2.2009 21:40

Eiks tossa mee kumi aika mataprofiiliseks ja reagoi melkosesti töyssyihin?

Makuasiaoita. Omassa kipossa on tuon kokoiset talvikumet ja oikein mukavalta tuntuu. :)

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 7.2.2009 23:14

Jotenki tuossa Ville R:n borassa on tuo takarengas liian edessä? Makuasioita, mutta pistää omaan silmään rumana detaljina.

Pidempää tukivartta alle?

Ei herneitä ;).

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 8.2.2009 0:30

Ite ensin mietin keskin kt1 16x7,5 koolla. Mikä ero tommosella ois sit ku vertaa vaikka 18x8,5 kokoon?

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 8.2.2009 9:48

Itse laitoin just Dopilta tilaukseen 17x8,5 Keskinit 225/45 kumeilla, voisin kuvitella että tuo olis passeli koko Boraan öbaut 40 mm madalluksella. Jos mukavuutta ja sporttia haluaa niin joku 17" vanne 205/50 kumilla vois toimia, silloin tosin jää nuo Keskinit pois laskuista. Yli 17" vanne Borassa vaatii jo oikeasti matalaa alustaa, ettei laite näytä traktorilta. 225/40-18 vakioalustalla ei ainakaan näytä hyvältä, isommista vanteista puhumattakaan.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 8.2.2009 11:03

Korkeussäädettävä alustasarja tulee... Ei tietoa vielä mikä. Mutta tosiaan mukavuus on se ykkös juttu tuossa rengas ja vanne jututussa. Miks keskinit jää tolla kumikoolla pois laskuista?


Miten se renkaan leveys nyt oikeen vaikuttaa? Onko rengasmeluun ja kyydin pehmeyteen vaikutusta?


PS. Mitä janne makso toi setti? Laita kuvii sitku on alla!

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 8.2.2009 11:39

Keskiniä ei käsittääkseni saa 17" halkaisijalla kuin 8,5" ja 10" leveyksillä, eikä tuollainen 205/50 kumi välttämättä istu kovin hyvin 8,5" vanteella. Renkaan venyttely kaipaisi matalampaa progiilia että näyttäisi hyvältä.

Mitä hintaan tulee niin kovin edullista on :D Dopilta voipi pakettia kysellä. Saapa nähdä milloin pääsee uusia pieksuja alle laittamaan kun täytyy töiden puolesta tuolla pohjoisessa liikkua aika paljon, eli ei uskalla ihan heti vielä talvikumeista luopua vaikka etelässä lumet sulaisivatkin. Kuvia kuitenkin tulossa jossain vaiheessa, kunhan muutenkin saa tuota Poraa kuvauksellisempaan suuntaan :D

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 8.2.2009 12:37

Saahan nuita renkaita 225/50-17 kokoja? Eiks tommosen sais istutettuu 17x8,5 keskiniin? Meneeköhän ulkomitta kovin isoks (mahtuuks pyöriin).

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 8.2.2009 12:50

225/50-17 on pari senttiä korkeampi kuin vaikkapa 195/65-15, eli aika iso sellainen on, ja itse meinasin tuota 205/50-kokoa sillä että olisi vielä kapea rengas, jolla sitä mukavuutta saisi leveää rengasta enemmän.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 8.2.2009 13:19

Niin itselle ei ole vieläkään käyny selväks et miten toi renkaan leveys vaikuttaa? Urahakuisempihan siitä tulee mutta onko muuta eroa? Nouseeko rengasmöly?

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 8.2.2009 16:03

205/50 17" rengas sopii hyvin . Keskin kt1 ollut jo kaiketi 4 kesää. Takavanteen 10" ja 225/45 rengas.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Antti_L&image_id=39711953

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 8.2.2009 16:06

Mikä alusta ja paljo laskuu? Nousiko rengasmelu paljo ja miten ajotuntuma muuttu yleensä?

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 19.4.2009 11:52

Niin vielä nuista keskinin vanteista
Näyttäs olevan että 16" saa 7,5 leveydellä, mikä kumi nuille menis jossa ois korkeutta se 55-65 milliä. Entä millä ET:llä menis boraan nätisti. Edit jos tota stro normistoo ymmärsin niin nuille laillinen kumes ois ainaki 235/50 235/55 255/65


Entä sitten 17" joka on levee 8,5" Mikä 55 millii korkee kumi nuille menis. Venytellä en halua.
Entä mikä ET boraan?

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 19.4.2009 15:26

jos tota stro normistoo ymmärsin niin nuille laillinen kumes ois ainaki 235/50 235/55 255/65

Ei Boraan tommosia donitseja kannata edes ajatella. Tuossa taitaa tuon renkaan merkinnän kanssa olla pieni väärinkäsitys. Esim tohon Boraan taitaa olla sopivin rengas 16 tuumaisena 205/55, jossa tuo 55 ei ole korkeus millimetreinä, vaan prosenttimääräinen korkeus suhteessa renkaan leveyteen -> 205mm x 0.55 = 112.75mm.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 19.4.2009 18:43

Jos 16*7,5 niin onko toi 205/55 korkaprofiilisin minkä vihtii laittaa?

Entä mikä ois 17*8,5 vanteelle kaikkein korkeaprofiilisin kumes minkä pystyy laittaa?


Sitten viel haluisin vastauksen tohon et miten renkaan leveys vaikuttaa ajoon. Matalaprofiilisuus ainakin pistää kuopat tuntumaan mutta miten leveä rengas korkealla profiililla?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 19.4.2009 18:58

Kyllähän leveämpi rengas hakee paremmin ne urat, varsinkin jos on terävä olkainen rengas.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 19.4.2009 20:47

Itsellä on nyt parisataa kilometriä ollut alla nuo Keskinit 225/45-17 kumeilla, eikä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään hakemista urissa, toisin kuin alkuperäisillä 15-tuumaisilla vanteilla ja 195/65-talvikumeilla. Enemmän kuin tyytyväinen siis olen muutokseen.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 19.4.2009 22:06

Oisko kuvii heittää miltä näyttää alla?

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 21.4.2009 10:56

Täällä yksi räpsäisy laitteesta. Autossa on nyt Konin 40 mm madaltavat jouset, saa nähdä laskeeko lisää kun alle vaihtuu jossain vaiheessa Eibachin Sport-System.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 21.4.2009 10:58

Tässä on 225/45/17 renkaat, vanteiden ET35 ja madallusta noin 50mm.
Kuva

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 21.4.2009 11:14

L-Janne, miten rengasmelun kävi? Nousiko paljon? Entä toi alustasarja ja leveä rengas yhdistelmän ajettavuus? Meinaatko että parempaan suuntaan kuin vakiot?

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 21.4.2009 11:27

Vakioalustasta ei ole kokemuksia kun nuo jouset olivat jo autoa ostaessa paikoillaan. Samoin melusta on paha sanoa kun vertailukohtana ovat vain nastarenkaat. Sanoisin kuitenkin että ajossa huomaa että alla on leveät ja kohtuullisen matalat kumit, mutta kyyti ei ole mitenkään häiritsevän kova, vaan lähinnä tuntuma on tarkka. Mitään pahaa sanottavaa ei siis ole. Rengasääniä on jonkin verran, mutta ei häiritsevästi.
Suosittelen :D

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 21.4.2009 15:18

Hyvin samanlaisia tunnelmia täällä kuin L-Jannella. En ole tuota autoa ajanut ilman madallusjousia, joten vakioalustasta ei ole kokemuksia. Suosittelu tulee myös täältä.

Blind
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.1.2009 19:56

ViestiKirjoittaja Blind » 21.4.2009 15:38

Kyseessä bora madalluksena tulee olemaan -40mm fk jouset joten
kysymys kuuluu, mahtuuko 235/45/17 pyörimään ET-luvun ollessa
35?

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 21.4.2009 16:30

Varmasti mahtuu.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 22.4.2009 11:31

L-Janne, millä ETllä noi sun vanteet o? Mahtuuko täydellisesti pyörii.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 22.4.2009 12:28

ET on 35, aivan tappiin asti kun kääntää ohjauksen, raapii hieman. Ongelmaa ei ole tuon kanssa ollut kun tuo raapiminen tulee vain silloin kun ohjaus on aivan linkussa, ja toisekseen hävinnee jo siinä vaiheessa kun renkaiden kulutuspinnasta on ensimmäinen milli kulunut pois.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.4.2009 12:43

Mulla oli viimekesänä 8x18" ET35 rengastus, mahtuu varmasti vaikka 245 leveellä kumilla pyörimään. :D Omaan makuun jäi tosi häiritsevästi sisään takaa (15mm spacerit olisi ollut ehkä passelit?), edestäkin olisi voinut ainakin 5mm tuoda ulommas pyöriä.

Tuossapa vielä kuva, millätavalla pyörät asettuivat. Kumeina noissa 215/40 pierunkuoret, alustana KW "-50mm".

Noh, ongelma korjaantuu tänä keväänä, uudet pyörät ovat 8,5x18", ET edessä 37 ja takana 27. :)

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 23.4.2009 18:54

Katsastusmies tarjoili tämmöstä laillista vaihtoehtoo:
17*8 vanne eli vaikka keskin kt7
kumiksi 215/50-17 vaikka misukka energy saver
Millanen ois?

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 23.4.2009 23:08

Toyo Proxes T1R kumi vois kiinnostaa kans, onko tosta kellään tietoo?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.4.2009 0:10

Juu, pitoa löytyy enemmän ku omiin tarpeisiin, tosin kuluu sitten suunnilleen silmissä...

Hyvää kompromissia jos hakee pidon ja kulutuskestävyyden väliltä, niin suosittelisin Falken FK452:sta. Viimekesän ajelin tuommosilla ja ei voi kuin kehua. Tänäkesänä tulossa myös FK452:sia alle..

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 24.4.2009 11:21

Mullon Jomin säädettävä alusta nelos golffissani. Renkaat 225/40 r18 ja alusta pudotettu edestä ja takaa maksimiinsa. Ja takaa vieläpä otettu säätökiekot pois. Edessä otti renkaat kiinni säätökiekkohin ja tämän korjasin 5mm spacereilla. Hyvin mahtuu muuten kääntymään ja pyörimään. Takapenkilläkin kärsii istua mainiosti. ET vanteilla on tosiaan se 35 ja leveyttä vanteella 8". Koitin takana myös 15mm spacereita mutta rengas rupesi sulamaan kaareen. :) Nii ja vakaaja ja koiranluut ovat alkuperäiset eikä ota kiinni niihinkään. Kone on 1.6 eli vakaaja on ohuempi kuin esim. GTi:ssä, joten tällä kai vaikutusta asiaan.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 28.4.2009 14:38

Selvisipä katsastusreissulla mistä tulee se ääni kun ohjauksen kääntää vasemmalle tappiin. Sisälokasuoja on päässyt yhdestä kiinnikkeestään irtoamaan ja rengas ottaa siihen kiinni. Rengas ei siis suinkaan ole liian suuri, ja epäilemättä enemmänkin sitä kumia sinne mahtuisi :D

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 26.1.2013 18:24

Nostetaas aihetta. Yrittännä erinäisistä lähteistä etsiä tietoa Golffiin soveltuvista renkaista, mutta onko täällä kellään tiukkaa faktaa siitä, mahtuuko 245/40/17 renkula pyörimään ilman spacereita 17x8.25 vanteen kanssa (ET35). Takana onkelmaa ei ole, mutta edessä pohdituttaa tilatakko 235 vai 245 rengas.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 26.1.2013 19:14

245/40 on kyllä melkoinen pulla. Eikö leveyttä ja profiilia voisi vähän karsia?

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 27.1.2013 0:18

Mitäs tuohon voisi harkita? Tarkoitus ois leveys pitää mahd. suurena, venytys eikä muutkaan banaaninkuoret kiinnosta vaan kiikarissa olisi saada optimi mutkakäyttäytyminen ja -pito, mitä nyt normaalilla budjetilla on mahdollista. Paljon on ainakin vwvortexin puolella 235/45/17 kehuttu, osa on jopa 255/40/17 sovitellut, mutta tieto mahdollisista spacereista puuttuu..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa