Kaasuläpän asentoanturin kalibrointi, 1.8T

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

audioaudi

Kaasuläpän asentoanturin kalibrointi, 1.8T

ViestiKirjoittaja audioaudi » 10.4.2005 20:58

Kaasuläpän anturihan kalibroituu tällä konepelli-kuskin ovi-virrat päälle -jutulla, mutta tapahtuuko/kalibroituuko samalla jotakin muuta? Eli jos olen pariviikkoa sitten tehnyt kalibroinnin ja nyt alkoi taas tuntumaan että auto ei vedä ja kalibroinnin jälkeen alkoi taas vetämään paremmin, niin onko vika nyt sitten tuossa anturissa vai onko mahdollista että vika on jossakin muualla?

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 10.4.2005 21:20

kaasuläppä saattaa olla mähmätissä, puhdista se ja sopeuttele uudelleen.

Toni.H
-
Viestit: 430
Liittynyt: 23.2.2004 13:37

ViestiKirjoittaja Toni.H » 11.4.2005 8:59

Mitenkäs tuo konepelli-kuskin ovi-virrat päälle -juttu nyt menikään yritin söörtsillä etsiä, mutta työkiireet estivät laajamittaisemman kahlaamisen.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 11.4.2005 11:41

Voi olla että köyhän miehen vikakoodien nollaus.. kun itse kokeilin kanssa kun tuo moottorivikavalo paloi.. ja tuon ovi-konepelti-virrat hässäkän jälkeen ei enää palanut.

jsydanma
-
Viestit: 8
Liittynyt: 27.8.2004 7:16

ViestiKirjoittaja jsydanma » 11.4.2005 19:44

Omassa -01 Golf gti:ssä toi konepelti ja kuskin ovi auki & virrat päällä ei tee kyllä mitään...!?
Onko muita metodeja tehdä TBA ilman VAG-COM:mia? Eikös toi pitäisi tehdä jopa jos akku on ollut irti?
Seuraava kysymys: Miksi pitää tehdä TBA jos vaihtaa N75 magneettiventtiilin?? En ole keksinyt mitään järkevää syytä moiseen... (siis TBA:han N75 vaihdon yhteydessä)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 11.4.2005 21:32

Taitaapa tuo DBV kaasuläppä tehdän perussäädön aina kun virrat kääntää päälle, oli sitten ovet, luukut, penkin selkänojat ja kuu suhteessa saturnukseen missä asennossa tahansa.

Vag Comilla perussäätö menee

01
04
060
06

kilpijo
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.11.2003 18:07

ViestiKirjoittaja kilpijo » 11.4.2005 23:16

mulla toi ratkaisi tyhjäkäynnin heilumisen http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=35286

audioaudi

ViestiKirjoittaja audioaudi » 16.6.2005 23:45

kaasuläppä saattaa olla mähmätissä, puhdista se ja sopeuttele uudelleen.


Otin putken irti ja kurkkasin läppärungon sisään ja ihmetyksekseni siellä oli öljyä, mistä kertoo vai kertooko mistään? Määrä oli pieni, ehkä tipan tai kahden kokoinen "lammikko". Myös imuputki oli sisältä hieman öljyinen. Auto ei kuitenkaan kuluta öljyä mitenkään poikkeavasti.

Ennenkuin nyppään paketin irti, niin muutama kymysys: Kuinkas tuon läpän puhdistus pitäisi tehdä etten hajota mitään? Millä aineella (bensalla?) jne? Onko läppärungon ja imusarjan välissä tiiviste vaiko tiivisteliimaa, näytti äkkiseltään liimalta? Rungon sivulla on muovinen kansi, jonka näyttäisi olevan klipseillä kiinni, sieltä ilmeisesti löytyy moottori tms, tarviiko avata/puhdistaa tms?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 17.6.2005 0:04

Öljyä on kaikissa

On tiiviste

Tärkeää on puhdistaa kaasuläpän ja rungon saumakohta täysin puhtaaksi, jottei läppä takertele tyhjäkäyntivaiheessa. Bensalla tai jollain muulla liuottimella.

Älä suotta mene availemaan sitä moottoria.

Tärkeää on myös asennusvaiheessa kiristää läppä tasaisesti joka nurkalta ohjemomenttiin (muistaakseni 15 Nm) Runko kuulemma vääntyy helposti, ja akseli rupeaa nahimaan

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 13.7.2005 10:56

Saako tuon kalibroitua kotikonstein akkukaapelia irti käyttämällä (oliko joku 30 minuttia)?

Tuohan oirehtii sillee nyt, että tyhjäkäynti aaltoilee, startatessa heiluu 600 - 1000 kiekan välillä. Lisäksi ajo on nykivää, eli kaasupolkimen liikkeet korostuvat terävinä nyppäilyinä. Lambda on ok, by-pass ja N75 vaihdettu, lisäksi antoi vikakoodia tuolta kaasuläpältä. Onkohan vain paskainen vai oikein rikki...

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 22.10.2005 14:58

Rolle:

Tarkoitatko nyt sen rungon kiristämistä, joka neljällä pultilla (kuusiokolo tai trox?) kiinni imusarjassa? Siinä välissä tiiviste...?

Mun tarvisi myös puhdistaa kaasuläppä ja runko, koska tyhjäkäynti vaeltelee jatkuvasti....Varsinkin 1000-1500rpm...Kaasun annon jälkeen erityisesti...


Juuri vaihdoin MAF:in ja sopeutin läpän, mutta paskaa siellä on...Kun katsoin..!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 22.10.2005 15:21

Ja vielä kysymys:


Eikös se kaasuläppä tule ihan irroittaa myös siitä akselistaan ja akseli myös irti rungosta...? Koska sillonhan saisi kaikki liat kunnolla poistettua..!

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 7.5.2006 20:03

Nyt tarvittaisiin apua sellaiseen ongelmaan että kun koitin tuossa äskettäin tehdä tuon kaasuläpän adaptoinnin, niin vag comilla sen aloitettuaan, ensin ilmoiti hetkellisesti että adaptoi, mutta sen jälkeen tuli riville näkyviin error, group, 098, unavailable. elikäs toisin sanottuna adaptointi ei taida onnistua...
Viimeksi tein adaptoinnin jokunen kuukausi sitten mutta silloin ei ollut mitään ongelmia.
Nyt on alkanut ilmaantua oire että kierrokset seilaavat parikertaa kun pudottaa tyhjäkäynnille, tästä syystä siis nyt koitin tuota adaptaatiota. onko kaasuläppä uusissa vai onko jotain kikkoja mitä tehdä. Mitään vikakoodeja ei ole...

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 11.5.2006 17:52

Mitkäs Vag-Com ilmoittamat kaasuläpän arvot tulee olla tuossa kaasuläpän asennon kalibroinnissa?? Mutta onko sen perusteella mahdolista arvioida kuntoa?
Sehän ilmoittaa sen Voltteina!

Olisiko viisailla tietoa? Kiitos!

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.5.2006 18:21

Tonttu: mulla oli saman kuuluista vikaa tuossa aiemmin keväällä, kaasuläpän puhdistus auttoi ainakin täällä.

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 15.5.2006 12:30

Kiitoksia avusta, pitää kokeilla sitä tuossa iltasella... Toivottavasti ei vain olisi tuo koko läppä sökö, mitenhän tuo muuten yleensä oireilee kun se on vaihtokunnossa?

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 5.7.2006 20:54

Tervehdys taas... Nyt sitten kaivattaisiin lisää apuva.
Kaasuläppä on puhdistettu ja kokeilin taas tuota adaptointia niin tulee niihin vag-com pikkuikkunoihin sanat: error, group, 098, unavailable. Teksti on sellaisella rusehtavan punaisella.
Kun koittaa palauttaa siitä alareunasta sen adaptoinnin vakioasetuksille, niin jollain yrityksellä tulee läpän jännitearvot näkyviin, mutta viimeisessä status ikkunassa lukee error. Toisinaan taas välähtää uudelleen sama litanja että error,group,098,unavailable...
onko muita vaihtoehtoja kuin uusi läppähässäkkä?

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 27.7.2006 13:31

Tota voiskos joku vääntää langasta tyhmälle miten Vag-Com:illa tehää tuo kaasuläpän kalibrointi??

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.7.2006 16:16


horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 19.2.2007 23:13

Sopeuttaakos tämä kaasuläpän?

Cable-Throttle Engines

(These are engines with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.)

Turn the key on but do not start the car.

* [Select]
* [01 - Engine]
* [Measuring Blocks - 08]

Enter Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)

* [Go!]
* [Switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.

* Click the [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 19.2.2007 23:54

Kyllä sopeuttaa vaijerikaasullisissa vekottimissa...

Maranell^
-
Viestit: 21
Liittynyt: 7.10.2004 19:43

ViestiKirjoittaja Maranell^ » 27.2.2007 19:28

Käykö tuo sama sopeutus myös vaijerikaasulla olevaan Golfin AGU moottoriin?

parveke
-
Viestit: 162
Liittynyt: 29.8.2004 4:38

ViestiKirjoittaja parveke » 17.7.2007 21:24

Vanhahko threadi, mutta kysyisin nyt vielä mikä mättää jos tulee tuolla yllä mainittuja virheilmoja jos yrittää kaasauläppää kalibroida, ja mirä silloin täytyy tehdä / on tehtävissä ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa