AEB, vikakoodi moottorinämpöanturista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

AEB, vikakoodi moottorinämpöanturista

ViestiKirjoittaja andeRS » 11.3.2005 11:24

2 potilasta, -98 passat ja -95 A4. Sama vikakoodi.

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent

Molemmat tuntuvat toimivan ok, pientä nyhtämistä lukuunottamatta vedättäessä (molemmat lastutettu).
Vikakoodi uusiutuu melkolailla heti kun on nollattu.
Ei letkulämmittimen käyttö tuota voisi sotkea?

Samppax
-
Viestit: 100
Liittynyt: 16.9.2003 18:44

ViestiKirjoittaja Samppax » 11.3.2005 11:54

Kaverilla teki tuota samaa nyhtämistä. Vaihdettiin anturi ja alkoi pelaamaan moitteetta. Ainakin A3 ja Leoniin laitettiin tällä osa numerolla: 059 919 501A hintaa oli n. 30e muistaakseni. Vaikea tuon rikkimenoa on muuten havaita, lämpötila anturi näytti ihan ok lukemia.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.3.2005 13:08

mulla AGU:ssa generoinut tuota samaa jo pitemmän aikaa ja nyt on lämpömittarikin alkanut näyttämään välillä hieman outoja lukemia. Putoaa välistä vaikka auto on jo lämmin johonkin n.70'C tietämille. Pitänee hankkia kanssa uus anturi.

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 11.3.2005 13:15

vaikuttaa kyllä tolla lailla moottorin käyttäytymiseen.
varaosanumero on vaan eri noissa vanhemmissa, kuin tossa ylhäällä, mutta hinta suunnilleen sama.

aqualung
-
Viestit: 171
Liittynyt: 23.5.2004 21:25

ViestiKirjoittaja aqualung » 11.3.2005 15:08

Onko kyseessä se sininen mokkula koneen takana?
Omassa AEB-passatissa oli kesällä nykimistä, jonka pääsyyksi paljastui ahtovuoto MAF:n ja turbon välissä. Silloin tuli ilmi myös mahdollisuus viasta ilmeisesti juuri tuossa samassa anturissa. Ahtovuoto kuitenkin löytyi ja korjattiin ennen anturin tutkimista, ja olin tyytyväinen nykimisen poistumiseen.

Nyt talven aikana lämmöt eivät ole kertaakaan nousseet yli 70:n, arvelin kylmiä ilmoja ja tuulensuojan puutetta, mutta anturivika voisi ilmeisesti selittää tämän?
Vikakoodit luettiin kuukausi sitten, jotain intermittenttiä häikkää oli jossain anturissa, mutta oireiden puuttuessa (en ajatellut alhaisia lämpöjä viaksi) en kirjannut koodeja ylös ennen vikamuistin tyhjennystä.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.3.2005 15:19

onko tuo muuten paha vaihtaa?

vr6
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja vr6 » 11.3.2005 17:46

Se on ihan parin minuutin homma vaihtaa. Lukitusjousta kannattaa hieman varoa, ettei pomppaa laatikon päälle. Itse varmistin sähköjohdon pätkällä.

Omassa AEB:ssä tuli samaa koodia, kun Calixin letkulämmitin kuumensi anturit. Maahantuoja lahjoitti vesipumpun, ongelma poistui. 5 kW:n Webastoa käytettäessä ilmenee toisinaan tätä vikakoodia. Anturin vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 11.3.2005 19:36

Tänään saatii ekaa kertaa Audi piuhan päähän ja tuota samaa sanomaan ilmoittaa vikakoodiksi. Lie kuinka kauan ollu mutta eipä ainakaan uusiutunut muutaman käynnistyksen ja pienen ajolenkin jälkeen. Kun tarkennin rupee auton käyttäytymistä tutkimaan niin pientä nyhtämistä/nypytystä esiintyy reilummasti kiihdyttäen noin 2000-3000rpm:n tienoilla. Tämä lämpötilaanturi voi siis aiheuttaa kyseistä ongelmaa?

Lämpömittari toimii loogisesti ja pitää lämmöt tasaisesti 90°C:ssa, myös VAG-COM ilmoittaa samaa. Letkulämppäri löytyy myös tästä ja olen huomannut että ihan kylmänä tai pidemmän aikaa lämmitettynä lähtee herkimmin käyntiin. Kunnon pakkasella vajaan tunnin lämmityksen jälkeen ei ihan yhtä kerkästi käynnisty. AEB kone löytyy myös tästä.

OT:tä hieman mukaan. Pystyykö näistä 1.8T koneista loggaamaan VAG-COMilla ahtopaineen jostakin kentästä. Yritimme etsiä mutta silmään ei kyseistä arvoa osunut. Onko ahtopainemittari ainoa tapa selvittää edes suuntaa antava ahtopaine?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 11.3.2005 19:53

AEB koneesta ei pysty.

Onhan noita lämpötila-antureita vaihdettu useita kymmeniä joten ei sen vioittuminen mitenkään harvinaista ole.

Uusi maksaa 26 eur, joten ei se konkurssiin myöskään aja jos tuon vaihtaa.

mi16
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.1.2005 20:10

ViestiKirjoittaja mi16 » 12.3.2005 12:23

Lämpötila-anturi on kaksi piirinen eli mittari voi näyttää oikein mutta kone saa väärää arvoa. Jos kone luulee käyvänsä liian kylmänä niin se lisää polttoaineen kulutusta. Vaihtaminen on ihan helppoa kunhan ei hukkaa sokkaa, anturi maksaa n.26 euroa. Itse en laskenut edes nesteitä pois, jos haluu tehdä siististi niin nesteet pois, mutta silloin täytyy muistaa ilmata hyvin jotta lämmmityslaite toimii kunnolla.

A8

ViestiKirjoittaja A8 » 15.3.2005 9:55

Itsellä -95 mallia A4:nen AEB koneella, ja se tässä nyt tietämättömänä hiukan kiinnostaa että onko koneessa erikseen anturi mistä tulee tieto lämpömittarille ja toinen anturi mikä kertoo lämpötilaa moottorinohjaukseen tms.? Joku viikko sitten vaihdettiin anturi mikä on koneen takana(yläosassa), ja muutaman kerran on sen jälkeen vielä lämpömittari seilannut vaikka lämmöt on kohdillaan.Olisko sitten vaihdettu väärä...

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 15.3.2005 10:28

Mulla oli aikoinaan AGU:ssa tuota nyhtämistä ajoittain, jonka syy jäi lopulta hämärän peittoon. Sama vikakoodi tuli tuosta lämpötila-anturista jonka päättelin voivan aiheuttaa satunnaista nykimistä. Vaihdoin anturin (pihalla, 5 minuutin homma ja nestettä valui pihalle alle desi) ja vika olevinaan poistui. En sitten tiedä oliko vain hyvää sattumaa ettei nykimistä esiintynyt koeajolenkillä anturin vaihdon jälkeen, vai aiheuttiko joku muu (mikä?) sen anturin rikkoutumisen pian uudelleen, koska samaa nypytystä esiintyi satunnaisesti myöhemmin.

Jos vaihdat tuon anturin niin varmista että vanha o-rengas tulee anturin mukana pois...Saattaa muuten valua sitä nestettä enemmänkin pihalle, jos on kaks o-rengasta päällekkäin. ;)

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 2.1.2006 19:10

Onko kellään tuolle osalle numeroa? Kyseessä tuo profiilissa mainittu, AEB:llä varustettu peli.

Jusu
-
Viestit: 136
Liittynyt: 25.7.2003 11:25

ViestiKirjoittaja Jusu » 3.1.2006 7:46

AEB:ssä ei ole kuin tuo yksi nelinapainen anturi, jossa eri signaali lämpömittarille ja moottorinohjaukselle.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 27.6.2006 8:44

^ töks, ettei katoa.

Joni14
-
Viestit: 89
Liittynyt: 13.9.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Joni14 » 1.10.2008 14:51

Jatketaanpa samalla vikakoodilla.

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 06A 906 018 AQ
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
Coding: 04000
Shop #: WSC 06313
1 Fault Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A


Moottorityyppi on AGU. Mistä tämä G62 löytyy ja mikä mahtaa olla sen osanumero?
Alle vuosi sitten vaihdettu moottorin päällä oleva "lämpötila-anturi". Mutta tämä ei vissiin ole se sama, koska silloin ei ainakaan tullut yhtään jäähdytinnestettä ulos kuten aiemmin on mainittu =).

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 18.4.2009 12:27

nostetaan vähän wanhaa aihetta ylös, eli voiko mullakin olla tuo lämpöanturi sökö, kylmänä pelittää ihan normaalisti isommilla vaihteilla kiihdyttäessä täyskaasulla, mutta kun kone lämpenee esiintyy rajuakin nykimistä täyskaasulla 2000-3000 kierroksen välissä. 3000 jälkeen kiihtyy ihan normaalisti ja kone on tuo AEB 1.8t


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa