AEB, vikakoodi moottorinämpöanturista
Valvoja: ffp jäsenet
AEB, vikakoodi moottorinämpöanturista
2 potilasta, -98 passat ja -95 A4. Sama vikakoodi.
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Molemmat tuntuvat toimivan ok, pientä nyhtämistä lukuunottamatta vedättäessä (molemmat lastutettu).
Vikakoodi uusiutuu melkolailla heti kun on nollattu.
Ei letkulämmittimen käyttö tuota voisi sotkea?
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Molemmat tuntuvat toimivan ok, pientä nyhtämistä lukuunottamatta vedättäessä (molemmat lastutettu).
Vikakoodi uusiutuu melkolailla heti kun on nollattu.
Ei letkulämmittimen käyttö tuota voisi sotkea?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Onko kyseessä se sininen mokkula koneen takana?
Omassa AEB-passatissa oli kesällä nykimistä, jonka pääsyyksi paljastui ahtovuoto MAF:n ja turbon välissä. Silloin tuli ilmi myös mahdollisuus viasta ilmeisesti juuri tuossa samassa anturissa. Ahtovuoto kuitenkin löytyi ja korjattiin ennen anturin tutkimista, ja olin tyytyväinen nykimisen poistumiseen.
Nyt talven aikana lämmöt eivät ole kertaakaan nousseet yli 70:n, arvelin kylmiä ilmoja ja tuulensuojan puutetta, mutta anturivika voisi ilmeisesti selittää tämän?
Vikakoodit luettiin kuukausi sitten, jotain intermittenttiä häikkää oli jossain anturissa, mutta oireiden puuttuessa (en ajatellut alhaisia lämpöjä viaksi) en kirjannut koodeja ylös ennen vikamuistin tyhjennystä.
Omassa AEB-passatissa oli kesällä nykimistä, jonka pääsyyksi paljastui ahtovuoto MAF:n ja turbon välissä. Silloin tuli ilmi myös mahdollisuus viasta ilmeisesti juuri tuossa samassa anturissa. Ahtovuoto kuitenkin löytyi ja korjattiin ennen anturin tutkimista, ja olin tyytyväinen nykimisen poistumiseen.
Nyt talven aikana lämmöt eivät ole kertaakaan nousseet yli 70:n, arvelin kylmiä ilmoja ja tuulensuojan puutetta, mutta anturivika voisi ilmeisesti selittää tämän?
Vikakoodit luettiin kuukausi sitten, jotain intermittenttiä häikkää oli jossain anturissa, mutta oireiden puuttuessa (en ajatellut alhaisia lämpöjä viaksi) en kirjannut koodeja ylös ennen vikamuistin tyhjennystä.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Se on ihan parin minuutin homma vaihtaa. Lukitusjousta kannattaa hieman varoa, ettei pomppaa laatikon päälle. Itse varmistin sähköjohdon pätkällä.
Omassa AEB:ssä tuli samaa koodia, kun Calixin letkulämmitin kuumensi anturit. Maahantuoja lahjoitti vesipumpun, ongelma poistui. 5 kW:n Webastoa käytettäessä ilmenee toisinaan tätä vikakoodia. Anturin vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.
Omassa AEB:ssä tuli samaa koodia, kun Calixin letkulämmitin kuumensi anturit. Maahantuoja lahjoitti vesipumpun, ongelma poistui. 5 kW:n Webastoa käytettäessä ilmenee toisinaan tätä vikakoodia. Anturin vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.
Tänään saatii ekaa kertaa Audi piuhan päähän ja tuota samaa sanomaan ilmoittaa vikakoodiksi. Lie kuinka kauan ollu mutta eipä ainakaan uusiutunut muutaman käynnistyksen ja pienen ajolenkin jälkeen. Kun tarkennin rupee auton käyttäytymistä tutkimaan niin pientä nyhtämistä/nypytystä esiintyy reilummasti kiihdyttäen noin 2000-3000rpm:n tienoilla. Tämä lämpötilaanturi voi siis aiheuttaa kyseistä ongelmaa?
Lämpömittari toimii loogisesti ja pitää lämmöt tasaisesti 90°C:ssa, myös VAG-COM ilmoittaa samaa. Letkulämppäri löytyy myös tästä ja olen huomannut että ihan kylmänä tai pidemmän aikaa lämmitettynä lähtee herkimmin käyntiin. Kunnon pakkasella vajaan tunnin lämmityksen jälkeen ei ihan yhtä kerkästi käynnisty. AEB kone löytyy myös tästä.
OT:tä hieman mukaan. Pystyykö näistä 1.8T koneista loggaamaan VAG-COMilla ahtopaineen jostakin kentästä. Yritimme etsiä mutta silmään ei kyseistä arvoa osunut. Onko ahtopainemittari ainoa tapa selvittää edes suuntaa antava ahtopaine?
Lämpömittari toimii loogisesti ja pitää lämmöt tasaisesti 90°C:ssa, myös VAG-COM ilmoittaa samaa. Letkulämppäri löytyy myös tästä ja olen huomannut että ihan kylmänä tai pidemmän aikaa lämmitettynä lähtee herkimmin käyntiin. Kunnon pakkasella vajaan tunnin lämmityksen jälkeen ei ihan yhtä kerkästi käynnisty. AEB kone löytyy myös tästä.
OT:tä hieman mukaan. Pystyykö näistä 1.8T koneista loggaamaan VAG-COMilla ahtopaineen jostakin kentästä. Yritimme etsiä mutta silmään ei kyseistä arvoa osunut. Onko ahtopainemittari ainoa tapa selvittää edes suuntaa antava ahtopaine?
Lämpötila-anturi on kaksi piirinen eli mittari voi näyttää oikein mutta kone saa väärää arvoa. Jos kone luulee käyvänsä liian kylmänä niin se lisää polttoaineen kulutusta. Vaihtaminen on ihan helppoa kunhan ei hukkaa sokkaa, anturi maksaa n.26 euroa. Itse en laskenut edes nesteitä pois, jos haluu tehdä siististi niin nesteet pois, mutta silloin täytyy muistaa ilmata hyvin jotta lämmmityslaite toimii kunnolla.
Itsellä -95 mallia A4:nen AEB koneella, ja se tässä nyt tietämättömänä hiukan kiinnostaa että onko koneessa erikseen anturi mistä tulee tieto lämpömittarille ja toinen anturi mikä kertoo lämpötilaa moottorinohjaukseen tms.? Joku viikko sitten vaihdettiin anturi mikä on koneen takana(yläosassa), ja muutaman kerran on sen jälkeen vielä lämpömittari seilannut vaikka lämmöt on kohdillaan.Olisko sitten vaihdettu väärä...
Mulla oli aikoinaan AGU:ssa tuota nyhtämistä ajoittain, jonka syy jäi lopulta hämärän peittoon. Sama vikakoodi tuli tuosta lämpötila-anturista jonka päättelin voivan aiheuttaa satunnaista nykimistä. Vaihdoin anturin (pihalla, 5 minuutin homma ja nestettä valui pihalle alle desi) ja vika olevinaan poistui. En sitten tiedä oliko vain hyvää sattumaa ettei nykimistä esiintynyt koeajolenkillä anturin vaihdon jälkeen, vai aiheuttiko joku muu (mikä?) sen anturin rikkoutumisen pian uudelleen, koska samaa nypytystä esiintyi satunnaisesti myöhemmin.
Jos vaihdat tuon anturin niin varmista että vanha o-rengas tulee anturin mukana pois...Saattaa muuten valua sitä nestettä enemmänkin pihalle, jos on kaks o-rengasta päällekkäin. ;)
Jos vaihdat tuon anturin niin varmista että vanha o-rengas tulee anturin mukana pois...Saattaa muuten valua sitä nestettä enemmänkin pihalle, jos on kaks o-rengasta päällekkäin. ;)
Jatketaanpa samalla vikakoodilla.
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 06A 906 018 AQ
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
Coding: 04000
Shop #: WSC 06313
1 Fault Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Moottorityyppi on AGU. Mistä tämä G62 löytyy ja mikä mahtaa olla sen osanumero?
Alle vuosi sitten vaihdettu moottorin päällä oleva "lämpötila-anturi". Mutta tämä ei vissiin ole se sama, koska silloin ei ainakaan tullut yhtään jäähdytinnestettä ulos kuten aiemmin on mainittu =).
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 06A 906 018 AQ
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
Coding: 04000
Shop #: WSC 06313
1 Fault Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Moottorityyppi on AGU. Mistä tämä G62 löytyy ja mikä mahtaa olla sen osanumero?
Alle vuosi sitten vaihdettu moottorin päällä oleva "lämpötila-anturi". Mutta tämä ei vissiin ole se sama, koska silloin ei ainakaan tullut yhtään jäähdytinnestettä ulos kuten aiemmin on mainittu =).
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
nostetaan vähän wanhaa aihetta ylös, eli voiko mullakin olla tuo lämpöanturi sökö, kylmänä pelittää ihan normaalisti isommilla vaihteilla kiihdyttäessä täyskaasulla, mutta kun kone lämpenee esiintyy rajuakin nykimistä täyskaasulla 2000-3000 kierroksen välissä. 3000 jälkeen kiihtyy ihan normaalisti ja kone on tuo AEB 1.8t
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa