Golf vr6 syncro obd1 vai obd2?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

Golf vr6 syncro obd1 vai obd2?

ViestiKirjoittaja jopo » 28.12.2004 17:17

Autoni on golf vr6 syncro variant -95. Onkohan kyseisessä autossa obd1 vai obd2? Kuinka sen saa mahdollisesti selville? Moottori on ABV.
Viimeksi muokannut jopo, 28.12.2004 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 28.12.2004 23:16

Ei kait tota obd hommaa voi tosta liittimestä tulkita? Onko muilla tietoo kyseisestä asiasta.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 28.12.2004 23:19

on se liittimistä kiinni koska obd II tuli tommoinen liitin.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 28.12.2004 23:36

No pakko kai se on uskoo kun niin sanotte. Voiko tota muulla tavalla varmistaa? Näkyykö esim. vag-comila tai etkasta?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.12.2004 0:19

Mun mielestä se nyt ei oo ihan suoraan tosta liittimestä kiinni. Vaikka Volkkareissa on noita 16-pinnisiä liittimiä ollut jo ainakin '94, ei ne silti vielä ole OBD-II standardin mukaisia. Sen voi testata esim. VAG-COM:n OBD-II compatibility testillä.
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/obd-2.html

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 29.12.2004 9:47

ok, OBD-II:nenhan tuli vasta -96, mutta muistatko Heikki mikä kuukausi tarkalleen? Tolla testillähän on hyvä varmistaa.

Skogster
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.7.2003 8:47

ViestiKirjoittaja Skogster » 29.12.2004 11:34

ECU numero loppu ODBII 259

odbI 021-906-258-xx
odbII 021-906-259-xx

ODBII on myös erilaisella kaasuläpällä

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.12.2004 12:11

Alkoi tulla '96, mutta ei kerralla kaikkiin malleihin. Jotenkin muistelisin ettei edes kaikki nelos-Golfit ole vielä standardin mukaisia. Ehkä joku voi vahvistaa tai kumota.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 29.12.2004 15:03

ECU numero loppu ODBII 259

odbI 021-906-258-xx
odbII 021-906-259-xx

Voiko tuota numeroo tarkistaa suoraan autosta tai etkasta?

Skogster
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.7.2003 8:47

ViestiKirjoittaja Skogster » 29.12.2004 15:31

ODBI

Kuva


ODBII tyyppinen, tyhjäkäyntisäätö integroitu kaasuläppään

Kuva

Voi tietysti olla että olen väärässä

ECU saa esim.VAG-COMin kautta tai ECUn boxsista

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 19.1.2006 10:36

Eli testerilläkö näkee tuon ECU:n numeron, josta voi katsoa onko OBD1 vai OBD2? Mistä ECU:n löytää fyysistä tarkistusta varten?

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 19.1.2006 15:57

itkonen: eikö se siellä jogurttimuovin alla tuulilasin edessä ole, rännissä johon sadevesi ja syksyn lehden jää lojumaan. Kattele pajalle.com -kuvia.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.1.2006 16:32

Siellä samassa kaukalossa se on kuin lasinpyyhkijöiden moottorikin, niiden muovien alla.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 5.2.2006 16:45

Passatissa tuo ECU:n numero oli hieman erilainen? 821 986 258 Pääteköhän siitä huolimatta tuo kolmen viimeisen numeron sääntö, eli kun 258, niin kyseessä on OBD1?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 27.7.2007 19:03

vähä elvytystä tähän thrd... ja vahvistus tuohon
Mun mielestä se nyt ei oo ihan suoraan tosta liittimestä kiinni. Vaikka Volkkareissa on noita 16-pinnisiä liittimiä ollut jo ainakin '94, ei ne silti vielä ole OBD-II standardin mukaisia. Sen voi testata esim. VAG-COM:n OBD-II compatibility testillä.

törmätty '98 GTI:hin joka ei ole OBD-II, todettu tuolla OBD-II compatibility testillä. Jos joku tuoreeltaan tälläistä etsii.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.7.2007 18:13

OBD2/EOBD-yhteensopivuus on tullut useimmiten vasta 2000-luvulla. OBD2 on jenkki standardi joka on jenkkilässä tullut voimaan -95 alkaen ja sen vastinen euroopassa on EOBD joka on tullut voimaan -01 bensa ja -03 diesel moottorisissa. Ainoa ero käsittääkseni tuo voimaantulo ja siksi euroopassakin puhutaan OBD2:sesta.

Tätä ennen ja tämän jälkeenkin VAG-konsernin diagnostiikkaan pääsee kiinni VAG-COM:lla joka tukee ns. valmistajakohtaista standardia ja pääsee huomattavasti syvemmälle kiinni kuin geneerisellä OBD2/EOBD-laitteilla. Tästä johtuen VAG-COM:ia on turha kokeilla muiden merkkien dignostointia ja geneerisillä lukijoilla ei pääse vanhempiin VAG:eihin kiinni. OBD2 testi VAG-COM:ssa lienee toimivan muihinkin merkkeihin.

OBD1:nen ei musta ole oikea nimitys tuolle VAG:n omalle standardille. En ole ihan varma onkoko tuollaista OBD1:stä virallisesti olemassa vai onko se vain yleisnimitys autonvalmistajien omille diagnostiikka systeemeille.

-98 GTI:tä tuskin löytyy joka olisi OBD2 yhteensopiva paitsi tietysti jenkeissä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa