9 x 16 Golf mk3?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

9 x 16 Golf mk3?

ViestiKirjoittaja samza » 25.8.2004 15:42

Mahtuuko kyseiset valssit pyörimään 3:s golffissa, et luku taitas olla 25.
Tulis vaan kohtuu härskin näköinen mukavasti levittävillä vanteilla....

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 25.8.2004 16:07

Ei ilman kaarimuutoksia.

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 25.8.2004 17:00

Ei ilman kaarimuutoksia.


eli siis kaaria levittää ulospäin? olisi kiinnostanut itseäkin tuo vannekoko...

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 25.8.2004 17:06

Ei välttämättä tarvii ku sisäkantit poistaa,ja renkaiksi kun laittaa 215/35-16" nii mahtuu

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 25.8.2004 17:52

paljonkohan tuota golffia on madallettu, on meinaan aika tiukilla :)

Janne-Pekka
ffp jäsen
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2003 15:38

ViestiKirjoittaja Janne-Pekka » 25.8.2004 18:15

Onhan tuota jokunen sentti tullut laskettua (kw variante 2) en ole tarkemmin mitannut. Ja renkaan reuna silloin tällöin ottaa kaariin, mutta hyvin nuo on tuolla pyörineet muuten.
Niin ja kaikki ylimääräiset on leikelty kaarista pois niinkuin Jone tuossa mainitsi.

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 25.8.2004 20:00

mites noi renkaat istuu noille vanteille, ainakin jos kuvaa oikeen kattoo nii aika pahalta näytti=)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 25.8.2004 20:26

tuo kuva näyttää just sille mitä oon omaani hakemassa.. Mitenköhän sit etupää...?

Commo
-
Viestit: 219
Liittynyt: 27.7.2003 18:23

ViestiKirjoittaja Commo » 26.8.2004 9:05

Paljonkos tuossa on rengaspaineet? Minkälainen on ajaa mutkaista tietä näkymättömiin...

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 26.8.2004 16:33

tuo etupää kiinnostaisi myös, miten mahtuu pyörimään... entä vanteiden et ? onko autosta lisää kuvia?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 26.8.2004 16:41

Tuossa autossa on edessä kapeemmat vanteet.

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 26.8.2004 16:47

Tuossa autossa on edessä kapeemmat vanteet.


sitä katselin itsekkin tuosta kuvasta, että olisko näin...

Janne-Pekka
ffp jäsen
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2003 15:38

ViestiKirjoittaja Janne-Pekka » 26.8.2004 17:04

Edessä on 7.5 leveät vanteet. Takana on pitäny rengaspaineita lähemmäs 3bar.

Suikkari
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.8.2003 14:53

ViestiKirjoittaja Suikkari » 31.8.2004 16:28

ei sovi topikkiin mut onko 205/40/17 et38 käypä paketti mk3 1.8cl malliin?? tommoset ois hankinnassa mut meneekö ne sopivasti alle?

eddu
-
Viestit: 27
Liittynyt: 14.12.2004 0:33

vannetta golffiin

ViestiKirjoittaja eddu » 5.1.2005 13:50

kärsiikö tosta mk3 golffista leikellä miten noita taka kaaria et saa isommat vanteet mahtuun...? onko jotain haittoja..? ku auto on normi mallista puoleltaan n.2cm leveämpi kaarista ni pitäs saaha vanne siihen tasalle...? tarkotus ois laittaa 9 tuumaa taakse ja 8 eteen... onko ihan mahoton juttu?

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 5.1.2005 14:20

Mun mielestä, jos hyvin haluaa noi takakaaret tehdä, niin menee hitsaus hommiks. Takakaaren kantti taitaa olla kahdesta pellistä ja on pistehitsillä toisissaan kiinni, joten jos rälläköit sen kantin pois, niin olis hyvä saada ne pellit takas kiinni viel toisiinsa. Toinen vaihtoehto on varmaan paukuttaa vasaralla se kantti sieltä pois tieltä.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 5.1.2005 14:28

Pitää olla aikas jämäkkä alusta ettei anna paljoa periksi muuten rupee kyllä raapimaan. Ainakin luulis. 7.5 saa kelvata itelleni.

Seba
-
Viestit: 572
Liittynyt: 24.7.2003 19:51

ViestiKirjoittaja Seba » 6.1.2005 0:31

Mankeloi se kantti sisään niin tulee hyvä eikä ole teräväkään.
Tosin joskushan se on millistä kiinni, ja leikkaamalla saa 2 ;)

jii_bee
-
Viestit: 2413
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.1.2005 1:21

Ja edelleen lisää millejä (ainakin takana) saa vaihtamalla vr:n akseli Mk2:en akseliin... ;)
Viimeksi muokannut jii_bee, 19.9.2005 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

_tuomo_
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.9.2005 20:39

ViestiKirjoittaja _tuomo_ » 19.9.2005 17:11

Aihetta vähän sivuten....onko mk3 gti:ssä 5 pulttijako?? oon nähny monessa 5 pulttijaon ja haaparannan km-däckistä väittivät että on 4 pulttijako.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 19.9.2005 17:22

Gti 8v:ssä, 16v:ssä, VR6:sessa ja Gti Tdissä on 5x100 jako.

_tuomo_
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.9.2005 20:39

ViestiKirjoittaja _tuomo_ » 19.9.2005 18:40

mitä pitäs tehä että sais 8*18 vanteet alle? kyseessä siis mk3 gti. onko kellään kokemusta?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 19.9.2005 19:38

Varmaan tarvii ruveta kaarien reippaaseen muokkaamiseen... Riippuu tietty vanteen ET:stä ja rengaskoosta, mut silti. Ja madaltaa ei kauheesti uskalla.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 19.9.2005 21:44

Kaverilla oli 8,5*18 kolmos-Golffissa. Sieltä oli ainakin kaikki ylimääräinen leikattu muovikaarien alta pois. Mielestäni muovikaaret oli vielä jotenkin leveämmän näköiset mitä esim. GTi:ssä on orkkiksena.

PKo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 23.7.2003 15:14

ViestiKirjoittaja PKo » 19.9.2005 23:24

http://ffp-motorsport.com/kavijat/index.php?id=866

Minulla on 9"*16" ja 215/40 16. Mahtuu ihan mukavasti pyörimään tuollakin madalluksella, mutta jos kunnolla röykkyyn ajaa, niin silloin kyllä raapasee. Ennen oli lokarit ilman pokkauksia, niin silloin ei kyllä raapinut yhtään.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 20.9.2005 12:18

Mulla oli kans alla tollaset 9x16" (ET15) vanteet 215/40-kumeilla, eikä raapinu oikeen ollenkaan ja madallusta n.40mm. Lokarien kantit oli kyllä käännetty edestä ja takaa.
Viimeksi muokannut albanzo, 7.10.2006 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 19.2.2006 21:14

^Onkos Ventossa sama homma mahdollinen? Suunnitelmissa olisi reilulla kädellä madallusta...loksut rullaillaan tottakai.

Mikäs olisi parhaimman näkönen: eteen 7.5" ja taakse 9" vai ympäriinsä 9"?
Entä mites offsetit tulisi olla kummassakin tapauksessa?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 19.2.2006 21:19

^En näe syytä miksei olis mahdollinen.

Kyllä sellasen reilumman madalluksen saa unohtaa noilla 9" vanteilla, raapii nimittäin sit jokapaikkaan kiinni. Näin ainakin mulla teki ku koitti hieman enemmän pudottaa. Kyllä sellasen 30-45mm ehkä voi madaltaa, mut se nyt ei oo niin kummonen madallus vielä. Kaarien levityksen vaatii jos aikaa tonttiin saada.
Tai riippuu tietty hieman siitä et mikä kenenkin mielestä on "reilu" madallus.

Ja parhaimman näköinen se on ehdottomasti niin, et joka nurkassa on ne ysituumaset ja ET varmaan siellä 15 paikkeilla, riippuu hyvin pitkälti siitäkin et kuinka paljon tolpat antaa tilaa sisäänpäin.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 19.2.2006 21:23

No minun mielestä tuossa kuvassa on aika reilu madallus. Eli jotain tuon tyylistä olen hakemassa, mutta en haluaisi vanteiden tulevan noin ulos.

http://i5.photobucket.com/albums/y182/endlessr/DSC00567.jpg

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 19.2.2006 21:31

^Voisin lyödä vaikka vetoa, et raapii kiinni jos ottaa yhdenkin ihmisen taakse kyytiin. Tai sit ei oo iskareita, vaan pelkät kiinteet tolpat! :D

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 19.2.2006 21:37

^Onkos Ventossa sama homma mahdollinen? Suunnitelmissa olisi reilulla kädellä madallusta...loksut rullaillaan tottakai.

Mikäs olisi parhaimman näkönen: eteen 7.5" ja taakse 9" vai ympäriinsä 9"?


yhteen ventoon kokeiltiin noita mun 9x16 ET 15.Taakse menee heittämällä vaikka oli levityspalat paikoillaan.Olisko ollut luokkaa 10mm.Joten et 15 taakse ihan hyvä.
Edessä et 15 tuli kaarien yli enemmän kun riittävästi,ainankin pari cm ellei enemmänkin.Joten eteen et:een kasvattaminen taitaa olla pakollista ellei halua kaaria levittää.Ehkä Koppa muistaa paremmin...
Ja oma mielipide on ,että ei edessä voi olla 7,5 jos takana on ysit.Riippuu tietysti vanteesta,mutta jos edessä ja takana on vanteen reunuksissa huomattava leveys ero,häiritsee se ainankin omaa silmää.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 19.2.2006 21:38

Albanzo: Voipi olla joo :D

Onkohan tuossa (kuva joka on edel. viestissäni) pulkassa takana isompi ET kuin 15? Vähän hankalaa kun en ole livenä nähnyt 9" mkIII:sen alla...

Suunnittelin laittavani jonkun coilover-sarjan, jos joku osaisi kertoa etukäteen jonkun toimivan setin ko. pyörille? Ehkä Supersport tai Fk:n tekeleet?

Vanteiksi olen siis laittamassa Kt1:set. Vortex-voorumilla joitain kuvia oon nähnyt, jossa venton alla on edessä 7.5". Ei mielestäni pahannäköinen, muttamutta livenä on ehkä eri juttu. Kertokaa lisää :)

Koppa
-
Viestit: 87
Liittynyt: 23.9.2004 19:38

ViestiKirjoittaja Koppa » 20.2.2006 19:01

Miko: juu, kylhän noit JanneV Artecin RB-vanteit (9*16, et15) kokeiltiin mun Ventoon tos viime kesänä (takana 10mm keskittävät levikepalat) ja niinku JanneV sano, ni taakke ne meni heittämäl, EIKÄ tullu ees kaarist ulos mut toi etupää olikin sit toinen juttu... :) et jos meinaat laittaa joka nurkkaan 9":set, ni taakse ne et15 ja eteen joku et35 tai 30... pitäis toimia, ku junan vessa...

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 20.2.2006 19:55

Hmm...täytyypä varmaan kokeilla laittaa tuommonen yhdistelmä. Jos en sitten laita joitain 17".

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 21.2.2006 14:05

itselläni on tavi vanteella 8/15 et 35 etu..taka 8/15 ET15..siistin näkönen on takaa kun on kyydissä niin otaa vaikka on lokasuojan kantit postettu..säädettävä on hankittava niin perä tulee sopivalle korkeudelle..

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 21.2.2006 20:06

onko muuten 205/50/16 sula mahdottomuus 9x16 vanteelle kolmoskoppaseen golffiin?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 21.2.2006 21:15

^Ainakin jos autoa on madallettu senttikin.

Sami***
-
Viestit: 26
Liittynyt: 21.2.2006 23:20

ViestiKirjoittaja Sami*** » 22.2.2006 0:02

Mites toi kaarien levitys...? Sisäkanttihan onnistuu mankeloida lyttyyn, mutta se ei vielä riitä vaan tarvis sitä ulkokanttiakin pullistaa jonkun verran ulospäin. Onnistuuko tuo ilman että tarvisi maalata (ja pakkeloida) uusiksi?

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 22.2.2006 10:16

mulla oli joskus omassa kolffissa 9*16 borbetin A:t ja takakaaret mankeloitu tuohon malliin!!lisää kuvia saa jos tahtoo!
kuva on hieman huono kun ei näe kaaren muotoa mutta kai siitä jotain apua saa .

Kuva

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 22.2.2006 12:12

^Noi on siis ns. "Sirppikaaret", eli se kaaren suora kohta jossa se pokkauskin on, on vedetty kokonaan pois.

Mut jos joku tietää mistä tollasia helmoja saa ku tossa Mikon autossa oli (sivuilla ja takana), ni jakakaa tietonne!

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 22.2.2006 13:34

Täälläkin kiinnostaa sama info....

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 22.2.2006 13:35

Noi on siis ns. "Sirppikaaret


joo sitä tarkoitinkin! =)

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 22.2.2006 13:37

tuossa se helma sarja paremmassa kuvassa ja takadiffuusori myös! sori OT
niin ja valmistaja oli "hofele" muistaakseni!

Kuva

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 16.3.2006 20:41

ni onko se nyt sitten niin ettei mene ilman sirppikaaria noi vanteet ET 25 kanssa?

jii_bee
-
Viestit: 2413
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 17.3.2006 5:18

Eikös se tuolla aikaisemmin jo kerrota..?
Mahtuuko kyseiset valssit pyörimään 3:s golffissa, et luku taitas olla 25.
Tulis vaan kohtuu härskin näköinen mukavasti levittävillä vanteilla....

Ei välttämättä tarvii ku sisäkantit poistaa,ja renkaiksi kun laittaa 215/35-16" nii mahtuu

Onhan tuota jokunen sentti tullut laskettua (kw variante 2) en ole tarkemmin mitannut. Ja renkaan reuna silloin tällöin ottaa kaariin, mutta hyvin nuo on tuolla pyörineet muuten.
Niin ja kaikki ylimääräiset on leikelty kaarista pois niinkuin Jone tuossa mainitsi.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 17.3.2006 16:22

Edessä saattaa olla ahdasta 9"x16" ET25,mut takana menee ihan nätisti pelkällä sisäkantin poistolla/taivuttamisella.

Juis
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.6.2004 13:45

ViestiKirjoittaja Juis » 17.3.2006 17:42

Itelläni on 3:s golffissa 9x17 vanteet joissa ET25 joilla 225/35 renkaat, eikä ahdista muualta kuin lokarin kaarista. Ja madallusta on noin 55mm.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 17.3.2006 18:58

Juis: Löytyykö kuvia? Onko kaaria muokattu?

Juis
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.6.2004 13:45

ViestiKirjoittaja Juis » 17.3.2006 19:19

^Kuvia ei vielä oo. Kaarien muokkaus parhaillaan käynnissä, ykköskoppasen kaaret olis tarkotus laittaa joka kulmaan. Alkuperäiset kaaret ahdisti etupäässä turhan paljon tolla madalluksella, mutta kaarien vaihdon jälkeen voi laskee vaikka pari senttiä lisää. ;) Pienemmällä madalluksella to setti mahtuis kyllä pyörimaan ihan hyvin.

Tommi.
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.8.2003 17:02

ViestiKirjoittaja Tommi. » 22.3.2006 21:44

asiasta toiseen. kun ootte leikelly/taitellu nuita kaarien pokkauksia nii miten äkkiä alkaa ruoste iskemään niihin?? vai miten ootte suojannu ne ruostumiselta?

pertti
-
Viestit: 26
Liittynyt: 23.9.2005 6:55

ViestiKirjoittaja pertti » 18.7.2006 15:38

mulla on takana 9*16" ET25 ja eessä 7,5*16 ET35 ja madallettu reilut 40mm, kaaret vakiokunnossa ja ei raavi yhtään mihinkään...tosin ku on enemmän lastia ni sillon saattaa pahimmissa töyssyissä vähä raapasta... ja auto on 96vm farmari golffi

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 18.7.2006 21:33

Ja rengaskoko oli? Meinaan sekin vaikuttaa oleellisesti asiaan.

pertti
-
Viestit: 26
Liittynyt: 23.9.2005 6:55

ViestiKirjoittaja pertti » 24.7.2006 22:36

edessä 205/40/16 ja takana 215/40/16

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 21.8.2006 13:12

Tilasin tuossa säädettävän alustasarjan ja tarkoitushan olisi saada auto mukavasti kenttään. Nyt sitte rupesin kuitenkin miettimään että saako autoa laskettua tarpeeksi, koska vaara on että renkaat ottavat kiinni kaariin. Renkaat ovat 205/45 R16 ja vanteet 7,5 tuumaa leveät ja ET 35. Miten on? Mahtuuko?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 21.8.2006 16:34

Mahtuu hienosti. Varsinkin jos näyttää keulalle rälläkään tai mankelia, riippuen siitä miten kenttään haluaa.

latez
-
Viestit: 26
Liittynyt: 15.8.2006 17:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja latez » 21.8.2006 17:06

Onko ketään laittanu 7.5 18" ja taakse 9x18 kolmos koppaseen kolffiin? Ite oon moisia kaavaillu mutta jotkut sanoo että ei mitään toivoa? autossa on 4x100 jako eli ei gti eikä vr6.

Kiva olis vähän tietää jotain faktaa ettei tarvii huvikseen noita vanteita tilata :)

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 29.10.2006 8:24

moi kyselen vähän viisaammilta käviskö noi vanteet venton alle,madalluksia ei ole eikä taida tulla.


Vanteet 16" ja 7" leveät.
Vanteissa tuplapulttijako 4x100 ja toinen 4x114,3.
ET (offset) 40

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.10.2006 10:42

Saattaa ottaa iskarin tolppaan kiinni. ET 35 mielummin niin olisi varma peli.

dEnA
-
Viestit: 193
Liittynyt: 3.1.2006 13:59

ViestiKirjoittaja dEnA » 29.10.2006 22:04

Mulla olis jatkokysymys, mites 9x16 vanteet iv golffiin? löytyykö mitään kuvia ET olis tässä tapauksessa 30.
Ja mitäs rengastusta tuohon kannattaisi käyttää, haluaisin kuitenkin "täyttää" pyöränkotelot vaikka tulisikin pienemmät vanteet.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.10.2006 23:16

^hassun näköinen voi tulla, mielestäni nelosessa on kuitenkin suht isot pyöränaukot. tietenkin jos sen pudottaa ihan tonttiin mutta tuskin sillä ajaa pystyy. jos et sitte kumeiksi heitä jotain 225/80/16 =D

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 30.10.2006 14:15

Miten isolla et:llä menee 9x16 vielä 3 golfiin eteen? Meneekö et 30 vai ottaako jo sisäreuna kiinni tolppaan?

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 11.5.2007 8:47

kummat paremmat 9X16 ET 30 vai 9X16 ET 15... golf3:een tulossa ja alustalla ei oo tehty mitään... 215/40 on molemmissa kummit.? mahtuuko?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 11.5.2007 8:55

Et 30 vois mennä. Kaarista voi joutua ne kantit taittamaan/leikkaamaan.

Koppa
-
Viestit: 87
Liittynyt: 23.9.2004 19:38

ViestiKirjoittaja Koppa » 11.5.2007 13:38

eteen ne ET30 ja taakse ET15...

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 12.8.2007 18:23

Mahtuuko 9*16, 4*100 et25 vanne ja 215/40 kumit setti pyörimään tuossa Mk3 golffissa? Takaa on kantit leikattu pois, mutta miten etupäässä? Madallusta edessä joku 60mm ja takana 40-50mm, riittääkö pelkkä kanttien taittelu etupäässäkin?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 29.8.2007 14:59

Onko 9x16 vanteelle eteen et 15 vai 25 parempi?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 29.8.2007 15:11

kuulema ei edes mahdu et 25 9x16 eteen. Joten et 15 ei mitään toivoa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.8.2007 15:20

Menee se ET15 ja pystyy ihan normaalisti ajamaankin. Isoveljellä oli alla ja madallusta ~50mm.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 29.8.2007 17:13

Ei mitään "kuulemma" juttuja vaan varmaa tietoa kiitos! Vanteet tulee melko varmasti olemaan Keskinin KT1 jos sillä nyt on jotain väliä.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 29.8.2007 17:27

Olin ostamassa keskinin kt8 vanteita yhdeltä foorumilaiselta, ne oli 9x16 et25. Se oli sovittanut niitä mk3 golffiin eteen, ja ei mahdu pyörimään vakiokaarilla, vaan vaatii ainakin sirppikaaret, kun tulevat niin ulos. Sillä laitoin "kuulemma" . Takana mahtuisivat.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 29.8.2007 17:29

Oliko tilaa paljon sisäänpäin?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 29.8.2007 17:48

ei kyllä tullut kysyttyä :/ Laita privaa tuolle vanteiden myyjälle, nick: Markusp
Sillä oli siis 9x16 et25 Keskin KT8 myynnissä renkaineen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.8.2007 19:10

jos ET15 meinaat niin sisäänpäin ei kyllä ole ongelmaa.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 29.8.2007 19:13

Eli siis eteen olis et 25 ok ja taakse et 15?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 29.8.2007 20:07

et 25 voi tietysti mennä eteen, mutta ei ilman kaarimuutoksia. Takana et25 menee, korkeintaan sen kantin voi joutua taittamaan.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 31.8.2007 13:23

Dodih... Nyt sitte kokeilin tossa alle tommosia Brockin B1 vanteita koossa 9x16 et:llä 15. No eihän siitä ainakaan edessä tullut helvettiäkään ->
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600077483397441/albumit/VAG
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600028540430400/albumit/VAG
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600126428360484/albumit/VAG

Mutta taakse et 15 olisi aika passeli ->
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600175375319529/albumit/VAG
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600224324274576/albumit/VAG

Kumit oli kokoa 215/40.

Ventoon tehtiin sama kokeilu ja vanteet ainakin edessä menevät paljon sisemmäs, itsellä jäi tolppaan matkaa tuolla et 15 vanteella jotain 1-1,5 cm. Ventoon tumpattuna vanne oli melkein tolpassa kiinni ei tullut paljon mitään pihalle kaaresta.

Eli siis olisin nyt itse sitä mieltä että mikäli haluaa laittaa mk3 GOLFIIN 9x16 vanteen pitäis et edessä olla 25 tai 30 ja takana 15.

Itse unohdan tuon asian koska auto menis liian matalaks sivuhelmojen kohdalta noilla 16" vanteilla jos meinasi sen madaltaa renkaisiin nähden hyvännäköiseksi. Ei ole mukava jättää renkaan yläpuolelle monta senttiä tyhjää tilaa ja ei ole mukava jokaisen kanttikiveltä tiputuksen yhteydessä kolauttaa helmaa maahan. Kolahtaa muuten tommonen Cabrioletin sivuhelma kohtalaisen herkästi vielä kanttikiviltä tiputtautuessa tai jotain möykkyä ylittäessä. Eikä se jousta liikoja...

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 31.8.2007 15:21

Itse unohdan tuon asian koska auto menis liian matalaks sivuhelmojen kohdalta noilla 16" vanteilla jos meinasi sen madaltaa renkaisiin nähden hyvännäköiseksi. Ei ole mukava jättää renkaan yläpuolelle monta senttiä tyhjää tilaa ja ei ole mukava jokaisen kanttikiveltä tiputuksen yhteydessä kolauttaa helmaa maahan. Kolahtaa muuten tommonen Cabrioletin sivuhelma kohtalaisen herkästi vielä kanttikiviltä tiputtautuessa tai jotain möykkyä ylittäessä. Eikä se jousta liikoja...

195/45 kumit vois toimia. Sopii paremmin kaaren sisään ja kasvaa halkaisija jokusen millin...


Eli siis olisin nyt itse sitä mieltä että mikäli haluaa laittaa mk3 GOLFIIN 9x16 vanteen pitäis et edessä olla 25 tai 30 ja takana 15.

Näyttikö siltä että se et30 sopisi eteen sisäpuolelta? Ettei tolppaan ota kiinni?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 31.8.2007 16:41

Se on siinä ja siinä. En uskalla luvata mutta luulisin kuitenkin että se mahtuu.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 31.8.2007 17:16

Riippuu tuokin sitten tietysti iskarista, 30 et:llä ottaa (ainakin Supersportissa) siihen korkeudensäätömutteriin. Mutta sitten tietysti vähän pelivaraa saa camperia ja alapalloa nysväämällä.

Mutta jos nostaa sen verran että se mutteri jää vanteen yläpuolelle.
Se on sitten eriasia, että näyttääkö se hyvältä.

Ja mulla otti veerassa ainakin vanne jo kiinni satulaan 30 et:llä.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 31.8.2007 17:25

Laittaa vaan 195/45 ja et 25, renkaan halkaisija kasvaa pari milliä vrt 215/40, mutta mahtuu taas paremmin kaaren sisään.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 31.8.2007 17:29

jaa 9" vanteesta kyse ja ehdotellaan 195/45 kumeja.. mikäs siinä :)
Et 25 passaa varmaan joka nurkkaan paremmin tuossa cabriossa kuin et 15, jos ne 9":t on kerta pakko sovitella sinne alle. Melko matalahan siitä tulee joo, jos meinaa ettei oo liikaa tyhjää renkaan ja kaaren välissä.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 31.8.2007 20:47

kyllähän 195/45 venyy kevyesti ysille

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 31.8.2007 21:04

kyllähän 195/45 venyy kevyesti ysille

Eikä edes näytä pahalta:)
Kuva

e: Tuollahan noita

Ylkka
-
Viestit: 80
Liittynyt: 12.5.2007 23:26

ViestiKirjoittaja Ylkka » 13.1.2008 11:42

Meneekös g3:seen eteen 8x17 ja taakse 9x17

35i
-
Viestit: 328
Liittynyt: 14.9.2003 18:06

ViestiKirjoittaja 35i » 20.1.2008 17:59

ylempänä kuvissa kun näkyy että edessä tulee rengas yli monta senttiä ,tämä korjaantuu madaltamalla, kaverin 96 1.6 golffissa oli alla 9x16 schimidit 215/40 kumeilla,aluksi kiinteällä 35 madalluksella oli tulos yhtä lohduton kuin ylemmässä kuvassakin, kun alle laittoi kierretolpat ja riittävän lattiaan kääntyivät pyörät lintalleen ja yläreuna mahtui kaarensisään,renkaan sisäkantin kulumisesta ei sitten ole tietoa... kaveri ei kovin tarkasti olkavarren kiinnityksen välyksiä mittaillut.. <---tulipas typerästi,toivottavasti saatte selvää tuosta :)

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 4.7.2010 21:47

Olisi ajatuksissa ostaa G3 VR6:seen Keskin KT1:set mutta pari juttua vielä askarruttaa mieltä. Ajattelin, että ostaisin 9x16 ET15 vanteet taakse ja eteen 7,5x16 ET20. Mutta, näyttääkö tuo tyhmältä jos edessä kaposemmat vanteet kuin takana? Renkaiksi ajattelin taakse 205/40 ja eteen 195/40 noilla vannekooilla. Olisi mukava jos joku jakaisi kokemuksia tai edes olettamuksia aiheeseen liittyen.. ;) Niin ja takaa olisi tarkoitus mankeloida terävät kantit pois.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.7.2010 10:54

Mutta, näyttääkö tuo tyhmältä jos edessä kaposemmat vanteet kuin takana?

Näyttää.
Renkaiksi ajattelin taakse 205/40 ja eteen 195/40 noilla vannekooilla.

Itsellä joka kulmassa 9x16 ja kumit 195/45. Ja auto G3 GTi.
mutta ovat varmasti passelit kumit valisemillesi vanteille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa