t4 2.5tdi - hehkutus -

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

t4 2.5tdi - hehkutus -

ViestiKirjoittaja igge » 16.5.2012 7:10

Mitä kaikkea tuo hehkutus lukee toimiakseen ? Alkoi hehku elämään omaa eläämää ja merkkivalo paloi miten tykkäs. Joskun sekunnin ja melkein aina piiitkään. Ja käyntiin lähtö vaikeaa. Monesti potkas pari kertaa ja sammu.Monen hehkutuksen jälkeen pakkasilla lähti käyntiin potkun saatelemana . Vaihdoin hehkut ja lämpötila-anturin (sininen 2-napainen). niin käyntiin lähtee nyt hyvin eikä ryvi ensimmäisiä potkuja kuten aikaisemmin, mutta hehkun merkkivalo palaa edelleen piiitkäään . Tuolla L-anturin vaihdolla korjaantui tyhjäkäynnin soutamis vika. Eilen kattelin paikkoja ja kokeilin releet , niin näyttää rele toimivan ja on puhdas .

Mutta miten sais tuon hehkun merkkivalon vielä toimimaan oikein . Voiko L-anturi olla jotenkin viallinen . Ostin motonetista. Joku kerran oli sanonut , että kannattaa hakea anturin merkkiliikkeestä, mut kummiski hain motonetista . Vaihdoinko oikean L-anturin hehkutukseen liittyen?

edit: vag-com näyttää moottorin lämpötilaksi -50 - 70 astetta (measuring blocks , group 001) . Eli heittelee tuota väliä ?? Olisko kosketus häikkä. Pitäpä kattoa se liitin kisko moottorin etupuolelta

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 16.5.2012 20:27

4-napainen lämpötila-anturi antaa ohjainlaitteelle tietoa.

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 16.5.2012 21:09

jos anturi antaa hehkureleelle liian isoa vastusarvoa, tai ääretöntä (katkos), niin rele hehkuttaa maksimiajan.

esim katkos kaapelissa, tai huono liitin tms...

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 16.5.2012 22:26

onko siinä kannesta lähtevässä paketissa se musta anturi lämpötila-anturi , sen sinisen alla.
vag-com näyttää kolmea lämpötilaa , joista yksi näyttää mitä sattuu. Ei pysty kattoon ajotustakaan kun ei saa lämpöjä kohilleen.

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 16.5.2012 23:04

Liittimen ku irroittaa näkee mistä anturista tulee vikakoodi (katkos, staattinen) ja tai mikä lämpötila loppuu näkymästä koneella.

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 17.5.2012 11:29

tuohan onkin hyvä konsti . Pitääpä huomenna kokeilla .

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 17.5.2012 20:51

Taitaapi antaa saman vikakoodin molemmista antureista...

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 17.5.2012 22:10

joo , mutta kun moottori käynnissä ottaa piuhan irti , niin pitäis vag-comiin tulla muutosta . Katsoo millon muuttuu se virheellistä tietoa antava luku , niin sen anturin tiimoilta pitäisi vian löytyä

edit: Tulipa testattua piuhan irrotukset . Eka paikallaan ollessa, moottori käynnissä, irrottelin liittimiä ja seurailin lukemia , eikä mikään muuttunut mihinkään. ajattelin , että ompa kumma. Kummiskin vielä kokeilin ajaessa , niin ei vieläkään mikään muutu mihinkään . Sit huomasin , että sepä se , että ei muutukaan. Näkyy jäävän muistiin viimeinen saatu arvo. Eli jos vetää liittimen irti ja arvo on ollut 50 astetta , niin se arvo pysyy ainaskin niin kauan kuin auto on käynnissä.

Näin tulin siihen tulokseen , että se nelinapainen musta anturi on viallinen.

mutta mutta , motonet sanoo tälläistä

Lämpötila-ant VAG 99- musta/4n 37-3602 T4 99-> valvonta MUSTA 4-napaPYÖREÄliitin (ø20mm) [1999 - 2004] 14.90 €

mutta kun se liitin on oikeasti enempi U kuin pyöreä ja muuta mustaa nelinapaista ei näytä motonetissa olevan, niin onko tuo oikea anturi ??

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 23.5.2012 18:10

No niin . Nyt on se viimeinenkin lämpö-anturi vaihdettu. Autossa oli musta neli-napainen. Antoivat vihreän neli-napaisen. Nyt pystyy pumpun ajoituksen säätään helposti , kun pysyy lämmötkin ylhäällä . Ja hehkutuksen aika on jotain puoli sekunttia ja käyntiin lähtee erittäin hyvin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 133 vierailijaa