Skoda Octavia AGR ongelma: ei vetoja
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda Octavia AGR ongelma: ei vetoja
Äireen autosta tuntuu olevan veto hukassa aivan totaalisesti. Tuntuu niin kuin ajais erittäin laiskalla imukoneella. Ongelma oli kuulemma alkanu ku oli eilen aamulla käynnistäny auton: oli käynnistymisen jälkeen kierrokset käyny melko korkeella, sitte tasaantunu normaaliin tyhjäkäyntiin. Sen jälkeen ei vetoja.
Ihmettelin illalla, ku tuo (ilmeisesti N75) venttiili tuos rintapellis naksuttaa melko kovaäänisesti lähes koko ajan tyhjäkäynnillä. Ku johtoa heilutti, niin välillä lakkas. Normaalia?
Tänään luin vikakoodit, tuli seuraava lista:
Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 018 BC
Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1822
Coding: 00002
Shop #: WSC 31480
4 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-00 - Mechanical Malfunction
Readiness: N/A
Muista addresseista ei tullu koodeja. Moottori ei ollut käynnissä. Mikä on tuo fuel shut-off valve, noin käytännössä?
Block 003: Maf-arvot näytti suunnilleen samaa pyydetty ja annettu, nousi noin 900:n.
011: Spesified map näytti kiihdyttäessä koko ajan 100-300 suurempaa lukemaa kuin actual.
015: Inj. Qty actual kiihdytyksessä 23-24, requested (accelerator) 45.
Eli tulkitsenko noita nyt oikein / oonko edes kattonu oikeita blockeja, eli saako tuo vain reilut puolet pyydetystä polttoaineesta kiihdytyksessä ja johtuuko tuo ahtojen perässä laahaaminen/puuttuminen tuosta?
Ihmettelin illalla, ku tuo (ilmeisesti N75) venttiili tuos rintapellis naksuttaa melko kovaäänisesti lähes koko ajan tyhjäkäynnillä. Ku johtoa heilutti, niin välillä lakkas. Normaalia?
Tänään luin vikakoodit, tuli seuraava lista:
Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 018 BC
Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1822
Coding: 00002
Shop #: WSC 31480
4 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-00 - Mechanical Malfunction
Readiness: N/A
Muista addresseista ei tullu koodeja. Moottori ei ollut käynnissä. Mikä on tuo fuel shut-off valve, noin käytännössä?
Block 003: Maf-arvot näytti suunnilleen samaa pyydetty ja annettu, nousi noin 900:n.
011: Spesified map näytti kiihdyttäessä koko ajan 100-300 suurempaa lukemaa kuin actual.
015: Inj. Qty actual kiihdytyksessä 23-24, requested (accelerator) 45.
Eli tulkitsenko noita nyt oikein / oonko edes kattonu oikeita blockeja, eli saako tuo vain reilut puolet pyydetystä polttoaineesta kiihdytyksessä ja johtuuko tuo ahtojen perässä laahaaminen/puuttuminen tuosta?
Fuel shut-off valve on polttoaineen katkaisuventtiili, joka aiheuttaa rikkoutuessaan sen, että käynnistyksessä kierrokset käy korkealla ja sen jälkeen tehot puuttuu lähes täysin.
Niin minä olen sen käsittäny, että se venttiili tukkii polttoaineen kulun osittain, kun se rikkoontuu ja siitä seuraa se tehottomuus.
Niin minä olen sen käsittäny, että se venttiili tukkii polttoaineen kulun osittain, kun se rikkoontuu ja siitä seuraa se tehottomuus.
Sain jo aamulla hinnan tuolle osalle: 59 € Skoda-dealerilta. Laitoin tilaukseen, vaikka huoltopäällikkö epäilikin että kyseessä on MAF. Tämä arvio tuli siis näkemättä autoa ja kuulematta oireista...
Mutta yhden ilmaisen (!) neuvon sieltä sai, vaikuttaa kuulemma MAFfin elinikään: ilmanputsarikoteloon ilmaa tuovan putken päässä on tiheä verkko, joka tukkeutuu helposti, hänen mukaansa kannattaa poistaa koko verkko.
Mutta yhden ilmaisen (!) neuvon sieltä sai, vaikuttaa kuulemma MAFfin elinikään: ilmanputsarikoteloon ilmaa tuovan putken päässä on tiheä verkko, joka tukkeutuu helposti, hänen mukaansa kannattaa poistaa koko verkko.
Moottorinlampöanturi kun oli rikki saatto käyä monta minuuttia 1500-2000rpm. kesällä hävis tehot ja käynnistyksessä ryntäsi n. 0.5sekunttia. vika koodina sammutin venttiili. vika korjaantu kun otettiin "tehoboksi"pois. En tosin ymmärrä miten se voi aiheuttaa tuollaisen vian, kun on vain "aikaviive-evry"
Tänään sain osan ja auton korjausta varten: ei mitään vikaa! Vetoja on taas aivan yhtä vähän kuin ennenkin, mutta PALJON verrattuna tuohon vaiheeseen kun polttoainetta ei tullut. En sitten ottanut koko mokkulaa irti enkä vaihtanut. Tarkistelin vähän antureiden liittimiä, ruiskuttelin kontaktisprayta ja that's it. Ajelin hetken: ei enää vikakoodeja. Ens viikolla pitäis lähteä pitemmälle matkalle, kai se sitten taas piiputtaa...
Up!
Eilen kävi kierrokset 2000 rpm:ssä ja vahva epäily on että sama vikakoodi (Fuel Shut-Off Valve) on tullut takaisin. Kumma satunnainen vika tuo kun yleensä nollautuu seuraavaksi aamuksi tai uudelleenkäynnistämälläkin joskus. Onko joku katsonut että mikä on rele 109, mistä tuolla puhutaan?
Eilen kävi kierrokset 2000 rpm:ssä ja vahva epäily on että sama vikakoodi (Fuel Shut-Off Valve) on tullut takaisin. Kumma satunnainen vika tuo kun yleensä nollautuu seuraavaksi aamuksi tai uudelleenkäynnistämälläkin joskus. Onko joku katsonut että mikä on rele 109, mistä tuolla puhutaan?
Shut-Off Valve, Pysäytinsolenoidi 028 130 135 F (68,40 €) vaihdettu. Vika pysyi, kunnes nollasin vikakoodin. Rele oli ehjä ja sitä ei tarvinnut vaihtaa. Nyt toimii.
Vikakoodi oli:
1 Faults Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-00 - Mechanical Malfunction
Oire oli: ei kulkenut kuin puolella kaasulla kiihdyttämällä hädin tuskin 110 km/h ja kierrokset ryntää 2000 rpm käynnistyksessä.
Vikakoodi oli:
1 Faults Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-00 - Mechanical Malfunction
Oire oli: ei kulkenut kuin puolella kaasulla kiihdyttämällä hädin tuskin 110 km/h ja kierrokset ryntää 2000 rpm käynnistyksessä.
T4:n ryntäily
Heippa vaan !
Oliskahan tuo sama venttiili syypää mulla transporterin ACV koneen epätasaiseen tyhjäkäyntiin, kun välillä se käy sen noin 750 kierrosta ja toisinaan 1000 kierrosta, vaikka ei kaasuun koskekaan. Kone on hyvin palvellut , ajettu nyt 913500km, oli auki 727500km kohdalla käyntiongelmien takia. Venttiilit olivat painuneet istukoihin liian syvälle ja puristuspaineet olivat pudonneet liikaa. Vaihtokansi vaan ja liuskat ja renkaat ja matka jatkuu... Voitelusta on vastannut Lubrication Engineers (LE-8130 vaihtovali 40000 km (öljyanalyyseillä tutkittu toiminta)) ja hyvin menee... koneessa ei alakerrassa ollut muuta kuin ylimmät männänrenkaat olivat vähän kaventuneet, sylintereissä ei pykäliä...
Luotettavia kilometrejä kaikille toivoo Palsu
Oliskahan tuo sama venttiili syypää mulla transporterin ACV koneen epätasaiseen tyhjäkäyntiin, kun välillä se käy sen noin 750 kierrosta ja toisinaan 1000 kierrosta, vaikka ei kaasuun koskekaan. Kone on hyvin palvellut , ajettu nyt 913500km, oli auki 727500km kohdalla käyntiongelmien takia. Venttiilit olivat painuneet istukoihin liian syvälle ja puristuspaineet olivat pudonneet liikaa. Vaihtokansi vaan ja liuskat ja renkaat ja matka jatkuu... Voitelusta on vastannut Lubrication Engineers (LE-8130 vaihtovali 40000 km (öljyanalyyseillä tutkittu toiminta)) ja hyvin menee... koneessa ei alakerrassa ollut muuta kuin ylimmät männänrenkaat olivat vähän kaventuneet, sylintereissä ei pykäliä...
Luotettavia kilometrejä kaikille toivoo Palsu
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa